Kat trekt vliegen aan

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110908
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kat trekt vliegen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:53

Heb je al zijn bekje geroken? Stinkt zijn adem naar rotting ofzo?
Op die leeftijd kunnen ze een erg slecht gebit krijgen en daar kunnen de vliegen ook op af komen.

Movement

Berichten: 1548
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 20:06

Ja hij heeft inderdaad niet zo'n goed gebit meer, hebben jullie tips voor het verbeteren van het gebit?

Lukasje
Berichten: 11390
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:17

Movement schreef:
Ja hij heeft inderdaad niet zo'n goed gebit meer, hebben jullie tips voor het verbeteren van het gebit?


Door de DA laten reinigen. Dat heb ik 2 weken geleden ook bij mijn hondje laten doen. Maar, jouw kat was al wat ouder he? Goh, of je dan de narcose nog wil?
Ik heb bij de DA al wel tabletjes gezien tegen een onfrisse adem, op basis van munt dacht ik, maar of dat effectief ook helpt?

jibberjabber

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:19

Als je kat een slecht gebit heeft zal het toch het beste zijn dit door de dierenarts na te laten zien en, indien noodzakelijk, te laten renoveren. Niet alleen is het moeizaam eten voor je kat en naar alle waarschijnlijkheid ook de oorzaak van de overlast van de vliegen, zijn of haar hart maar vooral ook de nieren kunnen ernstig aangetast worden door een slecht gebit.

Amber_anne

Berichten: 6969
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kat trekt vliegen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:38

Let wel op je kat als je de spray gebruikt. Kan bij konijnen nog weleens voor neurologische schade zorgen, uitval van de benen bijvoorbeeld.

Succes verder ts, zou ook zeker even overleggen met de dierenarts

Movement

Berichten: 1548
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 21:37

Is goed, ik zal maandag even informeren bij de dierenarts voor het reinigen van zijn gebit. Heel erg bedankt voor jullie adviezen!