Zelf soep voor katten maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Re: Zelf soep voor katten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:10

Met tonijn uit blik voor mensen zou ik toch een beetje uitkijken, want dat is altijd in zout water. Ik geeft het nat wel eens wat over het eigen natvoer aan mijn meneer, maar leng dat altijd nog aan met water en geef dan nooit alles in een keer. Een blikje tonijn op water tot soep malen, bevat dan ook gelijk veel zout voor een kat. Daarom heb ik dus blikjes cosma zalm en tonijn in gelei, maar ik weet niet of je dat bij Pets Place ook kunt krijgen. Ik bestel het bij zooplus.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:29

Ik gebruik id dook graag de liquid snack. Als het zo warm is verdun ik het met water voor wat meer vocht. Tonijn is wat minder gunstig qua omega 3 en 6 verhoudingen dacht ik, en aangezien 1 van de 3 chronische ontstekingen heeft geef ik dat niet te veel. Hij lust alles, behalve dat wat goed voor hem is, maar dat verlekker ik dan met een sliertje liquid of wat kip/tonijn (van Cosma, uit een zakje. wellicht beter en ook gewaardeerd dan gewone mensentonijn uit blik?)). Heb er ook nog 1 die inderdaad alleen de saus op likt, en de rest voor de alleseter laat staan (waarvan ik juist weer niet wil dat hij het eet).
Succes in ieder geval

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:30

pmarena schreef:
In de categorie tonijnsap is deze wellicht ook nog een idee?

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ten/489236

Is eigenlijk alleen maar echt vlees / vis met het eigen kookvocht :) Hier vinden ze vooral de kippenborst onweerstaanbaar, ze vreten het blikje er zowat bij op, die beesten slaan helemaal door als ze dit ruiken *\%/*

Welk voer bedoel je, als ik op de link klik krijg ik de voorpagina van zooplus.
Ik heb ook een soepjesfan van 18 jaar.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:34

Mijn kat is nierpatientje en krijgt nu onder andere Cattovit renal drink, te koop bij Zooplus.
Dat is ook soep met een enkel sliertje kip, ze is er dol op terwijl ze voor ander natvoer haar neus ophaald.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:51

huricane schreef:
pmarena schreef:
In de categorie tonijnsap is deze wellicht ook nog een idee?

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ten/489236

Is eigenlijk alleen maar echt vlees / vis met het eigen kookvocht :) Hier vinden ze vooral de kippenborst onweerstaanbaar, ze vreten het blikje er zowat bij op, die beesten slaan helemaal door als ze dit ruiken *\%/*

Welk voer bedoel je, als ik op de link klik krijg ik de voorpagina van zooplus.
Ik heb ook een soepjesfan van 18 jaar.

Wat raar? Van de week deed de link het nog. Almo Nature Kippenborst is hier echt de hemel voor die katten. Kip gegaard in eigen vocht. Ze hebben dit ook in andere smaken. Mooi product vind ik het wel, geen onzin er in verder :) Daarnaast krijgen ze Animonda Carny blikvlees en Purizon harde brokjes.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:21

Bedankt pmarena! Ik ga meteen kijken.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 17:58

Annick75, ik weet inderdaad dat er veel zout in zit. Ik meng het sowieso aan met ik denk nog 3 keer net zoveel vocht als erin zit. Zou het dan iets beter zijn? Hij krijgt het niet dagelijks en oud gaat hij dus toch niet worden :(
Ik heb net nog een ander soort soepje gevonden in een tube, daar zit heel fijn kip door heen. Maar die ligt er ook nog.. Maar het vloeibare deel was ook erg geslaagd. Ook heb ik de voskes drank gekocht, die vond hij iig heerlijk. Dat is in ieder geval een hit!
Ik heb ook de animonda gevonden en ik heb een paar blikjes van almo nature gepakt maar ben toch voor de jelly gegaan. Vanavond maar eens proberen, hij heeft nu bij elkaar een oke maaltijd binnen en zijn pillen met Easy pill.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:07

Dan zou ik het in elk geval nog steeds niet in een keer geven, maar verdeeld over een paar dagen, maar ik zou het toch zoveel mogelijk vermijden. Als verwennerijtje af en toe kan het geen kwaad. Bij die ouwe van mij (17 met allerhande kwalen) helpt het al als ik alleen het aangelengde tonijnwater over het voer doe. Ruikt kennelijk sterk genoeg. Maar sinds ik blikjes cosma meng met zijn dieetvoer, eet hij het probleemloos op.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:53

Convalesence support is hier een favoriet papje. Mijn magere en zieke kat heeft hier heel lang op geleefd en mijn doodzieke fret ook.

Het is een poedertje wat je met water kan aanlengen. Het is alleen geen vlees soepje of zoals die vloeibare snacks.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 11:25

Melvern schreef:
Convalesence support is hier een favoriet papje. Mijn magere en zieke kat heeft hier heel lang op geleefd en mijn doodzieke fret ook.

Het is een poedertje wat je met water kan aanlengen. Het is alleen geen vlees soepje of zoals die vloeibare snacks.

Ik ga toch dit maar halen, de eerste dagen ging goed. Maar nu met dit warme weer krijg ik er met moeite eten in laat staan eten met medicijnen ;(

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:05

Hier zijn ze daar dol op en het is zo dik of dun te maken als je fijn vind. De medicatie erdoor gaf hier geen problemen. Het is ook een soort slagroom dieet omdat het wel veel voedingswaarde bevat. Mijn dieren kwamen er goed van mij.

Succes, hopelijk werkt het en kun je wat geruster zijn. Vooral met deze warmte is het toch wat zwaarder allemaal.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 13:20

Dankjewel, ik heb uiteindelijk Hills en Royal Canin recovery gehaald. Hiermee dwangvoer ik nu zijn medicijnen en ondanks dat hij het echt niet leuk vind is het wel zo gedaan. Hij knapt nu weer relatief snel wat op met de medicijnen erin. Verder probeer ik hem het eten zo veel mogelijk zelf te laten doen. Mijn andere kat eet nu met de hitte inderdaad ook weinig, ze doen natuurlijk ook weinig zo {:}

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:38

Gelukkig lukt het wel zo. Hier vreten ze nog de oren van je kop, maar dat zijn dan ook kittens :)

Katten die niet willen eten...dat is echt geen doen :(:)