Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Urona447 schreef:Je bent eigenlijk op zoek naar een droomhond die bijna iedereen hebben wilt.
Hollandse herder is erg trouw naar zijn baas toe en zou ik dus niet aanraden als je ook veel vreemden op het erf hebt. Heel eerlijk gezegd zou ik niet weten welk ras wel want het is zo karakter gebonden.
Daarnaast vind ik het lijstje van karaktereigenschappen wel erg lang en vind ik het niet realistisch.
Doen jullie avonds de poorten dicht dat de hond weet dat hij dan moet waken of moet hij altijd aanslaan bij bezoek?
bigone schreef:Bull terriër lopen de meeste mensen wel een straatje voor om terwijl het de grootste knuffeldieren zijn. Er worden hier honden genoemd die qua karakter nog op hun rug gaan liggen voor een inbreker . Denk dat je het beter in een stoer uiterlijk kunt zoeken . Een ridgeback misschien wel iets ?
Skippy01 schreef:Ik zou hier echt zo zeggen 'wetterhoun': groter en vooral grover dan een stabij, flinke kop erop, vinden het heerlijk om buiten te zijn. De donkerdere kleuren schrikken natuurlijk wat meer af dan een bonte met veel wit.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de spitsen: finse lappenhond, ijslandse hond, zweedse lappenhond.
Edit: en nu ga ik misschien helemaal buiten wat er te vinden is, of wat je misschien interessant vindt: curly coated retriever of chesapeake bay retriever. Héél anders van karakter dan een labrador, maar daardoor misschien in deze setting juist wel passend?