Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Black_Devil schreef:Wat goed dat je hem nog een fijne oude dag geeft!
Zou het niet kunnen zijn dat hij door zijn leeftijd wat slechter ziet en hoort en vanuit schrik uithaalt omdat hij het niet aan ziet komen?
Misschien dat het dan helpt om eerst met stem te begroeten of je hand bij hem houden zodat hij je kan zien/ruiken.
AmoorM schreef:Black_Devil schreef:Wat goed dat je hem nog een fijne oude dag geeft!
Zou het niet kunnen zijn dat hij door zijn leeftijd wat slechter ziet en hoort en vanuit schrik uithaalt omdat hij het niet aan ziet komen?
Misschien dat het dan helpt om eerst met stem te begroeten of je hand bij hem houden zodat hij je kan zien/ruiken.
Idd hier denk ik ook aan, daarom ook dit topic, ik wil graag kijken of mijn gedachten juist zijn en het niet gewoon een agressieve kat is.
Nog een dilemma, kat wel of niet op bed laten slapen. Hij wil het zo graag, maar eigenlijk vind ik het niet zo fris.
lizy29 schreef:Mijn ‘senior’ van inmiddels 14 doe ik geen plezier met krab en klimpalen. Op de bank springen vind ze genoeg moeite en de trap op lopen doet ze tegenwoordig ook op haar dooie akkertje. Het liefst ligt ze nog op de grond in de zon of schaduw afhankelijk van de temperatuur. Ik zou dus voor een senior wel zorgen voor een hoge optie maar vooral ook lage en makkelijk te bereiken plekken aanbieden indien mogelijk wat beschut als je het idee hebt dat hij daar behoefte aan heeft.
Hier trouwens geen speciaal voer aangezien er hier zoveel katten rondlopen en er altijd brokken ter beschikking staan is dat gewoon niet te doen.
AmoorM schreef:Black_Devil schreef:Wat goed dat je hem nog een fijne oude dag geeft!
Idd hier denk ik ook aan, daarom ook dit topic, ik wil graag kijken of mijn gedachten juist zijn en het niet gewoon een agressieve kat is.
Nog een dilemma, kat wel of niet op bed laten slapen. Hij wil het zo graag, maar eigenlijk vind ik het niet zo fris.
anjali schreef:Er zijn gewoon katten die dit doen.En niet omdat ze ergens niet aangeraakt willen worden. Onze kat zat vaak onder de heg te wachten zonder dat je hem zag en als je dan over de oprit liep sprong hij vanuit het niets in je enkels met zijn nagels. En kwam op schoot liggen om geaaid te worden maar als je wilde ophouden werd hij boos en greep je ook.Die mocht bij mij echt niet op bed slapen want ik was bang dat hij terwijl ik sliep ineens mijn ogen zou uitkrabben....Niet echt een schatje maar mijn moeder was stapelgek op hem en kon met dit gedrag omgaan.
AmoorM schreef:Toen ging ik voorzichtig met mijn vingers over zijn rug. Geen druk. Ik vernam gelijk dat hij z'n rug aanspande, van die schokjes.
AmoorM schreef:Vervolgens hoor ik hem jammeren, miauwen kan hij niet echt meer. Ik zie hem door het huis scharrelen. Ik denk dat hij naar het toilet moet. Hij weet soms her toilet nog lastig te vinden. Als ik hem er heen breng dan gaat hij meestal wel. Maar nu dus niet! Hij had geen oog voor de kattenbak. Hij begon nog meer te jammeren en te zoeken. Vervolgens plast hij in een hoekje van de woonkamer. Hij snapte er niets van.