Daphara schreef:Dat riskeer je niet, wanneer je goed blijft nadenken. In het geval dat er antistoffen voor de komende 3 jaar wordt afgegeven als resultaat, kun je er ook voor kiezen om al na 2 jaar opnieuw te titeren. Als er dan voor een jaar of minder bescherming uit komt zal ik gewoon meteen laten enten, alles meer dan een jaar bescherming betekend het jaar daarop weer titeren. 3 jaar bescherming betekend over 2 jaar weer titeren.
Als je logisch blijft nadenken en regelmatig blijft testen, dan help je ook "de wetenschap" een steeds beter beeld krijgen van antistoffen bij katten. Mijn dierenarts heeft speciaal hiervoor een extra opleiding gevolgd en ik vind het heel interessant om met haar van gedachte te wisselen over elke uitslag.
Het feit dat ik ben gaan titeren heeft ook gezorgd dat zij zijn overgestapt naar een ander merk enting, omdat dames van mij die 4-5 jaar lang, vanaf geboorte elk jaar netjes geënt waren een jaar na de laatste enting (toen we met titeren begonnen) toch onvoldoende antistoffen bleken te hebben. Er klakkeloos vanuit gaan dat een enting automatisch voldoende bescherming zal geven is dus ook niet handig.
Omdat ik met zoveel katten kom titeren, krijg ik korting op de entingen als die nodig blijken te zijn, omdat het anders wel een heel erg duur geintje wordt.
Mag ik vragen van welk merk naar welk merk ze zijn overgestapt? Mag in pb.