Straks zal ze aan de hemel schitteren... Lieve Buffy..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 15:10

Zonet mama aan de lijn gehad. Paniek - ze wilt iets van ons hondje kunnen bijhouden.
Ik heb Google geraadpleegd en een gips gevonden om zelf te maken met water en bloem, dit zou binnen 10 minuten klaar moeten zijn. Dan heeft mama nog een pootafdrukje :j

Mama is nu aan het mengen en belt me terug zodra ze klaar is met de afdruk te nemen en Buffy haar pootje af te spoelen.

Wat doet het allemaal pijn...

kiwiwitje

Re: Straks zal ze aan de hemel schitteren... Lieve Buffy..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:13

:( t is ook heel heftig :(

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:18

Ik heb een aantal maanden geleden mijn uk in moeten laten slapen.
Vier weken daarvoor stond ik ook al bij de dierenarts omdat ik zag dat het genoeg was.
De DA was het er niet mee eens en vond haar te goed, dus ging ze weer mee naar huis.
Haar dood 4 weken later was vreselijk, ik voelde me zo schuldig en had dit zo graag voorkomen.
Ik had tot dan toen enkel goede ervaringen met dierenartsen, maar zal dit nooit meer toestaan. Als ik volgende keer bij zo'n oud dier aangeef dat het goed is, is het genoeg. Nu heeft ze toch nog moeten lijden voor ze stierf en daar ben ik ziek van.

Wat ik wil aangeven is dat je angst om te vroeg te zijn naar is, maar geloof me, te laat is helemaal pijnlijk.

Heel veel sterkte voor je moeder en jou. :(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:19

Pff ja zo heftig dit, ook wat je allemaal schrijft hierboven weer.

En het is idd mooi om een aandenken te hebben. Ik weet niet of het hondje naar het crematorium gaat bv? Daar kunnen ze ook pootafdrukken maken in gips namelijk - tegen betaling is dat dan wel. Je zou zelf nog kunnen proberen om een mooie inkt pootafdruk kunnen maken nog of iets met verf en/of eventueel haar afknippen om later te laten verwerken in een sieraad, bv. Dat zijn dingen waar je liever niet bij nadenkt nu want dan komt het gewoon nog sneller korterbij, maar het is jammer als je achteraf denkt 'had ik maar' idd..

Ik heb zelf de dag voor we Rex lieten inslapen als een malle lopen kloten met inkt pads en afdrukken proberen te maken (omdat ik 'm graag als tattoo wilde laten zetten) maar door de stress/paniek niet gelukt en daar heeft een super behulpzaam persoon van het crematorium me achteraf nog gelukkig mee gemaakt en 4 prachtige afdrukken weten te maken in inkt, naast een afdruk in gips.

TS, als je overigens meer wilt praten erover; mijn pb staat open Y;(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:24

https://makedogz.nl

Van hondenhaar kun je ook leuke dingen laten maken.
Bovenstaande link de eerste die ik tegen kwam, maar zo zijn er veel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:30

Een hond is een gezinslid en dat maakt het zo moeilijk en verdrietig.
Als ik zo lees heeft het wel een mooi lang leven bij jullie gehad. Koester de mooie herinneringen.
Veel sterkte gewenst.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 15:34

Sunnda schreef:
Ik heb een aantal maanden geleden mijn uk in moeten laten slapen.
Vier weken daarvoor stond ik ook al bij de dierenarts omdat ik zag dat het genoeg was.
De DA was het er niet mee eens en vond haar te goed, dus ging ze weer mee naar huis.
Haar dood 4 weken later was vreselijk, ik voelde me zo schuldig en had dit zo graag voorkomen.
Ik had tot dan toen enkel goede ervaringen met dierenartsen, maar zal dit nooit meer toestaan. Als ik volgende keer bij zo'n oud dier aangeef dat het goed is, is het genoeg. Nu heeft ze toch nog moeten lijden voor ze stierf en daar ben ik ziek van.

Wat ik wil aangeven is dat je angst om te vroeg te zijn naar is, maar geloof me, te laat is helemaal pijnlijk.

Heel veel sterkte voor je moeder en jou. :(:)

Ach wat erg.. En wat erg dat de DA jou niet geloofde, jij kent je hondje toch het beste..
Onze DA houdt zich heel neutraal in de situatie, om onze beslissing echt "van ons" te laten zijn en daar geen invloed op te hebben.

Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Het zou erger zijn om te laat te zijn dan te vroeg..

Mama belde net - Buffy heeft zonet nog een hamburger gegeten. De gipsafdruk is niet gelukt, te veel haar aan de pootjes :+ Ik heb voorgesteld om haar pootje in een bakje water te steken, en dan het natte haar aan de kant te vegen zodat de kussentjes vrijkomen. Dan pootje in een bakje modder, en afdrukken maken op papier. Die kunnen we dan later inlijsten. Maar Buffy voelt zich niet zo goed momenteel zei mama, dus ze laat haar nu even met rust.

Ik baal als een stekker.. Ik heb hier thuis klei liggen.. Waarom heb ik hier in Godsnaam vorige week niet aan gedacht... Ik geraak niet tot daar, niet op tijd - ik ben makkelijk een uur onderweg met mijn scooter en heb geen auto..

Mijn oma vroeg een plukje haar, die heeft vroeger ook vaak op Buffy opgepast, die vind het natuurlijk ook super erg..

Mijn broer is nu onderweg naar mama (wonen achter elkaars hoek), hopelijk kan die nog een beetje helpen en troost bieden..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:38

Had je m’n berichtje hierboven gelezen nog over het crematorium? Daar kunnen ze het naderhand ook doen voor je als je haar daar naartoe zou brengen - weetniet of er al plannen zijn en wat die dan zijn. Ze zijn daar ook ervaren ermee en dan heb je eigenlijk gegarandeerd een mooie afdruk naderhand.

Ik heb dus ook lopen klooien toen maar dan met inkt afdruk. Gelukkig dus bij het crematorium nog kunnen laten maken en die waren perfect. Dan hoeft je moeder bv niet nu nog zorgen te maken ook over het maken van de afdruk bovenop de stress rondom het inslapen :(

@Sunnda
Ah jeetje dat is dan idd ook naar gegaan. Maar je gaat er idd vanuit dat de DA goed advies heeft. Maar wat je zegt: achteraf spijt hebben is zo klote. Hopelijk kun je het ooit een plekje geven, je hebt gedaan wat je dacht dat goed was en op advies van je DA. Y;(

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:48

Heel heel veel sterkte. Verlies van een maatje doet zo'n pijn! Vele van ons zullen dit gevoel herkennen en moeilijk blijft het deze beslissing te nemen. Maar de beslissing kunnen ze zelf niet nemen helaas.
Nogmaals sterkte!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 16:05

cursebreaker schreef:
Had je m’n berichtje hierboven gelezen nog over het crematorium? Daar kunnen ze het naderhand ook doen voor je als je haar daar naartoe zou brengen - weetniet of er al plannen zijn en wat die dan zijn. Ze zijn daar ook ervaren ermee en dan heb je eigenlijk gegarandeerd een mooie afdruk naderhand.

Ik weet niet goed of ik dit aan mijn mama durf voorstellen, ik ben bang dat ze dan weer gaat huilen.. Ik hoop dat mijn broer haar zo meteen even kan helpen, als Buffy haar een beetje beter voelt..

Als het niet lukt, denk ik wel dat mijn mama ook een plukje haar voor zichzelf zal nemen. Daar kunnen we dan later nog mee aan de slag. Ik heb de website even bekeken, staan mooie dingen tussen! Zeker een optie!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:41

Heel veel sterkte, vreselijke als zoiets zich aandient...je wilt ze nooit kwijt..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 09:58

Ze is er niet meer.. Het is gebeurd..
En onbedoeld heeft zij onze harten verscheurd..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:59

Heel veel sterkte !

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:08

Sterkte Afbeelding

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:52

Heel veel sterkte!!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:13

Heel veel strekte. Ik weet dat er ooit een tijd komt voor m'n hondje maar bij het idee alleen al kan ik al huilen. :(:)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 11:21

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve woorden en steun.
Het doet verdomd veel pijn - maar we weten dat dit de beste keuze was voor Buffy.

Jammer genoeg moesten mijn ouders een uur wachten bij de DA. Echt erg. Dan heb je om 17.30u een afspraak voor zoiets zwaars, en dan moet je nog een uur wachten.. Stiefpapa heeft zich flink boos gemaakt.

Het inslapen zelf verliep wel heel rustig en snel, ze was echt op.. Arm kleintje..

Afdruk van pootje is niet meer gelukt, we hebben wel een paar plukjes haar dus daar kunnen we in de toekomst nog mee aan de slag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:30

Wat een aanfluiting om dan zo te moeten wachten. Maar snel weg zijn bevestigd wel dat ze echt op was.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 11:37

kiwiwitje schreef:
Wat een aanfluiting om dan zo te moeten wachten. Maar snel weg zijn bevestigd wel dat ze echt op was.

Ik vond het echt schandalig.. Een uur moeten wachten om te vaccineren of voor een routineonderzoek vind ik niet zo erg - leuk is het niet maar een ramp is het nu ook weer niet.
Maar een uur moeten wachten, als je daar zit om je geliefde hondje te laten inslapen.. Alsof we het nog niet moeilijk genoeg hebben.. Dat is zo'n moment waarop je "foert" zou zeggen en weer de auto zou instappen..

We hebben het er gisteren en vandaag nog over gehad - 4 jaar geleden is onze vorige rottie ingeslapen wegens botkanker. En zij was echt het beste vriendinnetje van onze Buffy, Buffy heeft héél lang getreurd om Noia en als er er nu op terugkijken, heeft Buffy haar levenslust en vreugde toen wel een knak gekregen. Daar is ze eigenlijk nooit meer overheen gekomen, ik kan me na Noia haar dood geen blije enthousiaste Buffy meer herinneren, mijn mama ook niet. Met Noia naast haar was Buffy zelfzekerder, en vooral blijer. Met Noxa heeft ze die band nooit gehad, Noxa is vrij bruut en liep Buffy altijd omver, ging er op zitten ed, Noia was véél voorzichtiger met haar. Zij speelde met Buffy, op een manier dat Buffy zich nooit bezeerde, alhoewel Noia toch rond de 50kg woog. Die twee waren echt maatjes, en Buffy is nooit helemaal over dat verlies heen geraakt. Ze was haar anker kwijt toen Noia stierf, en Noxa is een heel andere hond en heeft nooit dié band gehad met Buffy zoals Noia dat wél had. Dat is niet Noxa haar schuld hoor, Buffy had al 2 rottie's opgevoed en was al 12 toen Noxa erbij kwam, en achteraf bekeken had ze een gebroken hartje..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:53

Ik zou ook nog wel even een hele boze mail gaan sturen naar die praktijk. Dit hoort zo gewoon niet..

Ach sommige honden matchen gewoon minder dan de andere. kan prima toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:02

Ja jeetje, misschien kwam er wel een spoedgeval tussendoor? Zulke dingen kunnen gebeuren :(:)

Wat jammer dat ze er niet meer is, maar fijn dat de twijfel voorbij is nu. Ze heeft het goed gehad bij jullie :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 20:19

pmarena schreef:
Ja jeetje, misschien kwam er wel een spoedgeval tussendoor? Zulke dingen kunnen gebeuren :(:)

Wat jammer dat ze er niet meer is, maar fijn dat de twijfel voorbij is nu. Ze heeft het goed gehad bij jullie :)

Zeker en vast! En mijn ouders zijn mens genoeg om dat te begrijpen, maar zij weten dus van niks.. Er is niemand komen vertellen dat er bijvoorbeeld een spoedgeval was, indien dat zo was hadden mijn ouders dat best begrepen, zeker weten :j Maar daar zo zitten zonder één woord van uitleg.. Jammer, dat maakte het allemaal nog moeilijker.

We hebben er wel vrede, met haar gaan. Ze was op, het is mooi geweest - wel bijna 17 jaar lang! We hebben haar een mooi leven gegeven - en een mooi einde ook..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 20:21

kiwiwitje schreef:
Ik zou ook nog wel even een hele boze mail gaan sturen naar die praktijk. Dit hoort zo gewoon niet..

Ach sommige honden matchen gewoon minder dan de andere. kan prima toch?

Nee ik vond het echt super erg.. Er kan altijd wat tussen komen, maar laat dat even weten..

Kan inderdaad zeker en vast! Jammer genoeg was Noia echt Buffy haar steun en toeverlaat, dat had ze zo niet met Noxa.. Alhoewel die ook wel samen in 1 mand kropen hoor :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 20:34

Ach, wat fijn. Ik kreeg zonet een foto doorgestuurd van een ex-vriendje (2004, ik was 15 jaar toen, Buffy zal hier ongeveer een jaar oud zijn geweest), die heeft blijkbaar nog een foto liggen die hij al die tijd heeft bijgehouden. Als ik eens in de buurt ben daar, mag ik hem oppikken.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:53

Ach wat een leuke, echte foto zo!

Ja even verontschuldigen voor het oponthoud had wel fijn geweest inderdaad :(:)