Hond lekker laten ruiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:56

Speirs schreef:
Oh, hij heeft wat haaruitval en droge huid. Daar heeft ie dit zalfje voor gekregen. Het is wel een beetje gek om het alleen voor het geurtje te smeren :') maar ik zou het haast doen.

Welke honingzalf?? Ik heb vetramil van de dierenarts, maar die vvind ik niet zo erg lekker ruiken.

Mijn oudere hond heeft atopie en ruikt wel wat. De anderen niet. Ik voer wel brok, taste of the wild brokken, dus wel een hoog vleespercentage. Als kauwsnacks geef ik dingen als pens en bullepezen.

Ik stofzuig dagelijks, ik heb van die lenorpilletjes in mijjn stofzuiger en verder was ik wekelijks hun kleedjes en dekens.

De hond regelmatig borstelen en oud haar verwijderen is ook aan te raden.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:58

Hoe actief ben jij in huis? Ik ben eigenlijk dagelijks wel aan het stofzuigen/schoonmaken en heel belangrijk, zoveel mogelijk luchten. Plaats/kleedjes/ speeltjes gaan hier ook regelmatig de wasmachine in.
Hoe is het gebit van de hond? Dit zou eventueel gereinigd kunnen worden (tandsteen ed). Onze hond krijgt ook regelmatig iets te kluiven, dat helpt mee om tandsteen te bestrijden. Wel buiten dan, hij mag niet binnen kluiven.
Als je geen kvv wilt/kan geven, kan je eventueel gaan kijken naar koud geperste brokken. Wij voeren bijvoorbeeld DLG, omdat onze hond het daar heel goed op doet. Kvv at hij niet.
Wat ik mij afvroeg, heeft de hond het nu niet veel te warm binnen? Toen onze hond vanuit de kennel binnen geplaatst werd, had ze moeite met de overgang. Veel hijgen en toen rook het ook in no-time naar hond.

Lisitano

Re: Hond lekker laten ruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:06

Mijn hond ruikt, op zowel vers als brok. Hij heeft een megadichte en dikke vacht en zeker als hij 's zomers verhaart en veel zwemt is het drama met die meur.
Ik heb gelukkig zee vlakbij huis. Na een zwemsessie blaas ik hem thuis uit met een waterblazer, dat scheelt al. Ook voor hemzelf.
En ik houd het huis heel schoon. Veel stofzuigen, 2x per dag zelfs en elke dag dweilen. Elke dag minimaal een uur luchten, even alles open zetten.
Dat helpt heel goed. 's Winters ruik je hem trouwens niet of nauwelijks. Hij is 's zomers zo'n hond die je leuk aait en je daarna ongeveer flauw valt van de meur op je handen. Het ligt denk ik dus ook wat aan het type vacht. Een trimbeurt werkt ook goed trouwens, bij een goede trimmer. Dan is hij zeker drie weken fris. Hopelijk jouw hond wat langer :D

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:08

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:28

noviceh schreef:
Hoe actief ben jij in huis? Ik ben eigenlijk dagelijks wel aan het stofzuigen/schoonmaken en heel belangrijk, zoveel mogelijk luchten. Plaats/kleedjes/ speeltjes gaan hier ook regelmatig de wasmachine in.
Hoe is het gebit van de hond? Dit zou eventueel gereinigd kunnen worden (tandsteen ed). Onze hond krijgt ook regelmatig iets te kluiven, dat helpt mee om tandsteen te bestrijden. Wel buiten dan, hij mag niet binnen kluiven.
Als je geen kvv wilt/kan geven, kan je eventueel gaan kijken naar koud geperste brokken. Wij voeren bijvoorbeeld DLG, omdat onze hond het daar heel goed op doet. Kvv at hij niet.
Wat ik mij afvroeg, heeft de hond het nu niet veel te warm binnen? Toen onze hond vanuit de kennel binnen geplaatst werd, had ze moeite met de overgang. Veel hijgen en toen rook het ook in no-time naar hond.

We zitten nog maar net in dit huisje. Heb het helemaal gesopt ton we erin kwamen en nu houden we het bij met een bezempje. Ik wou morgen dweilen. Ruikt het weer fris :D
Haar gebit is goed. Mooi wit en geen ontstoken tandvlees.
Waar is DLG een afkorting van?
Nee ze vind het heerlijk in huis :)
Afbeelding
Haat kleed heb ik vorige week uitgewassen. Speeltjes kauwspullen e.d liggen in de kennel

@lisitano
Trimmer heb ik nooit geprobeerd. Wel een goede. Zeker eens de moeite waard denk ik! Dankje voor de tips! Wat voor hond heb jij?

@Marle
Dit is het proberen waard! Ik ga shampoo inkopen denk ik :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:36

ik zou vooral niet teveel wassen, zeker een kennelhond niet! :n Dat is niet bevorderlijk voor de huid en het huidverzorging, in de zomer kan dat zorgen voor verbranding, jeuk en ongemak en in de winter haal je letterlijk het isolerend laagje óp de huid weg.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:38

Een husky x Malamute kruising. Die vacht heeft hij helaas van de Malamute geërfd.

Ik weet dat bouviers er ook om bekend staan dat ze snel ruiken. Waarschijnlijk heeft jouw hond door het buitenleven ook meer vet in de vacht dan een binnenhond en ruikt ze daarom sterker. Wanneer gaat ze weer naar buiten? Om wat voor periode gaat dat?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:49

Ze slaapt elke nacht in de kennel in de schuur. Echt buiten is het niet. Maar echt binnen ook niet :P Ze zit nooit in de kennel in de buitenlucht zeg maar

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:52

Wij hebben oa een labrador, en die woont zowat in het zwembad. En dat ruik je hoor, pfff.
De rest heeft geen last van geurtjes.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:12

Hoe oud is ze?

Wij hebben er namelijk 2 en merk hier wel dat ons oudje echt wel wat begint te stinken terwijl onze jongere (tenzij ze ergens in heeft gezeten) je die niet echt ruikt.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:16

Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar als dat zo is. Ons labje is nu 10.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 05:57

Als ze hier veel zwemmen ruik ik ze nog niet. Ja als ze nat zijn meer niet.. :P
Maar misschien maakt t water ook nog verschil; ze zwemmen hier alleen in schoon stromend water.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:02

Regelmatig je hondenkleedjes verschonen helpt ook enorm! Ik was elke week/om de week alle kleedjes, kussens etc. Ik heb over bepaalde kussens gewoon een (baby)hoeslaken zitten want dat wast makkelijker.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:15

Goed om met de voeding aan de gang te gaan, voeding kan er een grote invloed in hebben.

Begreep ik goed dat je hond last heeft van zijn huid omdat je hem daar schapenvet voor geeft? Huid problemen kunnen ook geur afgeven. Een van mijn vorige honden had vaak problemen met haar huid, oa droog en schilferig, maar soms ook (te) vettig niet het gehele jaar door maar wanneer ze daar last van had rook ze ook sterk. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Mogelijk dat de huid verbeterd na betere voeding.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:39

Hier ook mn hond op vers.

Je zegt dat ze in de schuur slaapt, kan je dan geen 2e vriezer in die schuur zetten? Ze eet in haar kennel, kan je het gelijk dáár klaarmaken. En dat klaarmaken valt echt reuze mee! In mijn geval moet ik een flinke scheut water bij het vlees doen en met een vork het vlees even goed prakken in het water zodat het een dikke slobber substantie wordt. Anders is zn blok vlees letterlijk in 2 hap slik weg. Skip schrokt dan enorm. Als papje eet hij netjes rustig op.

Verder doe ik 1 a 2x per week stofzuigen en als mn ouders langs komen (die zelf geen hond hebben en altijd een zéér schoon huis) hoor ik hun soms alleen over de geur van de slangen of daarvoor de ratten. De hond ruiken ze niet.

Wel doe ik Skip met een gieter warm water afspoelen als hij in een sloot heeft gelegen die stinkt. Dan spoel ik dat vieze water even weg.

Heeft hij echt in een blubber sloot gelegen of in stront van een ander dier liggen rollen, dan gaat hij onder de douche met schampoo.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:44

Niet voor de hond maar wel voor in huis: https://www.parfumvoorinhuis.nl/hoe-werkt-lampe-berger/ Dit werkt goed, wij hebben ook honden, die ruiken gelukkig ook niet. Maar na het gourmetten enzo gebruik ik dit, dit neutraliseert en als je wilt kan je het met een lekker luchtje gebruiken.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:04

Er bestaan ook hondenparfums die lang blijven werken. Te koop o.a. bij trim.nl

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 08:09

mvdende schreef:

Je zegt dat ze in de schuur slaapt, kan je dan geen 2e vriezer in die schuur zetten? Ze eet in haar kennel, kan je het gelijk dáár klaarmaken. En dat klaarmaken valt echt reuze mee! In mijn geval moet ik een flinke scheut water bij het vlees doen en met een vork het vlees even goed prakken in het water zodat het een dikke slobber substantie wordt. Anders is zn blok vlees letterlijk in 2 hap slik weg. Skip schrokt dan enorm. Als papje eet hij netjes rustig op.

Verder doe ik 1 a 2x per week stofzuigen en als mn ouders langs komen (die zelf geen hond hebben en altijd een zéér schoon huis) hoor ik hun soms alleen over de geur van de slangen of daarvoor de ratten. De hond ruiken ze niet.

Wel doe ik Skip met een gieter warm water afspoelen als hij in een sloot heeft gelegen die stinkt. Dan spoel ik dat vieze water even weg.

Heeft hij echt in een blubber sloot gelegen of in stront van een ander dier liggen rollen, dan gaat hij onder de douche met schampoo.

Nee die schuur is van mijn ouders en die zitten daar niet op te wachten. Als mijn aanbouw klaar is komt ze daar , waar ook geen ruimte is voor een grote vriezer.

Moet je niet steeds lang wachten met ontdooien e.d?

@anna
Oh , grappig. Dat wist ik niet. Ij ga even kijken.

@meggemeg
Zal daar ook even naar kijken.
Edit. Interessant. Ik ga eerst even ander voer proberen en goede hondenshampoo . Dan zal ik hier nog eens naar kijken!

@ods
Ja maar dat komt niet door de voeding. Ze is chronisch ziek en vachtproblemen is 1 van de bijwerkingen.
Ik bestel vanmiddag wow

@nelleke
Goede tip! neem ik mee!

@kiwi
Waar woon je :P Hier niet echt schoon stromend water. Ze zwemt niet super veel en anders op de zandafgraving.

@maj0
Ze is 3 jaar

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:12

Brabant, omgeving 's-hertogenbosch / eindhoven. We hebben hier een riviertje waar we kunnen zwemmen. :)
Maar juist omdat ze ziek is en de vachtproblemen bijv kunnen ook geur geven.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 08:16

kiwiwitje schreef:
Brabant, omgeving 's-hertogenbosch / eindhoven. We hebben hier een riviertje waar we kunnen zwemmen. :)
Maar juist omdat ze ziek is en de vachtproblemen bijv kunnen ook geur geven.

Oh wat lekker!
Ja ik zal er even naar kijken. Wellicht dan toch maar eens naar de trimmer. Is ze nog nooit geweest. Hoe vaak zouden jullie dat aanraden? Paar x per jaar of echt wel maandelijks?

@Anna
Zoiets?
https://www.medpets.nl/lief-deodorantsp ... EDBRAIN+NL

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:17

Mijn schoonouders hun hond heeft dezelfde medische problemen als de jouwe, krijgt ook Kenner graanvrij en stinkt ook zo. Iedereen ruikt het. Onze hond(overigens gewoon op normale brok en wat de pot schaft) stinkt niet. Dus denk dat het wel te maken heeft met je medische verhaal en/of voer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 08:20

elynevb schreef:
Mijn schoonouders hun hond heeft dezelfde medische problemen als de jouwe, krijgt ook Kenner graanvrij en stinkt ook zo. Iedereen ruikt het. Onze hond(overigens gewoon op normale brok en wat de pot schaft) stinkt niet. Dus denk dat het wel te maken heeft met je medische verhaal en/of voer.

Interessant! Vanmiddag bestel ik nieuw voer. Ben benieuwd

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:22

Ik ben in opleiding voor trimmer. Ik vind de producten van Biogance heel fijn, in die lijn zijn ook droogshampoo's te krijgen. Het merk is op natuurlijke basis en ruikt heel fijn. Je kan eens naar een trimmer gaan zodat die de vacht kan beoordelen. Rottweilers komen meestal in de salon in de ruiperiode. Natuurlijk kan wassen tussendoor ook. Te vaak wassen zou ik met een buitenhond niet doen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 08:30

Anna79 schreef:
Ik ben in opleiding voor trimmer. Ik vind de producten van Biogance heel fijn, in die lijn zijn ook droogshampoo's te krijgen. Het merk is op natuurlijke basis en ruikt heel fijn. Je kan eens naar een trimmer gaan zodat die de vacht kan beoordelen. Rottweilers komen meestal in de salon in de ruiperiode. Natuurlijk kan wassen tussendoor ook. Te vaak wassen zou ik met een buitenhond niet doen.

Dankjewel ik heb zojuist zo'n spray gekocht. Ben erg benieuwd

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:06

Kabayo schreef:
mvdende schreef:

Nee die schuur is van mijn ouders en die zitten daar niet op te wachten. Als mijn aanbouw klaar is komt ze daar , waar ook geen ruimte is voor een grote vriezer.

Moet je niet steeds lang wachten met ontdooien e.d?

@anna
Oh , grappig. Dat wist ik niet. Ij ga even kijken.

@meggemeg
Zal daar ook even naar kijken.
Edit. Interessant. Ik ga eerst even ander voer proberen en goede hondenshampoo . Dan zal ik hier nog eens naar kijken!

@ods
Ja maar dat komt niet door de voeding. Ze is chronisch ziek en vachtproblemen is 1 van de bijwerkingen.
Ik bestel vanmiddag wow

@nelleke
Goede tip! neem ik mee!

@kiwi
Waar woon je :P Hier niet echt schoon stromend water. Ze zwemt niet super veel en anders op de zandafgraving.

@maj0
Ze is 3 jaar

Een grote vriezer is niet echt nodig. Je kan met een tafel model vriezer best weg komen als je een leverancier vind waar je niet gelijk 100kg hoeft te bestellen. En zeker als je (deels) Smuldier zou voeren kan je makkelijk die hoeveelheid in voorraad houden wat er in je vriezer past.

Uit je andere topics maak ik uit dat je in de omgeving Barendrecht woont?

Ik weet dat "mijn" vlees leverancier een afhaal punt heeft in Bergschenhoek. Dan kan je bijvoorbeeld 2x per maand daar je vlees afhalen na bestelling op hun webshop.

Ze hebben erg betaalbaar vlees. Ik voer dan 500g per dag en betaal €44 per maand aan dat vlees. En dan heb ik er ook dure smaken tussen zitten zoals paard, konijn en fazant.

Ontdooien: voor in de avond haal ik het er in de ochtend uit, voor in de ochtend haal ik het er in de avond uit.

Wél altijd een zakje brokken op voorraad, voor als ik eens vergeten ben vlees te ontdooien.