Kitten egoïsme?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:46

Ik had twee katten op 50 m2 en dat ging prima, konden toen ook niet naar buiten en dat ging ook goed.
Ik was toen alleen en werkte 40 uur en daarnaast ging ik ook vaak weg om te sporten.
Katten vermaken zich wel, zeker als ze samen zijn.

Echter nu een grotere woning en zijn het buitenkatten geworden en merk ik dat ze het wel fijner vinden om wel naar buiten te kunnen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:26

Ik denk dat het qua ruimte geen probleem is, wij hadden vroeger ook katten op de flat, ging prima.
Enige waar ik dan een beetje moeite mee heb ik het "verliefd" worden op kittens. Misschien is het voor jou niet zo, TS, maar dat klinkt bij mij al gauw nogal impulsief. Jonge dieren zijn immers altijd schattig, maar dat moet niet de motivatie zijn om een dier aan te schaffen.

J_emma

Re: Kitten egoïsme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:46

Wij hebben er 2 op 1.5 hectare. De één gaat het hele terrein over, klimt in bomen, loopt rustig 300 meter verderop in de wei achter een pony aan.. En de andere ligt op de bank :+

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:54

Aan de mensen met binnenkatten: hoe HOUDEN jullie ze ook echt binnen? Ontsnappen ze nooit?
(Ik wil een nieuwe kat en die moet eerst 8 weken binnen om te wennen aan het huis... maar meneer is altijd buiten gewend, hoe ga ik dat fixen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:14

IsabelleN schreef:
Aan de mensen met binnenkatten: hoe HOUDEN jullie ze ook echt binnen? Ontsnappen ze nooit?
(Ik wil een nieuwe kat en die moet eerst 8 weken binnen om te wennen aan het huis... maar meneer is altijd buiten gewend, hoe ga ik dat fixen??

Ik woon in een appartement dus dat is heel makkelijk eigenlijk. Hij heeft wel wat interesse in de voordeur, maar hij mag ook af en toe aan een lijntje mee naar buiten dus hij weet wat daar is. Hij respecteert de grenzen wel, hij probeert niet sneaky weg te glippen. Maar komt ook omdat hij een schijterd is en eigenlijk altijd binnen 3 meter van mij af wil zijn.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 17:37

pinto_1 schreef:
Ik denk dat het qua ruimte geen probleem is, wij hadden vroeger ook katten op de flat, ging prima.
Enige waar ik dan een beetje moeite mee heb ik het "verliefd" worden op kittens. Misschien is het voor jou niet zo, TS, maar dat klinkt bij mij al gauw nogal impulsief. Jonge dieren zijn immers altijd schattig, maar dat moet niet de motivatie zijn om een dier aan te schaffen.

Goed dat je het aanstipt hoor! Ik denk dat het overgaan op de aanschaf van een dier vaak op die manier gaat. En verdrietig genoeg dat deze dieren vaak ook snel weer een nieuw huisje moeten zoeken door bijv allergie of ‘toch niet wat men er van verwachtte.’

Bij ons is het onderwerp kat de afgelopen jaren al regelmatig voorbij gekomen. Toen het vorige huisdier op hoge leeftijd overleed riepen we telkens tegen elkaar nee geen huisdieren meer in het appartement. Als we een huis hebben gaan we er weer voor...
Ondertussen liep ik wel als een soort kattenlokker over de gallerij als de de buren hun katten even in ‘de tuin’ lieten spelen. En kregen ze allemaal even een kroel.

Ook de wens op afstand weten te houden door niet te gaan zoeken naar fokkers etc en proberen niet dichtbij te laten komen, allergietest uitstellen etc.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:43

IsabelleN schreef:

Niet.
Ik zou daar niet aan beginnen. Want de kans dat hij dat accepteert, is niet zo groot en dan krijg je gedragsproblemen. Beetje hetzelfde idee als dat je een paard die altijd buiten heeft gestaan ineens 24/7 oop stal zet. Daar krijg je ook sowieso gedragsproblemen mee.
Dus ik zou dan een kitten zoeken die gewend is binnen te blijven.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:00

Dit topic past beter op BeestenBoel (BB), ik verplaats 'm even!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:12

Wij hebben een veranda geheel afgesloten waar ze op mogen.
Verder een sluis in de vorm van de hal.
Altijd de deur achter je dicht doen en opletten.

In Rotterdam woonde ik ook in een appartement met eigen voordeur aan de straat kant.
Deur kier open, voet ervoor en naar binnen en deur altijd op slot draaien dat hij niet open kan.
Ik weet niet beter dan dat ik oplet en de katten weten niet beter dan dat ze binnen wonen.
Wij wonen nu buitenuit met een 60 (100) km weg voor de deur.

Maes was wel een goede buitenkat geweest die heb ik als kitten hier gehaald maar Mads en Mink niet. Die weten de gevaren niet dus alles blijft binnen heb geen zin om ze van de straat af te vegen omdat ze plat gereden zijn.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:06

Heel begrijpelijk Mando.
@ Earth: als je goed leest zie je dat het dier eerst aan het huis moet wennen, later mag hij naar buiten. Het is dus tijdelijk dat hij binnen moet blijven.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:08

Waar ik woon had er iemand 3 katten op 30m2.
Waren binnen katten. Blijkbaar kon het.

Mijn vriend heeft er 1 en die gaat naar buiten.
Als hij binnen is ligt hij te slapen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:52

Mijn kat - of liever de kat van mijn vader - moet het met veel minder ruimte doen. Ikzelf wou nooit een kat, mijn vader wel. De kat is bij mij blijven wonen toen hij verhuisde (ik woon nog in mijn ouderlijke huis) omdat de kat gewend is naar buiten te gaan en mijn vader nu aan een drukke straat woont. Helaas klikt het niet zo tussen de kat en één van mijn honden waardoor de kat een eigen kamer heeft in huis. Als de kat daar is, mogen de honden daar niet en de kat mag niet (lang) in de rest van het huis. De kat zit ook veel buiten. Op deze manier is het voor iedereen te doen.
Aangezien ik weinig met katten heb en de kat graag buiten is, ben ik er ook niet veel mee bezig. Ze vermaakt zichzelf. Met een kitten moet je natuurlijk wel meer bezig zijn, maar onthou ook wel dat die niet eeuwig kitten, schattig en klein blijven :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:06

Wij hebben ook 2 katten op een appartement en werken fulltime. Het appartement is dan wel 2x zo groot maar als wij weg zijn dan hebben ze toegang tot 1 kamer boven en tot de keuken en de gang beneden. Voor de rest is alles dicht. Als wij weg gaan dan slapen ze letterlijk de hele dag. Ik heb een camera op de camera gericht staan waar ze altijd liggen en ja ik zie ze dan nagenoeg de hele dag in hetzelfde mandje liggen. Af en toe wisselen ze wel eens van houding maar er zit niet veel beweging in. Ze weten wel precies wanneer we thuis komen dus rond dat tijdstip lopen ze naar beneden om ons op te wachten. Verder hebben ze wel voldoende krabpalen en speeltjes. Ik heb het idee dat het hele vrolijke katten zijn! Over 2,5 maand gaan we wel verhuizen naar een groter huis met tuin.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:54

Ik zou het alleen egoistisch vinden als je 1 kitten neemt. Als je genoeg afleiding bied dan hoeft de ruimte geen enkel probleem te zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:28