janderegelaa schreef:ohio schreef:Bedankt voor al jullie reacties!
Ik reageer even in het algemeen.
Er zijn pensionklanten die er al langer zijn als ik en dus ook al heel lang hun hond mee nemen. Dus om nu te zeggen dat dat niet meer mag vind ik ook weer zo iets.
Mijn hondje heeft nog nooit een andere hond gebeten die hij niet leuk vind hij vliegt er op af en blaft heel hard en wil wel eens er naar snauwen maar heeft nog nooit echt gebeten.
Verder is hij naar alle mensen heel vriendelijk maar als mensen hem negeren gaat hij er ook niet naar toe. Dus naar mijn idee is dit geen valse hond.
Ik was er zelf op het moment dat hij beet er niet bij maar wat ik van de 2 klanten begreep was het echt een foutje dat hij haar hand pakte. natuurlijk vind ik het ook niet goed dat hij dus eigenlijk naar die andere hond wilde bijten, maar deze hond is vaker mee en ik heb al vaker tegen de eigenaar gezegd dat mijn hond die van haar niet leuk vind.
De stal eigenaar vind dit helemaal geen probleem en die zegt ik ben voor dit soort dingen verzekerd.
En hij is van mening dat de hond op het terrein woont dus het logisch is dat hij dat ook wil beschermen.
Helaas is er geen tuin aanwezig en ga ik de hond niet heel de dag binnen opsluiten.
Maar hebben jullie een idee wat ik in het reglement of eventueel bordjes zou kunnen schrijven om dit soort dingen te voorkomen?
Ik zou op het bordje zetten: Welkom op deze stal. Laat uw kleine kindje thuis of in de auto want mijn hond bijt op gezichtshoogte.
Overdrijven is ook een vak hè!
En daarnaast horen kinderen net zo goed wel/ niet meegenomen te worden naar stal als een hond.
Ooit wel eens op een stal gestaan waar continu kinderen alle kanten op vlogen? Da's nog vervelender dan een loslopende hond.
En levensgevaarlijk. Als mijn paard ergens van schrok, durfde hij best uit te halen. Een kind wat iets te dicht achter hem langs vloog, was zn leven niet zeker.....
Daarnaast woont de ts op de stal, het is letterlijk haar achtertuin. De hele dag binnen opsluiten zou ik dus ook niet doen.
Aan de ts, wat je wél kan doen voorlopig, is zorgen dat de hond niet bij andere kan komen en dat anderen niet aan jou hond kunnen komen.
Misschien de hond continu in je zicht houden? En als dat even niet gaat, hond in een lege box opsluiten. Dus als jij bijvoorbeeld een paard aan het rijden bent, hond in de box van dat paard. Bij het op- en afzadelen kan de hond los in de stal rondhobbelen.