Help: Kat eet niet en braakt!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Help: Kat eet niet en braakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:15

Mijn duimen draaien voor jullie TS!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:20

sterkte!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:23

Sterkte!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:31

Arm dier, sterkte.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 12:00

Ze is nu bij de dierenarts. Foto liet een grote maag zien, maar geen spul wat er niet hoorde of een obstructie in de darmen. Echo liet zien dat haar maag vol zat met water en 'iets wat er niet hoorde'. Geen duidelijk object. Misschien heeft ze ergens de vulling uit een speeltje getrokken, ik zou het anders niet weten.

Ze krijgt nu een kijkoperatie en zo nodig halen ze eruit wat er niet hoort. Arme muppet is van heup tot oksel geschoren voor de echo, buikje was pas kort weer harig na haar sterilisatie. Ik hoop dat ze iets vinden, het eruit halen en we op kunnen naar herstel!

Andere mogelijkheid was meer van hetzelfde: medicatie om eetlust op te wekken, braken opwekken of onderdrukken. Maar dat zag ik niet zitten. Als dat de oplossing was had dat eerder al zijn werk gedaan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:24

Contemplate schreef:
Ze is nu bij de dierenarts. Foto liet een grote maag zien, maar geen spul wat er niet hoorde of een obstructie in de darmen. Echo liet zien dat haar maag vol zat met water en 'iets wat er niet hoorde'. Geen duidelijk object. Misschien heeft ze ergens de vulling uit een speeltje getrokken, ik zou het anders niet weten.

Ze krijgt nu een kijkoperatie en zo nodig halen ze eruit wat er niet hoort. Arme muppet is van heup tot oksel geschoren voor de echo, buikje was pas kort weer harig na haar sterilisatie. Ik hoop dat ze iets vinden, het eruit halen en we op kunnen naar herstel!

Andere mogelijkheid was meer van hetzelfde: medicatie om eetlust op te wekken, braken opwekken of onderdrukken. Maar dat zag ik niet zitten. Als dat de oplossing was had dat eerder al zijn werk gedaan.

Goed dat je doorgezet hebt! Lastig dat niet duidelijk was op de echo wat de obstructies precies was, maar hopelijk vinden ze het met de kijkoperatie. Duimen draaien voor jullie!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:30

Ik duim ook voor jullie

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:32

duim voor jullie, straks lekker vertroetelen na de operatie

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:32

Sterkte

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:34

Heel veel sterkte TS.. Ik hoop dat poezel er snel bovenop komt.. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:39

He bah spannend!

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 13:20

Goed nieuws! Bij de kijkoperatie vonden ze een oordop in haar dunne darm, die hebben ze naar de maag gehaald en daar via een snede verwijderd. Het vreemde wat ze zagen opde echo was waarschijnlijk schuim, daar zat haar maag vol mee. Ze gaat nu bijkomen, als ze vanavond wat eet mag ze al naar huis! En als het moeizaam gaat morgen. Hoe dan ook, ik ben echt super opgelucht!!

De DA gaf aan dat als de operatie later was geweest, ze ook nog safe was, maar dat ze dan wel veel meer geleden zou hebben door het niet eten en het herstel langer zou duren. Behalve de oordop is het een topfitte kat en mogen we uitgaan van spoedig herstel!

En ineens viel ook het kwartje hoe dat kan! Deze week hadden de katten een glazen potje op de vloer gegooid, toen hebben we ze de slaapkamer in gedaan zodat we het konden opruimen. Die zal ze daar wel hebben gevonden. Omdat dat onze kamer is waar we ze even veilig kunnen opsluiten gaat, extra gecheckt of er nog wat ligt om te voorkomen dat dit ooit weer gebeurd. Ik vraag me toch ten zeerste af waarom ze oordoppen eet. Bah...

Bedankt allemaal, voor het meedenken en de steun. Ik post wel hoe het herstel gaat. Gelukkig werk ik nu thuis, dus kan ik haar mooi in de gaten houden de komende tijd!
Laatst bijgewerkt door Contemplate op 25-07-20 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:22

Goede beslissing geweest. Hopelijk knapt t poezebeest weer snel op.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:23

Contemplate schreef:
Goed nieuws! Bij de kijkoperatie vonden ze een oordop in haar dunne darm, die hebben ze naar de maag gehaald en daar via een snede verwijderd.

Ohhh goed nieuws! Nu even eerst flink antibiotica er in en dan zul je zien dat ze super snel opknapt. Na de AB een weekje probiotica om de darmflora en balans te herstellen.

Wat goed dat je doorgezet hebt en niet hebt afgewacht, je hebt hiermee echt het leven van je kat gered!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:27

Oh ik vergeet het bijna;

Neem als het kan ook een blik Medicare mee van de dierenarts wanneer je haar ophaalt, dat is een vloeibaar voedsel, wat erg fijn is na een dergelijke ingreep. Daarna kun je morgen of overmorgen over op Hills a/d of Royal Canin Recovery, beiden goed natvoer om de kat snel aan te laten sterken.

De Medicare doe ik zelf altijd in die diepvries ijsblokjes zakjes, omdat ze de 400 ml niet in 1-2 dagen opkrijgen. Zo kun je elke keer een paar blokjes ontdooien en gaat het langer mee.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 14:56

Ze krijgt inderdaad AB en pijnstillers mee. Probiotica is een goede tip! Zal ook wat voer meenemen voor haar, super slim van die ijsblokjes vorm!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:08

Poeh, wat spannend maar gelukkig hebben ze wat kunnen vinden. Een oordopje nog wel! Dat ze maar snel weer beter wordt!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:18

Wat een goede beslissing van je om zo door te zetten, fijn voor je kat! Ik duim voor spoedig herstel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:05

Gelukkig is het maagje nu weer leeg als het goed is, arm ding.... Wat voor schuim zat er dan in behalve het oordopje....?

Hopelijk kan het beestje snel weer een beetje eten, dat zal wel opluchten :(:)

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 17:39

pmarena schreef:
Gelukkig is het maagje nu weer leeg als het goed is, arm ding.... Wat voor schuim zat er dan in behalve het oordopje....?

Hopelijk kan het beestje snel weer een beetje eten, dat zal wel opluchten :(:)

Schuim vanwege water en maagsappen wat maar in die maag bleef hangen, door de knedende beweging van de maag gaat dat schuimen. Geen schuim als in synthetisch schuim. Behalve oordoppen heeft ze niks raars op gelukkig!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:03

Wat fijn zeg! Dat ze het naar haar maag hebben kunnen halen is echt mazzel. Veel minder risicovol dan wanneer de darmen geopend moeten worden. Ze knapt nu vast snel op. Beterschap!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:00

Ah zo! Ik twijfelde er aan wat je bedoelde, dacht misschien is poezenbeest ook de bank aan het leeg vreten ofzo :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:14

Pfoeeee wat een goed resultaat nu.
Gelukkig.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 23:29

@pmarena: ik had pas later door dat het ook anders gelezen kan worden.

Ze is thuis!! Eigenlijk moest ze blijven tot ze wat had gegeten, maar ze was zo hyper en aandacht aan het vragen dat ze thuis beter tot rust zou komen. En inderdaad, ze was zoooo blij, nu ligt ze uitgeteld op de bank.

Flinke wond op haar buik.. Eten wilde ze nog niet, maar dat was oke voor nu. Ze heeft één likje op. Blijft het, gaan we morgen weer bellen. Heel opgelucht, maar we zijn nog niet helemaal safe.

Ik heb de foto's gezien. Haar maag was zooo groot! En we hebben het oordopje meegekregen. :+ Haar broertje reageert weer hetzelfde, blazen, meppen. Die houden we apart tenzij wij erbij zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 00:45

Wat heb jij goed gehandeld zeg en wat is hier correct en fijn advies gegeven!

Veel beterschap!