Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik wist niet dat hij ook nog eens een ketting aan zijn pootje heeft.
Die zou ik er wel zo snel mogelijk afhalen. Als hij ergens van schrikt kan hij zijn poot uit de kom trekken of nog erger.
Het is trouwens bij wet verboden om een vogel aan zijn poot te ketenen, maar dat is natuurlijk niet de schuld van je moeder.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Zoo Veldhoven. Daar zitten heel veel opgevangen Grijze Roodstaarten die samen in kolonie leven.
Mona81 schreef:Misschien snap ik niet zo goed hoe hij erbij zit, maar kan hij niet in de kooi sowieso al de ketting eraf? Dat is in elk geval een bekende omgeving voor hem. En alvast wat speeltjes aan de kooi toevoegen?
Charlie_P schreef:Mona81 schreef:Misschien snap ik niet zo goed hoe hij erbij zit, maar kan hij niet in de kooi sowieso al de ketting eraf? Dat is in elk geval een bekende omgeving voor hem. En alvast wat speeltjes aan de kooi toevoegen?
Speelgoed heeft hij inmiddels hoor! Dat vond hij in het begin gewoon eng, maar nu is hij er lekker mee bezig. Hij zit nu aan de ketting in de kooi, maar wel met de deur open, dus hij zit nu ook vaak op de kooi. Deur dicht en de ketting eraf lijkt mij goed om te oefenen, maar ik heb geen idee of je hem er dan pok weer aan krijgt. (Beter blijft dat ding eraf natuurlijk, maar dan moet hij eerst gekortwiekt worden als de kooi weer open gaat denk ik?)
Citaat:Heeft u een grijze roodstaartpapegaai? Als u het dier na 4 februari 2017 koopt of krijgt heeft u een EU-certificaat nodig. Had u de papegaai al voor 4 februari 2017? Dan heeft u geen EU-certificaat nodig. U moet wel kunnen bewijzen dat het dier toen al van u was. Denk bijvoorbeeld aan:
een kopie van een invoervergunning. Deze moet de douane hebben afgetekend;
een aankoopbewijs;
een rekening van de dierenarts;
oude foto’s waarop de vogel staat. En waarmee u kunt aantonen dat de vogel voor 4 februari 2017 bij u in bezit was.
Charlie_P schreef:Cayenne schreef:Heeft ze wel de CITES papieren? Anders kan ze de vogel niet eens herplaatsen.
Hij is gechipt, maar ze heeft verder geen papieren. Ik had begrepen op de link die je laatst gaf dat er een eu certificaat aangevraagd kan worden?