Prijzen honden zonder stamboom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:54

SophieO schreef:
Saskia9 schreef:
En dan nog de vraag, hoe kom je dan bij een goede fokker? Naja, nog niet van toepassing dus, maar vroeg het me wel af. Zeker in deze tijd. De vraag is gigantisch, en dus moet je eigenlijk ongezien al aanbetaling doen om op een lijst te komen en dan weet je dus nog helemaal niks.. Op je gemak rond kijken en navragen en een goed gevoel ergens krijgen krijg je dus bijna geen kans toe...

Nou helemaal niet hoor, een goede fokker laat niet iedereen die maar interesse heeft zich op de lijst zetten. De fokkers die ik hebben sowieso eerst telefonisch contact om al wat meer van ze te ontdekken en of ze geschikt zijn voor het ras en als dat goed zit nog op bezoek bij de fokker. En heb zelf nog nooit een aanbetaling gedaan voor een rashond.

Oh kijk dat klinkt al een stuk fijner!
Zo kreeg ik het mee tenminste. Op marktplaats bijvoorbeeld al berichten gezien met let op laatste pup! Reserveren kost geld etc etc.
En ik ben er al lang uit, gezien mijn oudje bijna 13 is dus. Vandaar dat ik me vast ging inlezen in hoe dat nu allemaal gaat.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:55

LadyMadonna schreef:
Ik heb 7 jaar terug geloof ik 300 betaald (en 20 jaar terug 175 :') )

En dat vind ik al duur :+
De onze was volgens mij 25,-
En hond daarvoor, een vuilnisbakje, was ook zoiets.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:57

Wat vinden jullie een nette prijs voor een australian shepherd pup papierloos beide ouders wel op foto's hd/ ed en ogentest?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:57

Saskia9 schreef:
Nou dat vroeg ik me dus af, hoe dat gaat. Ik ben nu niet opzoek, want wil geen pup bij mijn senior van bijna 13,maar mijn schoonvader staat toevallig op de lijst voor een pup en zo dacht ik er eens over na, wat ik hierna zou willen... Beetje gaan rondkijken en die prijzen.. En dan nog de vraag, hoe kom je dan bij een goede fokker? Naja, nog niet van toepassing dus, maar vroeg het me wel af. Zeker in deze tijd. De vraag is gigantisch, en dus moet je eigenlijk ongezien al aanbetaling doen om op een lijst te komen en dan weet je dus nog helemaal niks.. Op je gemak rond kijken en navragen en een goed gevoel ergens krijgen krijg je dus bijna geen kans toe...

Gewoon eens kijken welk ras je zou willen en eens kennis maken met fokkers.
Hier kom je op een lijst bij fijn contact en goed gevoel bij elkaar en als t ras je past. En pas als de pups geboren zijn en je bent 2 x geweest word er aanbetaald en een contract getekend die je bij t eerste bezoek mee krijgt om door te lezen. :)

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:58

Saskia9 schreef:
Zo kreeg ik het mee tenminste. Op marktplaats bijvoorbeeld al berichten gezien met let op laatste pup! Reserveren kost geld etc etc.
En ik ben er al lang uit, gezien mijn oudje bijna 13 is dus. Vandaar dat ik me vast ging inlezen in hoe dat nu allemaal gaat.

Maar er is maar een heeeeel klein percentage van echte rashonden fokkers die hun pups op marktplaats zetten. De meeste hebben genoeg mensen al via hun website of fb die hun weten te vinden of via de rasvereniging. Dus daarmee zou je kunnen beginnen als je een bepaald ras zoekt. Rasvereniging is niet heilig, maar voor een beginner hierin wel handig. Bij sommige kan je je ook op een lijst laten zetten waar ze dan contact met je opnemen als een fokker een pupje beschikbaar heeft. Of er staan fokkers op die nesten verwachten in de komende maanden en dan kan je daar contact mee opnemen. En verder gewoon websites van die fokkers bekijken of fb paginas om te zien of ze plannen hebben.

Als je er eentje hebt die je goed lijkt,kan je ze ook gewoon mailen om te vragen of er plannen zijn voor een nestje.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:59

asjemenou schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik heb 7 jaar terug geloof ik 300 betaald (en 20 jaar terug 175 :') )

En dat vind ik al duur :+
De onze was volgens mij 25,-
En hond daarvoor, een vuilnisbakje, was ook zoiets.

Kosten chip, entingen, alle kosten van wat bij het nest hoort, eventuele medische kosten moeder. Dan is 300 euro geen gekke prijs.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:01

Dankjewel voor de tip kiwitje, maar waar anders dan marktplaats kom je bij goede fokkers?
Zullen er vast ook op staan hoor, maar het zal misschien lastig zijn het kaf van het koren te scheiden, helemaal in deze tijden?
Zoals ik zei, het duurt hier nog even maar wil gewoon alvast wat vooronderzoek doen, zodat ik als het zover is niet ongeslagen ten ijs kom
En als ik marktplaats bijvoorbeeld nu zo zie.. En tevens in veel Facebook groepen ook zo.. Dat lijkt me niet helemaal mijn ding...

Ik ben meer het type van contact houden met fokkers. Zo heb ik 1 kat van me via bokt, en nog regelmatig contact met degene waar ze vandaan komt en dat vind ik gewoon fijn. Goed gevoel van kopers naar verkopers en andersom. Vertrouwen dus eigenlijk gewoon. Vind ik belangrijk.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:02

SophieO schreef:
Saskia9 schreef:

Maar er is maar een heeeeel klein percentage van echte rashonden fokkers die hun pups op marktplaats zetten. De meeste hebben genoeg mensen al via hun website of fb die hun weten te vinden of via de rasvereniging. Dus daarmee zou je kunnen beginnen als je een bepaald ras zoekt. Rasvereniging is niet heilig, maar voor een beginner hierin wel handig. Bij sommige kan je je ook op een lijst laten zetten waar ze dan contact met je opnemen als een fokker een pupje beschikbaar heeft. Of er staan fokkers op die nesten verwachten in de komende maanden en dan kan je daar contact mee opnemen. En verder gewoon websites van die fokkers bekijken of fb paginas om te zien of ze plannen hebben.

Als je er eentje hebt die je goed lijkt,kan je ze ook gewoon mailen om te vragen of er plannen zijn voor een nestje.

Super, dankjewel voor je tips! Hier kan ik wel wat mee voor in mijn zoektocht!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:02

20 jaar terug was chippen ook nog niet verplicht. En waren alle kosten lager. Ook. Niet meer te vergelijken

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:03

Is €1750 euro veel voor een rasechte maltezer met stamboom en gezondheidsverklaring?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:04

Ook ik vind het absurt en zou dat nooit betalen.
Wij hebben nu er. Duitse herder pup gereserveerd, papierloos maar heel mooi en correct gebouwde ouders. Prijs is 450 euro. Vind ik dan gewoon een correcte prijs voor een nette pup! (Er zijn nog pups vrij hoor mocht iemand eentje zoeken )

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:05

snorkel1986 schreef:
Wat vinden jullie een nette prijs voor een australian shepherd pup papierloos beide ouders wel op foto's hd/ ed en ogentest?

Ik heb ooit voor een kruising Kelpies x border collie uit een oepsnest 500 euro betaald.
Vond ik al redelijk veel, maar ouders met papier, beiden volledig getest, goed werkende dieren.
Zal iets meer als drie jaar geleden zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:06

xPareltje schreef:
Is €1750 euro veel voor een rasechte maltezer met stamboom en gezondheidsverklaring?

Of het veel is is aan degene die moet betalen.
Als dat op dit moment de marktwaarde is. En pups zijn zo weg, het is wel take it of leave it op het moment als je het moet geloven

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:06

Saskia9 schreef:
Dankjewel voor de tip kiwitje, maar waar anders dan marktplaats kom je bij goede fokkers?
Zullen er vast ook op staan hoor, maar het zal misschien lastig zijn het kaf van het koren te scheiden, helemaal in deze tijden?
Zoals ik zei, het duurt hier nog even maar wil gewoon alvast wat vooronderzoek doen, zodat ik als het zover is niet ongeslagen ten ijs kom
En als ik marktplaats bijvoorbeeld nu zo zie.. En tevens in veel Facebook groepen ook zo.. Dat lijkt me niet helemaal mijn ding...

Ik ben meer het type van contact houden met fokkers. Zo heb ik 1 kat van me via bokt, en nog regelmatig contact met degene waar ze vandaan komt en dat vind ik gewoon fijn. Goed gevoel van kopers naar verkopers en andersom. Vertrouwen dus eigenlijk gewoon. Vind ik belangrijk.

Mazzel hebben dat je er tegen aan loopt, via rasverenigingen, via facebookgroepen bijvoorbeeld

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:07

belle_boef schreef:
xPareltje schreef:

Of het veel is is aan degene die moet betalen.
Als dat op dit moment de marktwaarde is. En pups zijn zo weg, het is wel take it of leave it op het moment als je het moet geloven

Als je bij de rasvereniging kijkt zijn dit wel de prijzen die ze handhaven. Er staat genoeg maltezers op marktplaats maar als ik de website van broodfokkers open staan ze er allemaal bij. :roll: Dus waarschijnlijk is dit dan een heel schappelijke prijs.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:07

De prijzen zijn echt zot.
Bij de springer spaniëls betaal je voor een teef zonder stamboom makkelijk 900€. De broertjes gaan voor 800€.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:09

Idd om een hondje gezond te verkopen ben je al minimaal 250 kwijt aan kosten (1 of 2x enten, worm en vlomiddel, chip en paspoort) Dus als een hondje onder de 350 oid. zit zou ik me gaan afvragen of je wel een gezond hondje koopt. En als beide ouders dnagetest en gezond bevonden zijn, en het een weloverwogen nest is (dekreu zorgvuldig uitgekozen) betaal ik liever wat meer, bij bijv een particulier die alle zaakjes op orde heeft, dan een "erkende kennel" oftewel gewoon 9/10 broodfokker.
Laatst bijgewerkt door SweetVanille op 14-07-20 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:10

xPareltje schreef:

Ik heb geen idee wat een normale prijs is voor een Maltezer, zou je via de rasvereniging wel kunnen vragen. Als jij het er voor over hebt en het is een goed gefokte hond, waarom niet.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:16

SophieO schreef:
xPareltje schreef:

Ik heb geen idee wat een normale prijs is voor een Maltezer, zou je via de rasvereniging wel kunnen vragen. Als jij het er voor over hebt en het is een goed gefokte hond, waarom niet.

Met maltezers wordt gewoon heel weinig gefokt. De meeste maltezers die er gefokt worden komen allemaal van broodfokkers af en die prijs is dan ook rond de €700 a 800 euro. Maar wil je dit en wat voor hoog oplopende kosten ga je erbij krijgen.. Dan denk ik dan knal ik er liever een pak meer geld tegenaan en ik dan ook een beetje zekerheid heb. Ik heb al met een aantal fokkers gemaild en de meeste zijn nederlands kampioen enz dus die vragen voor hun pup dan ook meer, wat ik zeker ook snap.

Maar er rest mij nog even een vraagje. Als er bij de rasvereniging staat: maltezer kennel moet ik mij dan zorgen maken? Of is dit gewoon een benaming die prima te gebruiken is en waar je niks achter moet zoeken?

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:20

xPareltje schreef:
Met maltezers wordt gewoon heel weinig gefokt. De meeste maltezers die er gefokt worden komen allemaal van broodfokkers af en die prijs is dan ook rond de €700 a 800 euro. Maar wil je dit en wat voor hoog oplopende kosten ga je erbij krijgen.. Dan denk ik dan knal ik er liever een pak meer geld tegenaan en ik dan ook een beetje zekerheid heb. Ik heb al met een aantal fokkers gemaild en de meeste zijn nederlands kampioen enz dus die vragen voor hun pup dan ook meer, wat ik zeker ook snap.

Maar er rest mij nog even een vraagje. Als er bij de rasvereniging staat: maltezer kennel moet ik mij dan zorgen maken? Of is dit gewoon een benaming die prima te gebruiken is en waar je niks achter moet zoeken?

Nee hoor, fokkers hebben toch een kennel naam;) Dat zijn ook gewoon fokkers die de honden in huis hebben zitten.

Maar van een fokker die gezondheidstesten doet, showt met zijn honden en een goede combinatie uitzoekt, is zeker de moeite waard om wat meer voor te betalen. Sommige rassen zijn ook gewoon duurder. En per land kan het ook nog veel schelen.

En als het goed is, gaat zo´n hondje toch heel wat jaartjes mee, dus dan is het wel de moeite waard. :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:20

Als je als fokker officieel geregistreerd staat bij de Raad van Beheer/FCI dan heb je een kennelnaam en dan ben je dus officieel een kennel, ook al fok je maar af en toe een nestje. Doordat je een officiële kennelnaam hebt, krijgen de door jou gefokte pups ook die kennelnaam op hun stamboom.
Een kennel zegt dus niks over de hoeveelheid honden die er gefokt worden of hoe de honden gehouden worden.

Wij hebben zelf ook een kennelnaam en hier liggen onze honden gewoon bij ons op de bank en wij fokken maximaal een nestje per jaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:23

T is net hoe je t noemt. Hier een kennelnaam. Dus heb ik een “kennel” maar met 1 volwassen teefje en 1 teefje van 17 maanden, kan ik niet zoveel. Dus gewoon goed onderzoek doen naar hoeveel honden ze hebben zitten bijv.
En op https://www.houdenvanhonden.nl/generati ... e?t=&o=&q=
Kun je de kennelnaam van de nederlandse fokker invoeren om te zien hoeveel nesten ze fokken bijv. Als ze officieel testen op ogen, HD, ED en PL kun je die uitslagen ook zien daar bijvoorbeeld.

Dit is bijvoorbeeld mijn teefje
https://www.houdenvanhonden.nl/generati ... 5623039310

En dit van mijn kennelnaam
https://www.houdenvanhonden.nl/generati ... +Muchi%27s
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 14-07-20 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:24

beatje schreef:
Ik zie net een advertentie voorbij komen van stamboomloze jack russels voor 1000 euro. Van de week zag ik een advertentie van stamboomloze goldens voor 1475.
Mijn stamboom honden waren zo duur niet en mijn laatste hond uit het asiel koste 125 euro die heb ik nu een 5 tal maanden.
Zijn dit nu Corona prijzen of betalen mensen tegenwoordig echt zoveel voor niet geteste honden.?

Jack Russels zijn altijd stamboomloos omdat er geen rasstandaard voor ze is. De een is vierkant, ander korte pootjes, ruw of gladhaar. Teveel variatie. Maar idd er wordt best veel betaald. 1000 zou ik wel teveel vinden overigens. Een stamboomloze golden voor 1400 ook. Daar heb je bijna een rashond voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:26

Voor onze oud duitse herder met stamboom hebben wij een jaar terug €850 betaald. Prijs voor een reu of teef was identiek. Gevonden via 2dehands. Fokker had een uitzonderlijk groot nest en ze waren eigenlijk vrij soft van karakter (er is uiteindelijk maar 1 effectief naar het leger gegaan) waardoor profs een volgend nest gingen afwachten.

Onze andere middelmaat kees papierloos was 2,5 jaar terug €600.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:27

Babootje schreef:
beatje schreef:
Ik zie net een advertentie voorbij komen van stamboomloze jack russels voor 1000 euro. Van de week zag ik een advertentie van stamboomloze goldens voor 1475.
Mijn stamboom honden waren zo duur niet en mijn laatste hond uit het asiel koste 125 euro die heb ik nu een 5 tal maanden.
Zijn dit nu Corona prijzen of betalen mensen tegenwoordig echt zoveel voor niet geteste honden.?

Jack Russels zijn altijd stamboomloos omdat er geen rasstandaard voor ze is. De een is vierkant, ander korte pootjes, ruw of gladhaar. Teveel variatie. Maar idd er wordt best veel betaald. 1000 zou ik wel teveel vinden overigens. Een stamboomloze golden voor 1400 ook. Daar heb je bijna een rashond voor.

Nee hoor, voor jack russel terriers (en varianten) worden gewoon stambomen uitgeschreven. :)
als voorbeeld:
https://www.houdenvanhonden.nl/generati ... SSOMS&s=20

En t mooie van stamboomhonden vanuit de FCI (Raad van Beheer - KMSH) uit Nederland en Belgie is dat er ouderschapsverificatie op de stambomen zit dmv dna test
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 14-07-20 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt