Goed voer tegen struviet en Octalaat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:15

Het is Hills geworden, zowel natvoer als zakjes. Bestelde ik boven de 100 euro kreeg ik een gratis kadoo, dus dat maar gedaan. Onze schildpadpoesjes worden steeds duurder. :')

Fleur zet ik weer op haar eigen voer en Rosy gaat op Hills. We gaan het zien, zal over een paar weken mijn bevindingen delen.

Bedankt voor jullie hulp, vond het maar ingewikkeld kiezen!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:18

Talietjuh schreef:
Het is Hills geworden, zowel natvoer als zakjes. Bestelde ik boven de 100 euro kreeg ik een gratis kadoo, dus dat maar gedaan. Onze schildpadpoesjes worden steeds duurder. :')

Fleur zet ik weer op haar eigen voer en Rosy gaat op Hills. We gaan het zien, zal over een paar weken mijn bevindingen delen.

Hahaha, gratis cadeau is altijd goed.

Ben heel benieuwd hoe het gaat straks, hopelijk bevalt dit beter :)

XxLiEsJuHhxX

Re: Goed voer tegen struviet en Octalaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:51

Over het dure, ik ben met mijn vorige kat toch wel snel tot de conclussie gekomen dat urinary brokjes uiteindelijk niet echt duurder zijn als een ander goed merk voer. Het natvoer is wel heel prijzig vind ik, maar dat voerde ik dan ook maar zelde en meer als een soort extra verwennerij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:15

XxLiEsJuHhxX schreef:
Over het dure, ik ben met mijn vorige kat toch wel snel tot de conclussie gekomen dat urinary brokjes uiteindelijk niet echt duurder zijn als een ander goed merk voer. Het natvoer is wel heel prijzig vind ik, maar dat voerde ik dan ook maar zelde en meer als een soort extra verwennerij :P

Welk merk had jij dan voor welke prijs?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:18

Talietjuh schreef:

Dapper hoor!
Ik test altijd eerst de 400 gram a hooguit een 1,5 kilo zak want die van mij vreten echt onwijs moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:23

Hannanas schreef:
Talietjuh schreef:

Dapper hoor!
Ik test altijd eerst de 400 gram a hooguit een 1,5 kilo zak want die van mij vreten echt onwijs moeilijk.

Ja, nu je het zegt... Echt dom van mij idd...

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:33

Talietjuh schreef:
Dapper hoor!

Ja, nu je het zegt... Echt dom van mij idd...[/quote]

Hills heeft smaakgarantie, als ze het niet eet kan je dat melden en krijg je je geld terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:32

FleurSandro schreef:
Talietjuh schreef:
Dapper hoor!

Ja, nu je het zegt... Echt dom van mij idd...

Hills heeft smaakgarantie, als ze het niet eet kan je dat melden en krijg je je geld terug[/quote]

O, dat is een pak van mijn hart! :o
Bedankt voor het melden!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:48

sorry dubbel post
Laatst bijgewerkt door XxLiEsJuHhxX op 16-07-20 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:49

Talietjuh schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:

Welk merk had jij dan voor welke prijs?

Meeste merken die je zo bij de dierenarts krijgt hebben dat wel.

Mijn vorige kat kreeg trouwens de Royal canin versie. Ik kocht dan een zak van ik dacht toen 6 kg per keer en dan deed ik dat in een goede ton, dan bleef het lang genoeg goed en dat drukt de prijs wel. Hoeveel ik toen betaalde weet ik niet zeker meer. Ik koop nu voor onze blaasgruis kat het voer online via zooplus,
de royal canin betaal ik
3,5 kg 30.99 wat betekend 8.85 per kg
9 kg 59.99 wat betekend 6.67 per kg

Het verschil tussen die 2 zakken is per kg 2,20 dus als je de grote zak kan opslaan goed is het, het zeker waard.

Van hills zie ik dan dit.
Hill's Science Plan Adult Urinary Health kip
3 kg 28.99 wat betekend 9.66 per kg
7 kg 53.99 wat betekend 7.71 per kg

Een beetje goede "normale" brok zit je ook toch wel snel aan die prijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:57

XxLiEsJuHhxX schreef:

Citaat:
Meeste merken die je zo bij de dierenarts krijgt hebben dat wel.

Mijn vorige kat kreeg trouwens de Royal canin versie. Ik kocht dan een zak van ik dacht toen 6 kg per keer en dan deed ik dat in een goede ton, dan bleef het lang genoeg goed en dat drukt de prijs wel. Hoeveel ik toen betaalde weet ik niet zeker meer. Ik koop nu voor onze blaasgruis kat het voer online via zooplus,
de royal canin betaal ik
3,5 kg 30.99 wat betekend 8.85 per kg
9 kg 59.99 wat betekend 6.67 per kg

Het verschil tussen die 2 zakken is per kg 2,20 dus als je de grote zak kan opslaan goed is het, het zeker waard.

Van hills zie ik dan dit.
Hill's Science Plan Adult Urinary Health kip
3 kg 28.99 wat betekend 9.66 per kg
7 kg 53.99 wat betekend 7.71 per kg

Een beetje goede "normale" brok zit je ook toch wel snel aan die prijzen.

Was toch wel nieuwsgierig 'n.a.v je reacties maar zie dat de normale van Royal Canin iets minder dan de helft goedkoper is dan Urinary. Hills is nog duurder dan Royal Canin Urinairy, dus betaal ik zeker 30 euro meer per zak voor Rosy dan als zij op de gewone Royal bleef.

Ik vind dat best een groot verschil.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:39

Dat is idd wel bijzonder :oo ik zie hier op de site juist alle prijzen van royal canin aardig gelijk O:) Maar dat maakt voor jouw blaasgruis poes niet uit natuurlijk. Wat ik in mijn berekening hierboven niet mee genomen had was de grams wat je voert, dat scheelt ook wel vaak met brokken waar weinig vlees in zit tegenover de dure waar veel vlees in zit, en dan kom je uiteindelijk ook wel weer aardig vergelijkbaar uit vind ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:48

Uiteindelijk is het niet anders :)

Mijn hond koste op den duur ook 80 euro per maand aan voer. Je wilt toch het beste voor je dier!

Maar ik snap wel dat veel mensen, hier het geld niet voor hebben, ondanks dat ze wel hun geliefde kat hebben. Van mij mag de prijs wel omlaag :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:55

Ja hills heeft dmaakgarantie maar dan mag er nog niet veel uit de zak zijn! Zoveel %

Ik vind 80€ per maand voor een hond aan voer een koopje :D tenzij het een chihuahua is.

Sommige katten doen het ook goed op smila urinary of kattovit urinary, dat is ff proberen straks. Je zou zelf de ph van de urine in de gaten kunnen houden met strips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:02

Dankje Hannanas! :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:04

Hmm Hannanas, die strips is een heel goed idee! Maakt dan de gris in de bak nog uit?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:11

Hannanas, wat krijgt jouw hond allemaal dan dat hij zo duur is aan voer?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:16

Zelf Ph in de gaten houden is een hele slimme tip idd :j

Grit maakt wel uit dan, als je uit de bak wil opzuigen. Dan moet je eigenlijk van die speciale plastic korrels hebben. Wil je het makkelijker maken kun je je kat ook leren dat je ernaast komt zitten er er een lepel onder houdt. Moet je wel een open bak hebben natuurlijk :D