Hond met gecoupeerde oren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:47

Evi84 schreef:
In Nederland is het ook niet verboden. Ze worden legaal geïmporteerd en je mag er zelfs wedstrijd mee spelen. Men heeft dit sinds juli vorig jaar teruggedraaid zelfs.

Wat is je bron? Klinkt als bullshit, dit zegt nl de overheid, de NVWA:
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/dierenw ... van-dieren
Citaat:
Het couperen van staart en oren van dieren is in Nederland niet toegestaan.

Citaat:
Dieren die gecoupeerd zijn mogen niet deelnemen aan een tentoonstelling, keuring of wedstrijd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:47

Evi84 schreef:
In Nederland is het ook niet verboden. Ze worden legaal geïmporteerd en je mag er zelfs wedstrijd mee spelen. Men heeft dit sinds juli vorig jaar teruggedraaid zelfs.

Niet correct. Zoek zelf maar op.
Anders wil ik van jou graag de link met waar staat dat het wel mag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:48

Citaat:
Burgers en professionals als dierenartsen kunnen voortaan de gemeente Rotterdam bellen als ze honden tegenkomen met gecoupeerde oren of staarten.

In Rotterdam zijn ze zich dan nog van bewust dat het toegestaan zou zijn....
Dus graag de link waarin staat dat het weer is toegestaan.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:48

Nou Evie, ik ga je maar negeren want ik sta op het punt om hele lelijke dingen tegen je te zeggen...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:50

Evi84 schreef:
Dat ze eens de eigenaars laten beboeten die hun honden laten steriliseren/ castreren. 95% is ook niet medisch noodzakelijk, maar gewoon de onwil/kunde tot opvoeden. Maar daar maakt niemand een punt van.

Meen je dit nou ? :')

Goed gehandeld ts.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:50

Gecoupeerd of getaped? Getaped zag ik vorige week ook een dobermann pup. De eigenaar dacht dat dan de oren rechtop zouden gaan staan ipv hangen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 18:52

xGoldenHero schreef:
Gecoupeerd of getaped? Getaped zag ik vorige week ook een dobermann pup. De eigenaar dacht dat dan de oren rechtop zouden gaan staan ipv hangen.

Ik kreeg hier net ook al een berichtje over prive, maar dat weet ik dus eigenlijk niet zeker.
Net gegoogeld of ik het verschil kan vinden maar dat is mij onduidelijk, hoe het eruit ziet dan want het feitelijke verschil snap ik wel.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:53

Inderdaad tapen zou ook kunnen he. Weet dat ze honden met hangende oren vaker onder het hoofd door aan elkaar vast tapen als ze bijvoorbeeld een wondje hebben aan een oor. Door het schudden blijft dit klapperen en geneest dit slecht of zelfs niet. In de ridgeback wereld komt dit veel voor, die zijn gevoelig voor kapotte oorpunten.
Dus hopelijk valt het mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:54

Evi84 schreef:
Dat ze eens de eigenaars laten beboeten die hun honden laten steriliseren/ castreren. 95% is ook niet medisch noodzakelijk, maar gewoon de onwil/kunde tot opvoeden. Maar daar maakt niemand een punt van.

Koekoek! 8)7

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:54

har166 schreef:
Ik snap al waarom je zo reageert, in een ander topic vertel je dat je zelf een gecoupeerde hond hebt. Je moet je schamen.

Allereerst vind ik het maar wat creepy en hoogsteigenaardig dat je mensen zo gaat opzoeken...

En verder is mijn huidige doberman niet gecoupeerd. Spuuglijk is het en ik heb veel meer problemen met zijn oren nu dan vroeger met gecoupeerde oren. En dan te bedenken dat zo hangend even onnatuurlijk is als gecoupeerd, want ook hangoren moeten getaped worden en zijn onnatuurlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:55

LilChar schreef:
xGoldenHero schreef:

Ik kreeg hier net ook al een berichtje over prive, maar dat weet ik dus eigenlijk niet zeker.
Net gegoogeld of ik het verschil kan vinden maar dat is mij onduidelijk, hoe het eruit ziet dan want het feitelijke verschil snap ik wel.

Tape heeft bij een Doberman meestal een verbinding tussen de oren, ze zien er dan uit als een handtas.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:56

Evi84 schreef:
Het is niet verboden in alle landen en pijnlijk is ook een fabeltje. Ze krijgen pijnstilling en gaan onder verdoving. Ook later hebben ze er geen pijn aan...

Ja laten we het maar niet hebben over de pups die in slechte omstandigheden in dat soort landen gecoupeerd zijn. Ontstekingen tot half weggerotte oren.
Maar lees dat je zelf een gecoupeerde hond hebt, dat verklaart veel waarom je zo reageert en van die rare vergelijkingen doet.
Want iedere ingreep doet zeer, doe nou net niet alsof dat niet zo is.

Wat een onzin, hier ook rassen gehad die vroeger gecoupeerd werden, nooit problemen gehad en blij dat het verboden geworden was.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 10-07-20 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:57

Evi84 schreef:
En dan te bedenken dat zo hangend even onnatuurlijk is als gecoupeerd, want ook hangoren moeten getaped worden en zijn onnatuurlijk.

Hangoren hoeven helemaal niet getaped te worden?!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 18:57

Nee dat had deze niet.
Het was gewoon elk oor afzonderlijk wit verband eromheen en dan in een punt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:58

Evi84 schreef:
har166 schreef:
Ik snap al waarom je zo reageert, in een ander topic vertel je dat je zelf een gecoupeerde hond hebt. Je moet je schamen.

Allereerst vind ik het maar wat creepy en hoogsteigenaardig dat je mensen zo gaat opzoeken...

En verder is mijn huidige doberman niet gecoupeerd. Spuuglijk is het en ik heb veel meer problemen met zijn oren nu dan vroeger met gecoupeerde oren. En dan te bedenken dat zo hangend even onnatuurlijk is als gecoupeerd, want ook hangoren moeten getaped worden en zijn onnatuurlijk.

Dat is toch Vidor? In het puppy topic heb je daar ook een lading van kritiek op gekregen. Volgens mij waren je woorden dat je het onder verdoving hebt laten doen want je wilde je niet schuldig maken aan 'wanpraktijken'.

Zo raar is dat dus niet dat mensen dit weten, er zijn nogal wat mensen in dat topic en eens zoveel die gewoon meelezen.

Door de manier van reageren ben je juist herkenbaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:00

Evi84 schreef:

Irrelevant voor een discussie over couperen.
Aardige afleidingsmanouvre.

Cemlys

Evi84 schreef:
har166 schreef:

Ik heb een niet gecoupeerde dober gehad en daar is niet gebeurd aan de oren, ook niet tapen om te hangen.

Sjonge wat kraam jij een onzin uit.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Bah bah je hond laten couperen wat een ouderwetse gedachtengang. Die honden hebben wel degelijk last van het niet fatsoenlijk communiceren. Tevens is het onnodig opereren en blootstellen aan infecties gewoon niet humaan. Als je staande oren wil fok die dan erin ipv gaan snijden voor een stoer uiterlijk.

Ts ik zou de nvwa of een dierenarts bellen als het daadwerkelijk couperen is. Zij kunnen je eventueel doorverwijzen. Misschien ook de wijkagent informeren?

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:02

Wat triest dat mensen het echt overal willen gaan melden, je weet geeneens waar die hond vandaan komt. Ga je dat ook doen voor elke hond zonder staart, terwijl je niet weet of het door een ongeluk is of die hond een natural bobtail heeft? :')

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:04

Evi84 schreef:
har166 schreef:

Hoe kan een hond nou geboren worden met onnatuurlijke oren?

Afbeelding

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:07

SophieO schreef:
Wat triest dat mensen het echt overal willen gaan melden, je weet geeneens waar die hond vandaan komt. Ga je dat ook doen voor elke hond zonder staart, terwijl je niet weet of het door een ongeluk is of die hond een natural bobtail heeft? :')

Je noemt de verkeerde groep mensen triest.
Een natuurlijke bobtail zal niet zo snel in een verbandje rondlopen, denk je ook niet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:10

Evi84 schreef:
Het is niet verboden in alle landen en pijnlijk is ook een fabeltje. Ze krijgen pijnstilling en gaan onder verdoving. Ook later hebben ze er geen pijn aan...

Daar klopt niets van. Ik heb gezien hoe iemand Jack Russels coupeerde en daarbij schreeuwden de pups het uit ;(

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:11

Gini schreef:
SophieO schreef:

Je noemt de verkeerde groep mensen triest.
Een natuurlijke bobtail zal niet zo snel in een verbandje rondlopen, denk je ook niet?

Ah dus als er een verband om iets zit is het gelijk gecoupeerd? Interessant, ging er volgens mij om dat ze dacht dat ze gecoupeerd waren.

Als die pup rondliep zonder verband zal ze het ook wel gemeld hebben. Dus dan ook elke pup die met een korte staart of verbandje om de staart rondloopt?

Ik heb zelf een hond met een natural bobtail, zou er niet blij van worden als mensen dat gingen melden toen hij nog een pup was.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:13

Cayenne schreef:
Evi84 schreef:

Daar klopt niets van. Ik heb gezien hoe iemand Jack Russels coupeerde en daarbij schreeuwden de pups het uit ;(

Ach, weet je, het is verboden omwille van een reden, daar verandert de persoonlijke mening van 1 traditionalist niets aan. Iedere traditie/gewoonte die gepaard gaat met een zekere hoeveelheid dierenleed kent van die aanhangers die bij hoog en bij laag blijven beweren dat het écht écht écht geen pijn doet.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 19:16

[quote=Als die pup rondliep zonder verband zal ze het ook wel gemeld hebben. Dus dan ook elke pup die met een korte staart of verbandje om de staart rondloopt?

k heb zelf een hond met een natural bobtail, zou er niet blij van worden als mensen dat gingen melden toen hij nog een pup was.[/quote]

Dat er verband om zat was voor mij wel doorslaggevend om het te melden.

Ik vind het altijd merkwaardig dat mensen dingen zeggen als 'nou ik zou er niet blij van worden als mensen dat van mij gingen melden'
Waarom niet? Als er niets aan de hand is, is er niets aan de hand toch? Het is toch fijn om te weten dat mensen het het best voorhebben met honden of dieren in het algemeen? Een melding komt uit een goed hart en ik denk minder omdat mensen het nou zo leuk vinden om zich overal mee te bemoeien want dat valt in mijn geval wel mee.