Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sodeletuut schreef:Ze zit in de bench in de schuur, als de deur daar dicht is is het praktisch helemaal donker. Ik zet af en toe de deur even open overdag.
pillow schreef:Citaat:Ze zit in de bench in de schuur, als de deur daar dicht is is het praktisch helemaal donker. Ik zet af en toe de deur even open overdag.
Dit is juist fout. Ze moet zo licht mogelijk en op de wind.
black_kelpie schreef:Sodeletuut schreef:Ze zit in de bench in de schuur, als de deur daar dicht is is het praktisch helemaal donker. Ik zet af en toe de deur even open overdag.
Hoe is de bench ingericht? Je kunt het beste de bodemplaat eruit halen, zodat er alleen gaas onder zit, en dan de bench een stukje van de grond zetten, door bijvoorbeeld 4 bakstenen onder de hoeken te leggen. Zorg wel voor een goede, brede zitstok. Op die manier kan ze onmogelijk broeden.
Charlotte446 schreef:Wij zetten ze in een ton met een laagje water en wat eten en drinken. Meeste zijn er met 2 dagen vanaf, soms 3.
We hebben we ook weleens apart gezet op gras of tegels maar dan gaan ze gewoon verder. Zelfde met van het nest af jagen, ze gaan als je weg bent gewoon weer terug.
Sodeletuut schreef:Charlotte446 schreef:Wij zetten ze in een ton met een laagje water en wat eten en drinken. Meeste zijn er met 2 dagen vanaf, soms 3.
We hebben we ook weleens apart gezet op gras of tegels maar dan gaan ze gewoon verder. Zelfde met van het nest af jagen, ze gaan als je weg bent gewoon weer terug.
Worden ze dan niet ziek?
Sodeletuut schreef:LindyH schreef:Is het een kriel of een grote kip? Ik heb nog wat kwarteleitjes die uitgebroed moeten worden. Dat duurt maar twee weken dus dan zou ze snel broeds-af zijn.
Cochin kriel