Hond valt andere hond in huis aan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: Hond valt andere hond in huis aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:31

Wij hebben dit ook gehad met onze American Bully. Uiteindelijk is hij ingeslapen omdat het gedrag steeds erger werd, en hij ook naar kinderen agressie begon te vertonen.
Hopelijk krijg je het opgelost.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:32

Ziet de oudste hond nog voldoende?
Mijn inmiddels overleden oudere hond kreeg staar op haar ogen en zag dus steeds minder. Soms lag ze gewoon ergens te liggen en een beetje voor haar uit te kijken en werd ze vanuit het niets aangevallen door mijn jongere hond die dit kijken als bedreigend cq fixeren ervoer.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:07

Zonder pup zou mijn eerste bedenking zijn of de oudere hond nog wel lichamelijk/geestelijk in orde was.

Nu je spreekt van een pup erbij zou het mss wel kunnen dat Bentley stress ervaart door de nieuwkomer en die stress laat afvloeien/afreageert op Hummer die lager in rang staat. Ik denk dat castratie niet gaat helpen maar je kan natuurlijk wel proberen.

Ik hoop dat je het opgelost krijgt!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:10

Klinkt logisch, maar waarom zou het dan eerst bijna 3 weken goed gaan? Als het de stress van de nieuwkomer is zou ik verwachten dat het de eerste dagen al mis gaat.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:04

Wilawander schreef:
Castratie verergerd dit soort dingen alleen maar en zou ik niet doen. Ik denk dat de pup zorgt voor rangorde problemen wat op zich heel normaal is bij een verandering van de roedel en zeker met een teef erbij. Ook gezondheid van de oudste zou ik niet uitsluiten.

Dat is ook wat ik denk.

Ik ken ook iemand die n oude hond heeft en die had nooit problemen met een halfwolf en dat ging 10 jaren perfect en toen viel de halfwolf ineens die oude aan en wilde m zelfs doden..... wat bleek? De oude hond was ziek en had kanker en dat ging ineens hard achteruit en dus alsnog in laten slapen. De halfwolf deed nooit kwaad... was zelfs lief voor kittens, kuikentjes en pups van anderen. Nooit problemen mee gehad.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:17

Sclimpre schreef:
Klinkt logisch, maar waarom zou het dan eerst bijna 3 weken goed gaan? Als het de stress van de nieuwkomer is zou ik verwachten dat het de eerste dagen al mis gaat.

Stress hoeft niet direct zichtbaar te zijn, als je de kenmerken van stress bij je hond niet herkent.

@ TS
Wellicht is onderstaand onderzoek interessant voor je om te lezen, wellicht wel voor iedereen die hier in dit topic reageerd. Er zijn namelijk een aantal ontzettend interessante onderzoeken naar dit onderwerp gedaan. Dus voor iedereen maar wat gaat roepen, check je bronnen en kijk of het daadwerkelijk ook klopt wat je zegt.. ;)

https://edepot.wur.nl/173777

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:26

Check je bronnen? Één enkel onderzoek, van een duidelijk zeer vooringenomen onderzoekster. Bij dit soort referenties scroll ik onmiddelijk naar "onderzoeksopzet", heb even hard gelachen, en het verder gelaten.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 13:00

CharmingS ik kan je link niet openen op mijn telefoon, zal straks op de laptop eens kijken.
Ik heb nu een hekje in de kamer waardoor ieder zijn eigen deel heeft. De pup zit dan bij de een en dan bij de ander als ze wakker is.
Wandelen doen we 1 keer per dag met zijn drieën. Als ik alleen ben gaan ze omstebeurt. Tot nu toe gaat dit prima.
De gedragsasviseur gaf aan dat het een rangorde probleem was. En stelde voor om ze het gemuilkorfd uit te laten vechten.
Dat gaan we niet doen, ze mogen van mij niet vechten. Ook niet met muilkorf.
Zeker niet omdat het bulldogs betreft en ik bang ben dat die niet blijven zitten op die platte neuzen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:23

horsier schreef:
CharmingS ik kan je link niet openen op mijn telefoon, zal straks op de laptop eens kijken.
Ik heb nu een hekje in de kamer waardoor ieder zijn eigen deel heeft. De pup zit dan bij de een en dan bij de ander als ze wakker is.
Wandelen doen we 1 keer per dag met zijn drieën. Als ik alleen ben gaan ze omstebeurt. Tot nu toe gaat dit prima.
De gedragsasviseur gaf aan dat het een rangorde probleem was. En stelde voor om ze het gemuilkorfd uit te laten vechten.
Dat gaan we niet doen, ze mogen van mij niet vechten. Ook niet met muilkorf.
Zeker niet omdat het bulldogs betreft en ik bang ben dat die niet blijven zitten op die platte neuzen.

Dat je dat niet ziet zitten, kan ik me voorstellen, ik weet inderdaad van zo'n type hond waarbij de muilkorf zo eraf lag toen de hond een agressieve bui had... Gevaarlijke tip inderdaad.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:18

Mijn eerste ingeving is ook een roedel verschuiving. Door de pup is er toch het een en ander blijkbaar niet meer duidelijk. Uitvechten vind ik geen goede tip, muilkorven daarintegen is niet verkeerd op het moment dat je wil kijken waar het fout gaat kwa signalen. Zo krijg je zelf ook meer vertrouwen omdat de ene hond de ander niet meteen kan verwonden.
Chemisch castreren zie ik alleen maar voordelen in zeker als je een teefje in huis heb. Van de 34 reuen die ik vorig jaar behandeld heb zijn er 18 gecastreerd en na hun castratie alleen maar stabieler geworden. 6 van deze reuen zijn nog intact en staan nog wekelijks onder behandeling ivm regelmatig uitvallen naar elkaar of andere honden.