Vakantie Oostenrijk: waar koop je vlees voor de hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:57

zacharyhill schreef:
Met 3 boxers en een hele kleine vriezer aan boord is het hier ook geen doen om 14 dagen vlees mee te nemen. Ik geef ze dan Gestoomde worsten en Renske maaltijden die zijn ook gestoomd. Ik geef ze die wel een aantal keer voor we weggaan voor te wennen.

Dit gaat altijd goed. Ik kan wel een paar worsten mee nemen in een kratkoeler die zit tegen het vriespunt aan.

Is een kwestie van willen. Er zijn altijd oplossingen voor te bedenken. Orange4pets heeft bijvoorbeeld kwalitatieve goede houdbare worsten. Of zoals gezegd een extra campingvriezertje en een koelbox, dan kom je al een héél eind.

Wij willen ook niet afwijken van ons reguliere voer en zeker niet uitwijken naar zo'n rotzooi als Renske.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:03

De keren dat ik in Oostenrijk was heb ik geen rauw vlees voor de honden kunnen vinden.
Ik geef nu Darf bites, een hele hoogwaardige brok met een hoog vlees percentage.
Misschien kun je dat eens bekijken? Die van mij krijgen Darf bites en smuldier, alleen smuldier vervalt als we op vakantie zijn.

EDIT: deze https://www.voeronline.nl/darf-vol-bite ... -20kg.html
zijn nog in meer verschillende varianten eventueel

zacharyhill

Re: Vakantie Oostenrijk: waar koop je vlees voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:09

@ KimD 42 kiloworsten past echt niet in een vriezen met 3 lades een extra vriezer op de boot zou kunnen maar dan moet ik ook een zwaardere generator hebben, het is niet van willen he, maar je bent beperkt met je stroom en ruimte. ik wil zelf ook graag wat spullen in de vriezer voor ons 4 hebben zodat ik niet dagelijks naar de super moet. Waar ik mijn vlees bestel hebben ze houdbare vleesworsten die neem ik dan mee, deze moeten niet in de vriezer.

En voor een keer een bakje Renske overleven ze prima hoor. Met een gewone koelbox en elementen hou ik mijn vlees niet bevroren, een kratkoeler die dicht tegen het vriespunt aan zit lukt het wel maar dan ben je ook afhankelijk van voor ons dan de generator of de walstroom en die is vaak maar krap 6 ampere zoals ook op veel campings. Dat wil niet altijd lukken helaas.

ThreeFingers

Re: Vakantie Oostenrijk: waar koop je vlees voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:13

Je hebt idd de fressnapf, en ook andere dierenwinkels die ingevroren hondenvoer verkopen.

De Merkur (soort van AH) verkoopt ook ingevroren, hondenvoer.

In dorpjes, heb je vaak ook een slager (die soms ook zelf slachten) waar je vers vlees voor de hond kunt halen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:27

zacharyhill schreef:
@ KimD 42 kiloworsten past echt niet in een vriezen met 3 lades een extra vriezer op de boot zou kunnen maar dan moet ik ook een zwaardere generator hebben, het is niet van willen he, maar je bent beperkt met je stroom en ruimte. ik wil zelf ook graag wat spullen in de vriezer voor ons 4 hebben zodat ik niet dagelijks naar de super moet. Waar ik mijn vlees bestel hebben ze houdbare vleesworsten die neem ik dan mee, deze moeten niet in de vriezer.

En voor een keer een bakje Renske overleven ze prima hoor. Met een gewone koelbox en elementen hou ik mijn vlees niet bevroren, een kratkoeler die dicht tegen het vriespunt aan zit lukt het wel maar dan ben je ook afhankelijk van voor ons dan de generator of de walstroom en die is vaak maar krap 6 ampere zoals ook op veel campings. Dat wil niet altijd lukken helaas.

Ik zou juist op de boot meer problemen qua ruimte verwachten. Op de camping kun je eigenlijk neerzetten wat je wilt.

Wij hadden voor 14 dagen vlees bij ons en dat is erg goed gegaan met die elektrische koelboxen en campingvriezertje. :j

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 22:34

daffie1986 schreef:
Heb je al eens nagedacht over gevriesdroogd voer (voornamelijk vlees en vis/schaaldieren) van o.a. K9 natural? Weet dat die in NL verkocht wordt en volgens mij moet je die mengen met water zodat het zachter wordt. Ziwi peak (weet niet of dat in NL verkocht wordt) verkoopt aan de lucht gedroogde vlees wat dus ook gewoon buiten de koeling bewaard kan worden.

K9 Natural wordt blijkbaar niet meer in NL verkocht. https://www.voerwijzer.com/k9-natural-voor-de-hond/

Ziwi zie ik op de site van Bol.com.

Ik was vandaag bij Petsplace en heb daar een zakje Acana Ranchlands meegenomen. Een brok met 70% vlees. Volgens de verkoopster nemen veel mensen die KVV voeren dat mee als ze op vakantie gaan. Ik probeer dat eens uit. Kijken wat het met de ontlasting doet.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:19

Normaal gesproken neem ik eigen KVV mee, maar indien er geen of weinig vriesruimte is, koop ik altijd Renske stoommaaltijden. Die hoef je niet gekoeld te bewaren.