Hamster verdwenen...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:34

Cayenne schreef:
Vrienden van ons hadden dit met hun slang (een boa). Die was 's nachts ontsnapt en die zijn ze 5 weken kwijt geweest.
Uiteindelijk zat hij op zolder achter de droger :=

Ik zou dan echt niet meer kunnen slapen. Word je wakker zie je ineens een slang...
Mijn broer had vroeger wel een vogelspin. Deze was ook ontsnapt nadat het terrarium op de grond was gevallen.
Laatst bijgewerkt door purny op 06-07-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:35

Dit herinnert me aan een vroeger vriendinnetje. Die had een Rusje, ontsnapt. Nieuwe hamster gekregen...
Wij aan het spelen in de woonkamer, komt opeens die oude hamster ergens onder een kast vandaan. Beetje dun geworden, maar leefde wel! Was volgens mij wel 2 week al 'kwijt'.
Geen idee meer of hij het overleefd heeft eigenlijk...

Succes TS!

AnnemiekvM

Re: Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:37

Vroeger ook eens mijn hamster kwijt geweest. Die zat in een knuffel. Daar had hij zijn huisje in gemaakt, maar dat was slecht te zien. Dus dat duurde even, maar helemaal goed gekomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:43

Die van mij was vroeger ook ineens pleite. Zijn we een ruime week kwijt geweest. Had een holletje gemaakt in de voering van de bank. Levend teruggevonden toen mijn moeder onder de bank ging zuigen. Daar lag van alles wat er niet hoorde.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:43

even een emmer met voer zetten, trapje aan de buitenkant er tegen. Hamster krijgt honger, loopt op trapje, springt in de emmer en kan er (hopelijk) niet meer uit. En dan heb je hem normaal terug :)
Of een rattenval (wel eentje waarin je ze levend vangt uiteraard :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:48

mvdende schreef:
purny schreef:
Als je je hamster 9 dagen zonder eten of drinken zet kun je de klok er wel op gelijk zetten dat je straks wat gaat ruiken

Doe ff normaal!

Met één of 2 drinkflessen (afhankelijk hoe groot je flesjes zijn. Maar één fles van bijvoorbeeld 300ml gaat een hamster nooit niet leeg drinken op 9 dagen) en een volle bak voer, eventueel nog aangevuld met zn knaagstengel kan een hamster zich prima 9 dagen alleen redden hoor!

Voor de ts,

Wij deden altijd in elk vertrek in huis een of meerdere snoepjes neerleggen. Iets wat de hamster heel erg lekker vind.

Deuren dichthouden natuurlijk.

Dan zie je vaak snel genoeg of er één snoepje is verdwenen en uit welke kamer het snoepje is verdwenen.

In jouw geval kan je het beste in de avond de snoepjes neerleggen en dan in de ochtend controleren. Aangezien jouw hamster voornamelijk midden in de nacht wakker is.

Tuurlijk, heel normaal. Zo'n diertje kan ook niet ziek worden en medische zorg nodig hebben natuurlijk. 8)7

Bizar dit. Ook dat een oppas niet dagelijks checkt of het beestje okee is. Ik heb muisjes, echt nachtdieren, maar als ik ze niet zie graaf ik ze voorzichtig uit zodat ik zeker weet dat ze elke 24 uur gezien zijn.

Maar goed, ik zou hiervoor in meerdere ruimtes van de woning een levende val zetten. En vannacht op blijven in de hoop dat je iets hoort.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:00

Mijn hamsters zaten ooit in de spouwmuur :roll:

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:03

Mijn hamster ook ooit ontsnapt. Die vonden we terug toen we de wasmachine aan hadden gezet. Kwam ineens voorbij zwemmen :')...

Hij heeft het overleefd overigens.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:05

Mijn hamster zat boven in de gordijnen, had een hol in een bloempot met plant gegraven en vond het ook leuk achter de kast. maar ik liet ze altijd los in mijn kamer lopen en dat vonden ze dan grappig, maar goed dat was geen week.
Ik denk dat je hem wel weer terug vindt, laat je het nog wel weten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:08

N0a schreef:
Mijn hamster ook ooit ontsnapt. Die vonden we terug toen we de wasmachine aan hadden gezet. Kwam ineens voorbij zwemmen :')...

Hij heeft het overleefd overigens.

En was lekker schoon

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:14

Hier hamster een keer kwijt geweest en die zat in de verwarming. Tussen die 2 delen in zeg maar.
Zou gewoon vanacht vanaf uur of 1 even in de ruimte gaan zitten zonder te bewegen of te praten dat zie je hem wel voor bij komen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:18

En die hamster heet nu Houdini, TS?

Bij ons was eens een gekko ontsnapt. Potverdikke, geen plakpootjes, woestijnbewoner (en dus niet direct stress qua vocht en voer), maar nergens he. Niet onder de kasten, niet onder de bank. Nergens te vinden.

Had ie zichzelf mooi omhoog getrokken achter de bank (die stond tegen de muur) en daar hing ie lekker te hangen. En boos dat ie was toen we m moesten grijpen om hem weer in zijn terrarium te zetten. _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:19

ik was een keer een hamster kwijt als kind en bij de verhuizing vonden we hem, nou ja, de restanten, achter het gasfornuis. Het was m'n moeder wel opgevallen dat het lampje van de oven het opeens niet meer deed. Dat draadje was dan ook doorgeknaagd en dat is z'n einde geworden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:22

RedPassion schreef:
mvdende schreef:

Doe ff normaal!

Met één of 2 drinkflessen (afhankelijk hoe groot je flesjes zijn. Maar één fles van bijvoorbeeld 300ml gaat een hamster nooit niet leeg drinken op 9 dagen) en een volle bak voer, eventueel nog aangevuld met zn knaagstengel kan een hamster zich prima 9 dagen alleen redden hoor!

Voor de ts,

Wij deden altijd in elk vertrek in huis een of meerdere snoepjes neerleggen. Iets wat de hamster heel erg lekker vind.

Deuren dichthouden natuurlijk.

Dan zie je vaak snel genoeg of er één snoepje is verdwenen en uit welke kamer het snoepje is verdwenen.

In jouw geval kan je het beste in de avond de snoepjes neerleggen en dan in de ochtend controleren. Aangezien jouw hamster voornamelijk midden in de nacht wakker is.

Tuurlijk, heel normaal. Zo'n diertje kan ook niet ziek worden en medische zorg nodig hebben natuurlijk. 8)7

Bizar dit. Ook dat een oppas niet dagelijks checkt of het beestje okee is. Ik heb muisjes, echt nachtdieren, maar als ik ze niet zie graaf ik ze voorzichtig uit zodat ik zeker weet dat ze elke 24 uur gezien zijn.

Maar goed, ik zou hiervoor in meerdere ruimtes van de woning een levende val zetten. En vannacht op blijven in de hoop dat je iets hoort.

Tja, natuurlijk kan een hamster ziek worden.... en in het ergste geval wordt dat een bezoekje aan de dierenarts om het beestje in te laten slapen.

Maar zoiets kan natuurlijk ook gebeuren in de tijd dat de verzorger er niet is.. want de meeste vakantie verzorgers doen Even voer en water checken en beestje controleren en weer weg 1x per dag. Als de hamster ziek wordt of iets breekt ofzo, dan dat net zo goed gebeuren in de eerste uren nadat de verzorger weg is gegaan en als de verzorger 24 uur later terug komt, is het leed vaak toch al geschied.... dan is de hamster vaak al overleden.

Je moet gewoon realistisch zijn, een vakantie oppas is bijna nooit 24/7 met jou diertjes bezig. Niet met een hamster maar ook niet met een hond. De aandacht die de diertjes van de eigen baas krijgen, wordt bijna nooit geëvenaard door de oppas.

Als je dat niet wil, moet je of een oppas zoeken die echt 24/7 met jouw diertjes bezig wil zijn, of niet op vakantie gaan.

9 dagen zonder oppas is inderdaad wat lang, Wij zouden zorgen dat er halverwege, zo op de 4e dag iemand even zou komen controleren.

Oma is vorige week een weekje weg geweest, mijn moeder is toen ook halverwege één keer langs geweest om de vogeltjes te controleren...

Iedereen in onze omgeving doet en denkt hier hetzelfde over..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:23

Grappig die verhalen ergens wel :Y)
Mijn hamster is vroeger eens ontsnapt. Dag erna hoorde ee gekras in de muur.
Nog later werd ik sochtends wakker van gepiep ergens, was serieus mijn hamster aan het vechten met een muis. Verhaal vergeet ik nooit meer!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:23

Mijn (inmiddels overleden) hamster is ook weleens ontsnapt en die vonden we in de kelder terug. Die is dus twee verdiepingen naar beneden gewandeld (of gevallen). := Hij zat in een hoekje helemaal onder de spinnenwebben. Hopelijk vind je hem snel en gezond terug!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:27

Kijk even achter je koelkast TS! De hamster van mijn zusje had daar vlakbij de motor een warm plekje gevonden. En ja, ook overleefd _O-

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:28

Ik ben mijm hamster twee keer kwijt geweest. De eerste keer in de schuur. Hij zat uiteindelijk achter een kast waar een gat in de wand zat. Steeds als ik hem zag en wilde pakken kroop hij snel door het gat heen en zat hij weer achter de kast.

De tweede keer bij het verhuizen. De hamster was ontsnapt tijdens de reis en zat ergens in de auto. Uiteindelijk na een week weergevonden in de auto, tussen de sjaals, handschoenen en mutsen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:32

Wij hebben eens onze hamster gevonden in een verticale buis waar een waterleiding doorheen liep. Vinden ze een fijn plekje maar komen ze nooit meer uit natuurlijk. Was in de meterkast. Misschien daar even kijken! Als ie inderdaad daar zit, beetje zaagsel erin zodat ie er zelf uit kan kruipen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:33

Mijn hamster krijgt anders dagelijks verzorging nu ik even weg ben, want anders zou hij na een dag geen water hebben. Hij heeft namelijk een bakje, dus moet dagelijks schoon water krijgen. Overigens ziet zij hem ook nooit, want hij is pas rond 1 uur s nachts actief.

TS, ik zou ergens wat eten neerleggen met eromheen gestrooide meel of iets anders wat aan de pootjes blijft hangen zodat je kunt zien waar hij weer heen loopt, want dan weet je waar ie zich schuil houdt. Uiteraard werkt dit alleen op een gladde vloer en niet op vloerbedekking.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:36

Mijn dwerghamstertje is bijna 2 weken zoek geweest. Tranen met tuiten, was mijn eerste huisdier. Opeens, midden in de nacht trippelde iets over de vynielvloer. Ik zat rechtop in bed en heb m heel snel gered. Hoe hij het heeft overleefd met een terrorkat in huis :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:40

Ik heb mijn hamster ooit na 3 weken kwijt in de tuin terug gevonden. Hij was dus de trap af gegaan en op een onbekende manier buiten gekomen. Daar stond hij op zijn achterpoten een kat aan te vallen 8)7 :roll: _O-

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:46

De koelkast is hier ook favoriet, de mijne is uit het Aquarium, van de kast af gegaan de trap op(!) geklommen om inderdaad achter de koelkast te huisvesten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:49

De klerenkast is ook een favoriete plek, bij voorkeur in een keurig genaagd holletje in je beste spijkerbroek >;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:53

Hahaha dit topic is hilarisch :')

En ik neem nooit een hamster :=