Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_1997 schreef:Ik denk dat door velen van jullie het gedeelte boerderijkat word vergeten. De katten zitten ook samen in de bench en onder toezicht lopen ze in de bijkeuken rond (gemiddelde slaapkamer van de meeste mensen) ze kunnen nergens tussen of onder waar wij niet bij kunnen. En kunnen verder nergens heen.
De wildste, die haalt echt uit en bijt door. Anders had ik nu niet met een blauwe nagel een een dikke vinger gezeten (wees gerust, ik heb de tetanus netjes iedere 10 jaar). Op eten komt ie niet af zelfs niet vlees wat wij eten.
Marije_1997 schreef:Bubblewrap schreef:Liefde gaat door de maag
Bij het voeren steeds dichterbij komen. Als het mogelijkis met die desbetreffende kat; later uit de hand voeren. (Als hij doorbijt. Deze stap overslaan!)
Dan handen in de buurt tijdens eten, dan aanraken, dan aaien. Opbouwen
Edit: en als je hem moet pakken. Direct doorpakken. Niet koetsie-koetsie, maar pakken en aaien.
Hij eet niet, dus voedsel werkt niet had geluk dat ie vanochtend zelf het reismandje in ging, want moesten vandaag toch naar de da om te ontwormen en ontvlooien ik laat het aan m'n vader over, die kitten vind m'n vader blijkbaar minder eng hahaha
Vandaag bij de da heeft deze kitten dan ook vol in m'n nagel gebeten. Bont en blauwe vinger, bloed op m'n nagel etc. Dus hij bijt goed door en houd ook vast helaas
Bubblewrap schreef:Hier altijd boerderijkatten
Beestje moet toch een keer eten, dus doet dat waarschijnlijk op het moment dat hij zich het meest comfortabel voelt. (Dus als er geen mensen zijn.) Het wil best helpen als de andere kat wel eet. En dat rustig opbouwen naar wél eten met de persoon ver weg, en dan steeds dichterbij. Er zit gewoon tijd in!
Je vinger wel even in de gaten houden ivm kattenkrabziekte. Maar als je goed gezond bent dan kan het vaak weinig kwaad. Ik ben ook tig keer gebeten en gekrabt.
Wistaire schreef:Marije_1997 schreef:
Hij eet niet, dus voedsel werkt niet had geluk dat ie vanochtend zelf het reismandje in ging, want moesten vandaag toch naar de da om te ontwormen en ontvlooien ik laat het aan m'n vader over, die kitten vind m'n vader blijkbaar minder eng hahaha
Vandaag bij de da heeft deze kitten dan ook vol in m'n nagel gebeten. Bont en blauwe vinger, bloed op m'n nagel etc. Dus hij bijt goed door en houd ook vast helaas
Hij eet niet? Dat lijkt me voor nu dan wel een groter probleem dan het mensenschuw zijn?
Cayenne schreef:Raken ze niet juist getraumatiseerd wanneer je ze in handdoeken gaat wikkelen of in een ander soort houdgreep houd om ze verplicht te knuffelen?
Sybelle schreef:Cayenne schreef:Raken ze niet juist getraumatiseerd wanneer je ze in handdoeken gaat wikkelen of in een ander soort houdgreep houd om ze verplicht te knuffelen?
Dat is vreemd genoeg niet zo. Zolang ze onder de 10 weken zijn werkt dit het best. Je laat ze los als ze ontspannen (of iets ontspanner zijn, in het begin) en vaak al na een paar dagen zie je dat ze mens als prettiger gaan ervaren.
Of het echt schootkatten worden hangt van hun karakter af maar vrijwel allemaal worden ze benaderbaar of komen naar je toe.
Als ze eenmaal rond de 12 weken zijn lukt het niet meer. Dan zit je meer aan het lekkers geven en gebruik maken van huiskatten om te kopiëren.
Ik weet ook niet hoe het werkt in hun koppies. Maar knuffeltherapie is echt een ding als wilde nestjes hebt. We hebben wel katjes herplaatst waarvan je nooit zou geloven dat het eerst vuurspugertjes waren.
Yaemyn schreef:Als jullie zo bang zijn voor het grijze katertje dat je er niets mee wilt doen zou ik hem meteen herplaatsen naar iemand die er wel mee aan de slag gaat. Het beestje is nu nog jong en nu gaan jullie er niet mee aan de gang.. Zo veranderd er niets.