De honden slapen niet meer door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: De honden slapen niet meer door

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:28

Ons alarm werkt precies hetzelfde, kunnen we ook niet aanpassen! Wij doen de honden verplicht voor het slapen gaan nog even de tuin in voor een plasje, dan hoeven we er 's nachts in ieder geval niet uit. Wellicht moet de 1 plassen en maakt dan de ander wakker?

Bevalt het leven in Zuid Afrika je verder nog, ondanks de lockdown etc?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:57

Een jonge hond heel moe maken werkt vaak averechts , soms worden ze er zo overprikkeld van dat ze helemaal hyper worden. Ik weet niet welke beveiliging er zit, kun je daar iets overheen plaatsen bvb?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:06

denk dat het weinig met te veel energie te maken heeft, meer met gevoelig voor iets dat buiten gebeurt, rondscharrelend wild of miss wel mensen geweest en daardoor alerter geworden. Ze vangen meer signalen op dan wij denken/weten. Heb je geen mogelijk om een camera te plaatsen naar buiten gericht?

bench kan je ook zelf maken een leuk ruim kastje met deurtjes, de midden plaat van de deurtjes uitzagen en vervangen door gaas bv.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:13

Krijgen ze overdag genoeg rust? Van te veel activiteiten (of een te drukke omgeving) overdag kunnen ze ook een slaapgebrek krijgen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:28

In de badkamer doen?Of kan jezelf ook niet naar de wc door het alarm?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:35

Als ze in de avond nog wel gewoon in de tuin zijn geweest voor een plas, vermoed ik ook dat de hond wat gehoord heeft. Ofwel dieren ofwel iemand die om je perceel liep?

Ik zou dus niet met oordoppen slapen en de hond in de badkamer doen...

Je hebt alarm maar bij ons is een hond ook het alarm ;)

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:38

Honden slapen volgens mij sowieso nooit een hele nacht door zoals wij dat doen.
Misschien genoeg knaagwerk neerleggen zodat ze zichzelf stilletjes kunnen vermaken en voor het slapen vooral niet lichamelijk te veel moe willen maken.
Ik zou het dan eerder inderdaad zoeken in hersenspelletjes maar dan wel op tijd stoppen zodat er al wel rust in het koppie is.

Verder zijn het natuurlijk jonge honden met veel energie, met die leeftijden zouden hormonen ook nog een rol kunnen spelen. Oordoppen is denk ik dan geen gek idee, dan raak je in ieder geval niet oververmoeid of geïrriteerd.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 10:57

Even bijlezen!

Neonlight schreef:
Ik vind het vreemd dat er niets aan het alarm gedaan kan worden, als je wel in kan stellen voor beweging in de slaapkamer moet het ook mogelijk zijn in een andere ruimte, of is dat een ander alarmsysteem als je in de slaapkamer hebt? Normaal gezien kun je voor iedere ruimte/detector instellen als je die mogelijkheid hebt.

Verder denk ik ook een groot gedeelte pubergedrag, gewoon uitproberen of ze toch aandacht kan krijgen. Ik denk dat het een kwestie van een langere adem is, en doorgaan met negeren. Je weet inmiddels al dat ze niet echt nood heeft dat ze ligt te krabbelen aan de deur.

Technisch gezien zal er waarschijnlijk wel iets aan het alarm kunnen worden gedaan, maar het risico is te groot dat er ingebroken wordt helaas.

MyWishMax schreef:
Ik dacht eerst ook heel simpel de laatste ronde veel later doen, tot ik keek waar je woonde toen je zei dat het niet veilig was. Ik snap wel dat je dat niet kan veranderen :j

Kan je s avonds in de tuin niet nog wat trainen of hersenwerk doen. Hier werkt hersenwerk minder goed als gewoon een tijdje allemaal oefeningen doen, dat vindt die van mij leuker haha. Ik moet er wel op letten dat ik hem daarna nog even tot rust laat komen als ik nog op de bank zit. Ga ik meteen naar bed staat hij nog aan.

Ik wilde ook reageren dat die van mij er de laatste paar nachten last van heeft en ik vermoed dat het weer er wat mee te maken heeft, maar daarvoor zit jij te ver weg :') ik reageer niet, of ik corrigeer hem met stem, maar ik weet 100% zeker dat hij er niet uit hoeft, dat laat hij op een andere manier merken.

Trainen en hersenwerkjes staan nu op de planning!

eva1969 schreef:
Zeg ik iets raars als ik denk dat er in je badkamer geen alarm is en dat dus misschien een optie zou kunnen zijn voor de nacht? Ik zou die gebroken nachten niet trekken nl.

Onze badkamer is ensuite :')

Iriscope schreef:
Ons alarm werkt precies hetzelfde, kunnen we ook niet aanpassen! Wij doen de honden verplicht voor het slapen gaan nog even de tuin in voor een plasje, dan hoeven we er 's nachts in ieder geval niet uit. Wellicht moet de 1 plassen en maakt dan de ander wakker?

Bevalt het leven in Zuid Afrika je verder nog, ondanks de lockdown etc?

Iris! Voordat we naar bed gaan wordt er ook nog een plas in de tuin gedaan :j ! Dat is eigenlijk wel uit te sluiten, maar omdat het pups zijn wilde mijn man geen risico nemen en is er daarom de eerste keer uit gegaan!
ZA is verder goed! We zitten dit jaar in Phalaborwa, ook weer eens wat anders :') . Kan niet wachten tot ik weer terug mag naar Pretoria! Hoe is het met jou? Nog steeds in Namibie?

bigone schreef:
Een jonge hond heel moe maken werkt vaak averechts , soms worden ze er zo overprikkeld van dat ze helemaal hyper worden. Ik weet niet welke beveiliging er zit, kun je daar iets overheen plaatsen bvb?

Bedoel je over de sensor?

speurneusc schreef:
denk dat het weinig met te veel energie te maken heeft, meer met gevoelig voor iets dat buiten gebeurt, rondscharrelend wild of miss wel mensen geweest en daardoor alerter geworden. Ze vangen meer signalen op dan wij denken/weten. Heb je geen mogelijk om een camera te plaatsen naar buiten gericht?

bench kan je ook zelf maken een leuk ruim kastje met deurtjes, de midden plaat van de deurtjes uitzagen en vervangen door gaas bv.

Dat zou makkelijk kunnen, 's avonds loopt er hier vanalles door de straten! Ik zal eens kijken naar een kast verbouwen!
Camera kan wel gekocht worden, maar het erf is zo groot dat je meerdere camera's zou moeten hebben (als ik nu moet raden zou ik zeggen zo'n 5 a 8)

mag schreef:
Krijgen ze overdag genoeg rust? Van te veel activiteiten (of een te drukke omgeving) overdag kunnen ze ook een slaapgebrek krijgen.

Ik denk van wel. Tussen verschillende activiteiten door slapen ze lekker.

Britta31 schreef:
In de badkamer doen?Of kan jezelf ook niet naar de wc door het alarm?

Ensuite badkamer :')

ClauH schreef:
Als ze in de avond nog wel gewoon in de tuin zijn geweest voor een plas, vermoed ik ook dat de hond wat gehoord heeft. Ofwel dieren ofwel iemand die om je perceel liep?

Ik zou dus niet met oordoppen slapen en de hond in de badkamer doen...

Je hebt alarm maar bij ons is een hond ook het alarm ;)

Zou inderdaad kunnen, maar dan zou het betekenen dat er nu al een tijdje iets op het perceel is?

maitestar23 schreef:
Honden slapen volgens mij sowieso nooit een hele nacht door zoals wij dat doen.
Misschien genoeg knaagwerk neerleggen zodat ze zichzelf stilletjes kunnen vermaken en voor het slapen vooral niet lichamelijk te veel moe willen maken.
Ik zou het dan eerder inderdaad zoeken in hersenspelletjes maar dan wel op tijd stoppen zodat er al wel rust in het koppie is.

Verder zijn het natuurlijk jonge honden met veel energie, met die leeftijden zouden hormonen ook nog een rol kunnen spelen. Oordoppen is denk ik dan geen gek idee, dan raak je in ieder geval niet oververmoeid of geïrriteerd.

Ook een goede tip! Dan kunnen ze zich misschien vermaken tot het wakker-wordt-tijd is!
De oudste is wel al voorbij de leeftijd dat ze gesteriliseerd moet worden, maar de dierenarts heeft aangeraden om nog eventjes te wachten tot de kleinste iets groter en rustiger wordt.

Bedankt weer voor het meedenken en goede tips!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:58

Wow, Phalaborwa <3 als er geen lock down was zou ik bij je langskomen!
Wij zitten nog op ons plekje, kom eens langs als je het land weer uit mag!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:00

En de honden toch in de badkamer deur dicht en in het donker.Dan zien ze het ook niet licht worden buiten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:01

In een ensuite badkamer zitten geen deuren :P

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 11:03

Iriscope schreef:
Wow, Phalaborwa <3 als er geen lock down was zou ik bij je langskomen!
Wij zitten nog op ons plekje, kom eens langs als je het land weer uit mag!

Het meest fijne tot nu toe is dat het hier redelijk te doen is qua temperatuur haha! It's a date! Als de lockdown voorbij is kunnen jullie hier naartoe komen en anders lijkt het me zeker leuk om volgend jaar eens Namibie te gaan ontdekken!

Britta31 schreef:
En de honden toch in de badkamer deur dicht en in het donker.Dan zien ze het ook niet licht worden buiten.

Er is een raam in de badkamer en geen deur :+

Het lijkt wel of ik niks wil aannemen van jullie :') - Sorry als het zo overkomt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:14

Ik snap je heel goed! Het leven daar is gewoon anders dan in Nederland. In Nederland is het alarm niet zo belangrijk, ga je gewoon een rondje lopen laat in de avond en zijn badkamers zonder deur niet erg gebruikelijk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:15

Geen deur?Dan kan je elkaar op de wc zien zitten :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:18

Kunnen er andere dieren in de tuin? Zou er elke nacht een dier terug kunne komen?

En wij denken natuurlijk vanuit NL of BE situaties, dat dat bij jullie niet kan is niet dat je niks aanneemt, maar gewoon een andere situatie waar wij niet bij stil staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:23

Ik bedoelde inderdaad een sensor afschermen maar weet niet wat voor gevolg dat voor het alarmsysteem heeft.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 13:15

Iriscope schreef:
Ik snap je heel goed! Het leven daar is gewoon anders dan in Nederland. In Nederland is het alarm niet zo belangrijk, ga je gewoon een rondje lopen laat in de avond en zijn badkamers zonder deur niet erg gebruikelijk.

:j

Britta31 schreef:
Geen deur?Dan kan je elkaar op de wc zien zitten :=

Hahahaha klopt, er wordt ook altijd even een mededeling gedaan als iemand moet :')

MyWishMax schreef:
Kunnen er andere dieren in de tuin? Zou er elke nacht een dier terug kunne komen?

En wij denken natuurlijk vanuit NL of BE situaties, dat dat bij jullie niet kan is niet dat je niks aanneemt, maar gewoon een andere situatie waar wij niet bij stil staan.

Bobbejanen en velvet monkeys kunnen makkelijk de tuin in (er staat een muur omheen, maar een aap blijft een aap). Verder denk ik, als ze echt willen dat er ook wel katachtige roofdieren kunnen komen, maar voor zo ver ik weet komen die niet in dit deel van het dorp.

bigone schreef:
Ik bedoelde inderdaad een sensor afschermen maar weet niet wat voor gevolg dat voor het alarmsysteem heeft.

In theorie zou dat wel kunnen ja, maar dan is het basisprincipe van het alarm weer weg. Ze hebben hier ingebroken terwijl we lagen te slapen (ons huis is enkelvloers) dus ik vind het een beetje een te groot risico :j

Vanochtend een lang rondje gelopen, nu liggen de honden in coma. Over een uurtje moeten we vijf uur in de auto, dus ga er verder vandaag niet te veel meer aan doen. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het gaat met jullie tips!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:58

Update eerste dag. Gisteren hebben we 5 uur in de auto gezeten en toen we thuis kwamen waren de honden natuurlijk lekker wild. Ze hebben lekker gespeelt, wat gerust en 's avonds wat oefeningen gedaan. Helaas nog geen kans gehad om dingetjes te kopen voor braingames, maar gewoon wat oefeningen is gelukt! Ze begonnen rond een uur of half vijf, dus dat begint goed!

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:05

Kan je ook niet iets kopen om zelf een afgesloten stuk te maken, zoals je met kennelpanelen kan doen, alleen dan zelf met gaas ofzo maken. Klinkt ook een beetje alsof ze moeten leren om hun rust te pakken en dat is op die manier wel het makkelijkste.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:08

Onderschat niet hoe snel en gewiekst die kleine snorren door hebben dat ze jou kunnen trainen om bijvoorbeeld in de nacht in de tuin te kunnen rennen ;)

Mijn dwergschnauzer heeft tijden om 3u of 4u mijn vriend wakker gekrabd. Mij nooit! Maar hij reageerde áltijd door "nou hee niet doehoennn" en onbewust aaien..
Die snor was niet gek ;)
Een maand terug betrapte ik hem op zijn knieën naast de hond, brokjes aangeven "anders at hij niet"
:')

Moraal, beetje streng zijn kan geen kwaad. Misschien een kauwbotje (hier kalfshoefje) beschikbaar houden, als ze dan snachts peper in de kont krijgen kunnen ze knabbelen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:16

SophieO schreef:
Kan je ook niet iets kopen om zelf een afgesloten stuk te maken, zoals je met kennelpanelen kan doen, alleen dan zelf met gaas ofzo maken. Klinkt ook een beetje alsof ze moeten leren om hun rust te pakken en dat is op die manier wel het makkelijkste.

Je wil geen vals alarm van je honden, maar ook niet dat ze niet reageren op iets dat wel gevaarlijk is voor jouw en of je honden. Alarmsysteem is er ook niet voor de lol. Proberen te achterhalen waarom je honden onrustig zijn is voor jouw veiligheid nogal belangrijk in zo'n land. Het kan nl best dat er een mens aan het rondkijken was hoe het beste in te breken daar. En hoewel het trainen en zorgen voor rust in je honden zeker goed is, is het dus onverstandig om het op bv hormonen of te lang binnen gooien zonder bewijs dat er niks aan de hand is. Bewegingsdetector/deurbel is ook functie van je honden, enkel al omdat die scherpere zintuigen hebben en daarmee meer oppikken dan jij. Dat moet in goede banen geleid worden, want het is niet altijd handig dat hond aanslaat om jouw te waarschuwen, misschien is fysiek contact met baas wel veel beter, en blaffen/herrie op commando kan ook erg handig zijn. Het is dus balanceren om een goed getrainde en betrouwbare hond te krijgen die jouw kan helpen naast gewoon een fijn huisdier en maatje te zijn.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:00

Je hebt van die traphekjes voor kleine kinderen die je kunt bevestigen zonder ze aan de muur te hoeven vastmaken. Wellicht kun je de honden dan wel in de badkamer kwijt? Dan hebben ze beperkte ruimte en heb je wellicht minder last van ze. Maar dan moet je uiteraard wel aan zo'n hekje zien te komen.

Een bench kan je idd ook maken van een kast maar als ze niet zo hoog kunnen springen dan kan je eventueel ook een hoge krat gebruiken om een slaapplaats in te maken.

Last but not least ik raad je wel echt aan om streng te blijven zijn. De jongste luistert als je zegt dat hij weer moet gaan slapen, nu de oudste nog. Gewoon telkens terugzetten op de plaats en streng toespreken. Of overdag het commando "blijf" oefenen als-ie dat nog niet kent en 's nachts toepassen. Het is niet leuk, vergt tijd maar wel een stukje opvoeding waar je later heeeel blij mee bent.

Succes!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:25

Akshay schreef:
Onderschat niet hoe snel en gewiekst die kleine snorren door hebben dat ze jou kunnen trainen om bijvoorbeeld in de nacht in de tuin te kunnen rennen ;)

Mijn dwergschnauzer heeft tijden om 3u of 4u mijn vriend wakker gekrabd. Mij nooit! Maar hij reageerde áltijd door "nou hee niet doehoennn" en onbewust aaien..
Die snor was niet gek ;)
Een maand terug betrapte ik hem op zijn knieën naast de hond, brokjes aangeven "anders at hij niet"

Moraal, beetje streng zijn kan geen kwaad. Misschien een kauwbotje (hier kalfshoefje) beschikbaar houden, als ze dan snachts peper in de kont krijgen kunnen ze knabbelen?

Dit wilde ik ook zeggen. Wij hebben dan wel een kruising die in alles meer lijkt op de schnautzer maar ik heb nog nooit een hondje gehad die iedereen zo om haar pootje wind met dit soort dingen.
Zij heeft dit trouwens ook gehad rond 6/7 m maanden. Bij ons sliep ze wel gewoon beneden maar dan vond je haar om 4 uur op de eettafel.
Tegenwoordig slaapt ze gewoon de hele nacht door. Bij haar was het een kwestie van ritme en uitdaging.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 09:53

SophieO schreef:

Vanochtend was het weer bal, toen heb ik er overna gedacht om ze in een kist op te sluiten, die ouwe boeven :')

Akshay schreef:

Die snor was niet gek ;)

Snor 1 en Snor 2 hebben mijn man redelijk onder de duim ja :+ Hoefjes hebben ze hier door het hele huis liggen, ga ze vanavond meenemen in bed.

tamary schreef:
SophieO schreef:

Je wil geen vals alarm van je honden, maar ook niet dat ze niet reageren op iets dat wel gevaarlijk is voor jouw en of je honden. Alarmsysteem is er ook niet voor de lol. Proberen te achterhalen waarom je honden onrustig zijn is voor jouw veiligheid nogal belangrijk in zo'n land. Het kan nl best dat er een mens aan het rondkijken was hoe het beste in te breken daar. En hoewel het trainen en zorgen voor rust in je honden zeker goed is, is het dus onverstandig om het op bv hormonen of te lang binnen gooien zonder bewijs dat er niks aan de hand is. Bewegingsdetector/deurbel is ook functie van je honden, enkel al omdat die scherpere zintuigen hebben en daarmee meer oppikken dan jij. Dat moet in goede banen geleid worden, want het is niet altijd handig dat hond aanslaat om jouw te waarschuwen, misschien is fysiek contact met baas wel veel beter, en blaffen/herrie op commando kan ook erg handig zijn. Het is dus balanceren om een goed getrainde en betrouwbare hond te krijgen die jouw kan helpen naast gewoon een fijn huisdier en maatje te zijn.

Klopt, en daar zit ik nu een beetje mee te tobben. Wil ze 'de mond niet snoeren' omdat het 's nachts vervelend is, vanwege de veiligheid, maar het is wel vervelend...

silverdapple schreef:
Je hebt van die traphekjes voor kleine kinderen die je kunt bevestigen zonder ze aan de muur te hoeven vastmaken. Wellicht kun je de honden dan wel in de badkamer kwijt? Dan hebben ze beperkte ruimte en heb je wellicht minder last van ze. Maar dan moet je uiteraard wel aan zo'n hekje zien te komen.

Een bench kan je idd ook maken van een kast maar als ze niet zo hoog kunnen springen dan kan je eventueel ook een hoge krat gebruiken om een slaapplaats in te maken.

Last but not least ik raad je wel echt aan om streng te blijven zijn. De jongste luistert als je zegt dat hij weer moet gaan slapen, nu de oudste nog. Gewoon telkens terugzetten op de plaats en streng toespreken. Of overdag het commando "blijf" oefenen als-ie dat nog niet kent en 's nachts toepassen. Het is niet leuk, vergt tijd maar wel een stukje opvoeding waar je later heeeel blij mee bent.

Succes!

Bedankt voor de tips! Ze kunnen heel hoog springen, dus het zal wel echt een toegesloten bench moeten zijn als ik aan zo iets begin.
Ja, de kleine was vanochtend om 2 uur wakker, liep naar de badkamer en begon tegen het bad te springen en te blaffen. Die moest dus wel echt eruit om te plassen.

lenaa_tje schreef:
Akshay schreef:

Die snor was niet gek ;)

Dit wilde ik ook zeggen. Wij hebben dan wel een kruising die in alles meer lijkt op de schnautzer maar ik heb nog nooit een hondje gehad die iedereen zo om haar pootje wind met dit soort dingen.
Zij heeft dit trouwens ook gehad rond 6/7 m maanden. Bij ons sliep ze wel gewoon beneden maar dan vond je haar om 4 uur op de eettafel.
Tegenwoordig slaapt ze gewoon de hele nacht door. Bij haar was het een kwestie van ritme en uitdaging.

Ik denk dat het de snor en de wenkbrauwen zijn die onweerstaanbaar zijn hahaha! Ritme hadden we wel, maar toch niet helemaal het goede ritme.

Update weer; afgelopen weekend was het feest want we waren in Pretoria. Ze gingen natuurlijk overal mee naartoe en over spelen met andere honden dus dat ging goed. Zondagochtend werden ze pas wakker toen mijn vriend naar het toilet moest om half 7 *\o/* !

Gister wéér vijf uur in de auto terug en vanochtend was het dus weer bal. Zoals hierboven omschreven kwam de kleinste om 2 uur, die wilde in bad klimmen dus die moest wel echt plassen.

Om 4 uur kwam de oudste (die dus ook om 2 uur mee naar buiten was geweest), ik dacht dat mijn man haar ging vermoorden :o. Kleintje sliep door, dus ik heb de oudste een paar keer weggehaald bij de deur en terug in bed gezet. Paar keer werd ze nog wakker en toen heb ik haar simpelweg aan haar halsband vastgehouden zodat ze niet naar de deur kon lopen en zo is ze uiteindelijk in slaap gevallen.
Gisteravond wel een paar spelletjes verstoppertje gedaan, maar ik vind het moeilijk om er iets van te vinden als ze eerst de nacht van zaterdag op zondag goed geslapen hebben, toen een uurtje gespeelt hebben met de honden van vrienden en toen weer 5 uur in de auto waarbij ze de hele tijd slapen.

Ik verwacht dat het vanavond weer wat beter gaat, we hebben een gast vanavond dus dan gaan wij wat later slapen en de honden automatisch ook. Als we buiten zitten met gasten slapen ze toch wat minder diep dan in bed of binnen op de bank. Morgenochtend moeten we er in elk geval vroeg uit want dan mogen ze weer naar de groomer. Dat vinden ze altijd leuk maar is wel een soort vermoeiend voor ze. Ze zijn er nog niet zo heel vaak geweest dus er is altijd veel te snuffelen en te bekijken voor ze daar.