Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Ik vind het vreemd dat er niets aan het alarm gedaan kan worden, als je wel in kan stellen voor beweging in de slaapkamer moet het ook mogelijk zijn in een andere ruimte, of is dat een ander alarmsysteem als je in de slaapkamer hebt? Normaal gezien kun je voor iedere ruimte/detector instellen als je die mogelijkheid hebt.
Verder denk ik ook een groot gedeelte pubergedrag, gewoon uitproberen of ze toch aandacht kan krijgen. Ik denk dat het een kwestie van een langere adem is, en doorgaan met negeren. Je weet inmiddels al dat ze niet echt nood heeft dat ze ligt te krabbelen aan de deur.
MyWishMax schreef:Ik dacht eerst ook heel simpel de laatste ronde veel later doen, tot ik keek waar je woonde toen je zei dat het niet veilig was. Ik snap wel dat je dat niet kan veranderen
Kan je s avonds in de tuin niet nog wat trainen of hersenwerk doen. Hier werkt hersenwerk minder goed als gewoon een tijdje allemaal oefeningen doen, dat vindt die van mij leuker haha. Ik moet er wel op letten dat ik hem daarna nog even tot rust laat komen als ik nog op de bank zit. Ga ik meteen naar bed staat hij nog aan.
Ik wilde ook reageren dat die van mij er de laatste paar nachten last van heeft en ik vermoed dat het weer er wat mee te maken heeft, maar daarvoor zit jij te ver wegik reageer niet, of ik corrigeer hem met stem, maar ik weet 100% zeker dat hij er niet uit hoeft, dat laat hij op een andere manier merken.
eva1969 schreef:Zeg ik iets raars als ik denk dat er in je badkamer geen alarm is en dat dus misschien een optie zou kunnen zijn voor de nacht? Ik zou die gebroken nachten niet trekken nl.
Iriscope schreef:Ons alarm werkt precies hetzelfde, kunnen we ook niet aanpassen! Wij doen de honden verplicht voor het slapen gaan nog even de tuin in voor een plasje, dan hoeven we er 's nachts in ieder geval niet uit. Wellicht moet de 1 plassen en maakt dan de ander wakker?
Bevalt het leven in Zuid Afrika je verder nog, ondanks de lockdown etc?
bigone schreef:Een jonge hond heel moe maken werkt vaak averechts , soms worden ze er zo overprikkeld van dat ze helemaal hyper worden. Ik weet niet welke beveiliging er zit, kun je daar iets overheen plaatsen bvb?
speurneusc schreef:denk dat het weinig met te veel energie te maken heeft, meer met gevoelig voor iets dat buiten gebeurt, rondscharrelend wild of miss wel mensen geweest en daardoor alerter geworden. Ze vangen meer signalen op dan wij denken/weten. Heb je geen mogelijk om een camera te plaatsen naar buiten gericht?
bench kan je ook zelf maken een leuk ruim kastje met deurtjes, de midden plaat van de deurtjes uitzagen en vervangen door gaas bv.
mag schreef:Krijgen ze overdag genoeg rust? Van te veel activiteiten (of een te drukke omgeving) overdag kunnen ze ook een slaapgebrek krijgen.
Britta31 schreef:In de badkamer doen?Of kan jezelf ook niet naar de wc door het alarm?
ClauH schreef:Als ze in de avond nog wel gewoon in de tuin zijn geweest voor een plas, vermoed ik ook dat de hond wat gehoord heeft. Ofwel dieren ofwel iemand die om je perceel liep?
Ik zou dus niet met oordoppen slapen en de hond in de badkamer doen...
Je hebt alarm maar bij ons is een hond ook het alarm
maitestar23 schreef:Honden slapen volgens mij sowieso nooit een hele nacht door zoals wij dat doen.
Misschien genoeg knaagwerk neerleggen zodat ze zichzelf stilletjes kunnen vermaken en voor het slapen vooral niet lichamelijk te veel moe willen maken.
Ik zou het dan eerder inderdaad zoeken in hersenspelletjes maar dan wel op tijd stoppen zodat er al wel rust in het koppie is.
Verder zijn het natuurlijk jonge honden met veel energie, met die leeftijden zouden hormonen ook nog een rol kunnen spelen. Oordoppen is denk ik dan geen gek idee, dan raak je in ieder geval niet oververmoeid of geïrriteerd.
Iriscope schreef:Wow, Phalaborwaals er geen lock down was zou ik bij je langskomen!
Wij zitten nog op ons plekje, kom eens langs als je het land weer uit mag!
Britta31 schreef:En de honden toch in de badkamer deur dicht en in het donker.Dan zien ze het ook niet licht worden buiten.
Iriscope schreef:Ik snap je heel goed! Het leven daar is gewoon anders dan in Nederland. In Nederland is het alarm niet zo belangrijk, ga je gewoon een rondje lopen laat in de avond en zijn badkamers zonder deur niet erg gebruikelijk.
Britta31 schreef:Geen deur?Dan kan je elkaar op de wc zien zitten
MyWishMax schreef:Kunnen er andere dieren in de tuin? Zou er elke nacht een dier terug kunne komen?
En wij denken natuurlijk vanuit NL of BE situaties, dat dat bij jullie niet kan is niet dat je niks aanneemt, maar gewoon een andere situatie waar wij niet bij stil staan.
bigone schreef:Ik bedoelde inderdaad een sensor afschermen maar weet niet wat voor gevolg dat voor het alarmsysteem heeft.
SophieO schreef:Kan je ook niet iets kopen om zelf een afgesloten stuk te maken, zoals je met kennelpanelen kan doen, alleen dan zelf met gaas ofzo maken. Klinkt ook een beetje alsof ze moeten leren om hun rust te pakken en dat is op die manier wel het makkelijkste.
Akshay schreef:Onderschat niet hoe snel en gewiekst die kleine snorren door hebben dat ze jou kunnen trainen om bijvoorbeeld in de nacht in de tuin te kunnen rennen
Mijn dwergschnauzer heeft tijden om 3u of 4u mijn vriend wakker gekrabd. Mij nooit! Maar hij reageerde áltijd door "nou hee niet doehoennn" en onbewust aaien..
Die snor was niet gek
Een maand terug betrapte ik hem op zijn knieën naast de hond, brokjes aangeven "anders at hij niet"
Moraal, beetje streng zijn kan geen kwaad. Misschien een kauwbotje (hier kalfshoefje) beschikbaar houden, als ze dan snachts peper in de kont krijgen kunnen ze knabbelen?
SophieO schreef:Kan je ook niet iets kopen om zelf een afgesloten stuk te maken, zoals je met kennelpanelen kan doen, alleen dan zelf met gaas ofzo maken. Klinkt ook een beetje alsof ze moeten leren om hun rust te pakken en dat is op die manier wel het makkelijkste.
Akshay schreef:Onderschat niet hoe snel en gewiekst die kleine snorren door hebben dat ze jou kunnen trainen om bijvoorbeeld in de nacht in de tuin te kunnen rennen
Mijn dwergschnauzer heeft tijden om 3u of 4u mijn vriend wakker gekrabd. Mij nooit! Maar hij reageerde áltijd door "nou hee niet doehoennn" en onbewust aaien..
Die snor was niet gek
Een maand terug betrapte ik hem op zijn knieën naast de hond, brokjes aangeven "anders at hij niet"
Moraal, beetje streng zijn kan geen kwaad. Misschien een kauwbotje (hier kalfshoefje) beschikbaar houden, als ze dan snachts peper in de kont krijgen kunnen ze knabbelen?
tamary schreef:SophieO schreef:Kan je ook niet iets kopen om zelf een afgesloten stuk te maken, zoals je met kennelpanelen kan doen, alleen dan zelf met gaas ofzo maken. Klinkt ook een beetje alsof ze moeten leren om hun rust te pakken en dat is op die manier wel het makkelijkste.
Je wil geen vals alarm van je honden, maar ook niet dat ze niet reageren op iets dat wel gevaarlijk is voor jouw en of je honden. Alarmsysteem is er ook niet voor de lol. Proberen te achterhalen waarom je honden onrustig zijn is voor jouw veiligheid nogal belangrijk in zo'n land. Het kan nl best dat er een mens aan het rondkijken was hoe het beste in te breken daar. En hoewel het trainen en zorgen voor rust in je honden zeker goed is, is het dus onverstandig om het op bv hormonen of te lang binnen gooien zonder bewijs dat er niks aan de hand is. Bewegingsdetector/deurbel is ook functie van je honden, enkel al omdat die scherpere zintuigen hebben en daarmee meer oppikken dan jij. Dat moet in goede banen geleid worden, want het is niet altijd handig dat hond aanslaat om jouw te waarschuwen, misschien is fysiek contact met baas wel veel beter, en blaffen/herrie op commando kan ook erg handig zijn. Het is dus balanceren om een goed getrainde en betrouwbare hond te krijgen die jouw kan helpen naast gewoon een fijn huisdier en maatje te zijn.
silverdapple schreef:Je hebt van die traphekjes voor kleine kinderen die je kunt bevestigen zonder ze aan de muur te hoeven vastmaken. Wellicht kun je de honden dan wel in de badkamer kwijt? Dan hebben ze beperkte ruimte en heb je wellicht minder last van ze. Maar dan moet je uiteraard wel aan zo'n hekje zien te komen.
Een bench kan je idd ook maken van een kast maar als ze niet zo hoog kunnen springen dan kan je eventueel ook een hoge krat gebruiken om een slaapplaats in te maken.
Last but not least ik raad je wel echt aan om streng te blijven zijn. De jongste luistert als je zegt dat hij weer moet gaan slapen, nu de oudste nog. Gewoon telkens terugzetten op de plaats en streng toespreken. Of overdag het commando "blijf" oefenen als-ie dat nog niet kent en 's nachts toepassen. Het is niet leuk, vergt tijd maar wel een stukje opvoeding waar je later heeeel blij mee bent.
Succes!
lenaa_tje schreef:Akshay schreef:Onderschat niet hoe snel en gewiekst die kleine snorren door hebben dat ze jou kunnen trainen om bijvoorbeeld in de nacht in de tuin te kunnen rennen
Die snor was niet gek
Dit wilde ik ook zeggen. Wij hebben dan wel een kruising die in alles meer lijkt op de schnautzer maar ik heb nog nooit een hondje gehad die iedereen zo om haar pootje wind met dit soort dingen.
Zij heeft dit trouwens ook gehad rond 6/7 m maanden. Bij ons sliep ze wel gewoon beneden maar dan vond je haar om 4 uur op de eettafel.
Tegenwoordig slaapt ze gewoon de hele nacht door. Bij haar was het een kwestie van ritme en uitdaging.