Solleke_Noah schreef:Het zijn nachtvlinders, en verschillende soorten:
-Huismoeder (5x)
-Graswortelvlinder (1x)
Jammer dat je ze doodmaakt, ze doen geen kwaad.. Ze komen waarschijnlijk af op je licht. Buiten zetten is wel iets diervriendelijker..
Moest je wat meer info willen lezen over deze nachtvlinders, zie de Vlinderstichting:
https://www.vlinderstichting.nl/vlinder ... huismoederhttps://www.vlinderstichting.nl/vlinder ... telvlinder
Ja kijk! Dit is de info die ik nodig had!!! Zijn het echt allemaal dezelfde soort joh? Wauw dat had ik niet verwacht, sommigen zijn zoveel donkerder en getekend dan anderen!
Ze vreten m’n kleding niet op, dat is precies de geruststelling die ik moest hebben. Ik word nog steeds bloednerveus van de krengen maar dan zijn ze dus in huis niet schadelijk. En ga ik ze weer gewoon braaf uitzetten
Femke_Tweety schreef:@ts
Kun je ze gewoon echt niet buiten zetten?
Trots melden dat je ze roostert onder glazen in de felle zon vind ik eigenlijk een beetje een nogo.
Zelfs al zijn het 'maar' insecten.
Als jij er trots uithaalt dan moet ik denk ik iets aan m’n schrijfstijl doen, want trots ben ik er niet op nee. ik ben écht van het diervriendelijk uitzetten (spinnen, vliegen, lieveheersbeestjes, alles gaat hier levend naar buiten) maar desperate times called for desperate measures. Ik heb mezelf namelijk ondertussen al 2 dagen om 9 uur in de slaapkamer opgesloten (daar zitten ze niet) en ik ben 2 dagen het huis uit gevlucht omdat ik me gewoon niet prettig voel thuis als er elke avond een meervoud van die dingen rondzwermt in de woonkamer. Ik word er echt blóedzenuwachtig van, zit niet op m’n gemak. Ik wéét dat ze me niks doen maar ik raak er volledig van over rel
Nu ik weet dat ze ook m’n kleding niet opvreten, en verder ook harmless zijn, ga ik maar s kijken of ik er overheen kan komen. Van t weekend maar eens even uitvinden waar de grote kier is waardoor ze naar binnen komen

De levende exemplaren (want er zijn er maar 2 dood op m’n vensterbanken) zal ik zo ook weer netjes uitzetten