Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Earth schreef:Thanks voor de tips trouwens tot nu toe, ik waardeer het dat jullie zo met me mee denken!
De fokker voert trouwens Kivo, is dat bij jullie bekend?
Air schreef:Earth schreef:Thanks voor de tips trouwens tot nu toe, ik waardeer het dat jullie zo met me mee denken!
De fokker voert trouwens Kivo, is dat bij jullie bekend?
Ja ik voer hier Kivo aan mijn katten(waarvan de één nog net kitten van 11 maand), maar dan wel afgewisseld met andere merken. Je wil er op letten dat je 4 diersoorten per maand voert en daarnaast af en toe vis(dat zit in kivo).
SimoneeM schreef:Ikzelf ben wat huiverig voor kvv’s waarbij je moet afwisselen. Of eigenlijk alles waar geen goede premix in zit. De kivo miauwmix zou compleet moeten zijn, maar ik kan niet terugvinden wat ze zelf toevoegen, waardoor ik, wederom, alsnog terughoudend ben.
Ikzelf geloof niet helemaal in het “met 4 diersoorten en af en toe vis” voer je compleet, omdat verschillende vlees/diersoorten nog zo wisselen qua vitaminen/mineralen. Zeker wateroplosbare vitaminen heb je dagelijks nodig en die zitten er niet altijd voldoende in. Ook dingen als vitamine E en mangaan ontbreken vaak omdat het simpelweg niet voldoende in vlees zit.
Maar goed, hierover zijn de meningen verdeeld. Ik voer daarom iig liever een kvv met goede, transparante premix.
Earth schreef:SimoneeM schreef:Ikzelf ben wat huiverig voor kvv’s waarbij je moet afwisselen. Of eigenlijk alles waar geen goede premix in zit. De kivo miauwmix zou compleet moeten zijn, maar ik kan niet terugvinden wat ze zelf toevoegen, waardoor ik, wederom, alsnog terughoudend ben.
Ikzelf geloof niet helemaal in het “met 4 diersoorten en af en toe vis” voer je compleet, omdat verschillende vlees/diersoorten nog zo wisselen qua vitaminen/mineralen. Zeker wateroplosbare vitaminen heb je dagelijks nodig en die zitten er niet altijd voldoende in. Ook dingen als vitamine E en mangaan ontbreken vaak omdat het simpelweg niet voldoende in vlees zit.
Maar goed, hierover zijn de meningen verdeeld. Ik voer daarom iig liever een kvv met goede, transparante premix.
Kijk en dit vind ik dus verwarrend, want wanneer weet ik of ik een goede mix te pakken heb dan? Of staat dat erop ofzo?
Kanji91 schreef:@SimoneeM
https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/kivo-kat/
Dit is wat ik heb kunnen vinden van kivo over vitamines en mineralen en wat er allemaal in zit. Weet niet dat iets is waar je wat aan hebt? (qua kijken of 't goed/compleet is enzo)
@ts
Hopelijk vindt je 't niet erg dat ik hier ook reageer voor info?
Kanji91 schreef:@SimoneeM
https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/kivo-kat/
Dit is wat ik heb kunnen vinden van kivo over vitamines en mineralen en wat er allemaal in zit. Weet niet dat iets is waar je wat aan hebt? (qua kijken of 't goed/compleet is enzo)
@ts
Hopelijk vindt je 't niet erg dat ik hier ook reageer voor info?
Kanji91 schreef:Air schreef:
Ja ik voer hier Kivo aan mijn katten(waarvan de één nog net kitten van 11 maand), maar dan wel afgewisseld met andere merken. Je wil er op letten dat je 4 diersoorten per maand voert en daarnaast af en toe vis(dat zit in kivo).
Ik kom ook even invallen als het niet erg is. Neem over 16 dagen 2 kittens die ik ook deels vers en onbekend brok wil geven. Maar zie net als ts denk ik door de bomen het bos niet meer..
Kivo trok mij tot nu toe ook erg aan. Puur omdat daar 3 diersoorten al in zit. Maar nu las ik jouw bericht. Hoezo 4 soorten per maand? En welke? En welke merken voer jij nog meer?
En elke dag dan en hoeveel gram ongeveer? (maakt 1 of 2x per dag uit?)
Oh en qua brok zat ik aan purizon te denken (eerst canagan maar dat wordt me echt te duur...) dat kan ook prima met vers? (eerste paar weken/maanden royal canin kitten ivm ze dat gewend zijn)
Kanji91 schreef:Bij mij staat dus in de planning om 1 of 2x per dag vers vlees te geven in combinatie met onbeperkt brok (voor nu is dat purizon. Andere goede merken mogen altijd als tip aangegeven worden.)
Zou de brok dan de missende ingrediënten kunnen bijvullen? Of is 1x per week een (neem aan rauw) ei sowieso aan te raden?
(dikke kat wil ik sowieso niet. Maar dan over het algemeen standaard wat minder geven is geen gek idee? Al zijn het wel sphynxen en eten die over 't algemeen wel weer meer... En dan indd kijken hoe ze het er op doen en eventueel aanpassen waar nodig is )
En dankje ts! Voor mij ook iets totaal nieuws. Dus je timing voor dit topic is voor mij perfect hihi.
@air
Wow..daar komen wat namen die onbekend voor mij zijn. Ook maar even kijken xD
Purizon zou voor mij dan echt onbeperkt zijn. En omdat ze nog kittens zijn als ik ze krijg( ja eerst royal canin kitten omdat ze dat gewend zijn.) en omdat dit ras blijkbaar ook meer eet ivm warm te blijven. Wil ik dat ze de hele dag wat ter beschikking hebben ^^
SimoneeM schreef:Wat kivo betreft:
Jammer dat ze maar zo weinig hebben laten analyseren.
Heb de ingredienten zelf even door mijn spreadsheet gehaald wat ik gebruik om te analyseren. Ik moet zeggen dat het wel in de buurt lijkt te komen. Je mist wel sowieso mangaan, vitamine e en vitamine B1. en Choline is vrij laag, maar dat is met een halve eidooier per dag/2 dagen wel op te lossen gok ik.
Let wel; dit is gebaseerd op een volwassen kat en ervanuit gaande dat kat niet super dik wordt oid en daardoor veel minder mag eten ervan dan de aanbevolen hoeveelheden. Ook heb ik qua ingredienten een beetje moeten gokken, want runderspiervlees kan heel veel betekenen en het hangt er dus wel erg vanaf welk deel van de koe is gebruikt. Zelfde geldt voor kippenspiervlees.
Dit gezegd hebbende; je weet het pas echt als alles geanalyseerd is. Jammer dat Kivo dat niet gedaan heeft.
Edit: zelfde voor Darf helaas wat mij betreft; 50% kip (bot, vlees, hart) kan van alles betekenen. En wederom ga je ook hier mangaan, vit e, B1 missen.
Daihyo schreef:SimoneeM schreef:Wat kivo betreft:
Jammer dat ze maar zo weinig hebben laten analyseren.
Heb de ingredienten zelf even door mijn spreadsheet gehaald wat ik gebruik om te analyseren. Ik moet zeggen dat het wel in de buurt lijkt te komen. Je mist wel sowieso mangaan, vitamine e en vitamine B1. en Choline is vrij laag, maar dat is met een halve eidooier per dag/2 dagen wel op te lossen gok ik.
Let wel; dit is gebaseerd op een volwassen kat en ervanuit gaande dat kat niet super dik wordt oid en daardoor veel minder mag eten ervan dan de aanbevolen hoeveelheden. Ook heb ik qua ingredienten een beetje moeten gokken, want runderspiervlees kan heel veel betekenen en het hangt er dus wel erg vanaf welk deel van de koe is gebruikt. Zelfde geldt voor kippenspiervlees.
Dit gezegd hebbende; je weet het pas echt als alles geanalyseerd is. Jammer dat Kivo dat niet gedaan heeft.
Edit: zelfde voor Darf helaas wat mij betreft; 50% kip (bot, vlees, hart) kan van alles betekenen. En wederom ga je ook hier mangaan, vit e, B1 missen.
Interessant
En hoe zou je dat aan kunnen vullen?
Ik geef ze overigens ook nog 1x in de week vis bij.
Kanji91 schreef:Dus beginnen met (halve) eidooier alleen.. en dat dan 2x per week ofzo. geen heel ei duswil geen 2 stinkies aan de diarree hehe..(sphynxen schijnen normaal al meer te stinken.
)
Las iets terug ook over Barfmenu. In jouw ogen dan wel wat beter dan Kivo? (en zoja. welke variant of lekker afwisselen?)
Had je zelf miss ook tips qua goed brok? Had dus zelf na zoeken op Purizon gekomen. Maar voor mij is vrij veel onbekend..(orijnen is ook net te prijzig net als canagan voor me..)
Oef.. zelf "spelen" met supplementen lijkt me nog vrij eng. Zeker met de nog kittensook indd vanwegen de niet volledige analyse.
(dankje trouwens voor alle hulp.)
Kanji91 schreef:Dan hou ik het voor nu op Barfmenu en purizon xD en 1-2x per week ieder een halve eidooier
Maakt de varianten bij beide nog uit? of is afwisselen qua barf sowieso goed. En bij brok?
Als het goed is hebben enkele winkels in de buurt dit merk te koop.. Binnenkort maar langs om te kijken zodat ik het zeker weet.. Gezien je via de site bij een min afname van €45,- zit en onze vriezer niet zo groot is..)
Kanji91 schreef:@SimoneeM:
Nogmaals dank voor de hulp! Dat wordt dan indd afwisselen.
Hier iig een kennismakingspakket besteld van Barfmenu.. totaal wel 23 euro... maar als t bevalt krijg ik als het goed is weer 15 euro terug. (informatie pakket, 5x250gram, 1 premium snack, 15,- kortingsbon en een i love barfmenu item.. geen idee wat dat is..)
Je kon bezorgdatum kiezen. vrijdag gedaan. Weekje voordat ik de kittens krijg. Ben benieuwd xD (en dan heel rustig eraan laten wennen want ze zijn nu ander vers vlees gewend.)
Brokken wacht ik nog een paar maanden mee. Eerst het merk wat ze nu krijgen. Wil niet meteen alles veranderen.
@JustEnjoy:
Wist je dat ik daar nog helemaal niet aan gedacht heb.. Straks lusten ze het niet...
Hoop dat t met mn gremlins wel goed komt
@TS hoop dat jij er ook zo over uit bent wat je allemaal wilt geven! (jij ook bedankt voor het openen van dit topic. heeft mij iig veel geholpen)