Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:lizy29 schreef:Leuk! Ik ga volgen. Ze klinkt een beetje als onze border. Prima aanleg maar sensibel. Die ging er tijdens de cursus dus gewoon vandoor omdat er teveel druk op hem werd gelegd vanuit de trainer. We trainen hem nu volop thuis maar het is echt opletten want als het niet loopt en je reageert iets te scherp kruipt hij in z’n schulp en sluit zich af.
Naar zijn beschrijving verwacht ik inderdaad een beetje zo'n karakter, en ik weet dat hij daar een hekel aan heeft, hij heeft zelf zo'n hond van een ander over genomen, en er met veel tijd en training een goed bruikbare hond van gemaakt ( die heeft hij nu nog). Ik denk dat er wellicht sprake is van "dat niet wéér!".
betadine schreef:Vind het ook wel erg om een hond te schieten omdat die niet voldoet zonder eerst andere oplossingen te zoeken. Misschien heeft hij dat ook gewoon gezegd omdat hij je reactie hierop al kon verwachten net zoals mishandelingverhalen ook vaak voorgelogen zijn om gemakkelijker iemand te vinden.
Ben heel benieuwd naar jullie traject samen. Hopelijk kan ze aarden in je roedel. Alvast veel suc6 met haar.
Sunnda schreef:Van twee weken all-inclusive in Turkije of tien dagen in de bus van Sawadee door de Thaise jungle leer je nou niet bepaald de plaatselijke cultuur kennen.Ergens leuk om te zien hoe klein de wereld is van Nederlanders (ondanks dat ze toch reislustig zijn) en hoe verbaasd ze dan zijn dat het elders ter wereld doodnormaal is om een niet bruikbaar werkdier af te schieten.
Veel succes met je hond Kugger! Ben benieuwd hoe het uitpakt.
akishino schreef:Leuk project!
Hoe ga je dat doen met haar en je oude teef? Mogelijkheid tot apart houden of toch introduceren?
Kuggur schreef:akishino schreef:Leuk project!
Hoe ga je dat doen met haar en je oude teef? Mogelijkheid tot apart houden of toch introduceren?
Apart houden.
Ik heb heb een paar jaar geleden geprobeerd een andere teef aan haar te introduceren, ik kreeg het niet voor elkaar. Het volgde een patroon van uitbarsting ( lees: bloedig gevecht of poging daartoe) gevolgd door één á twee weken wapenstilstand en dan weer een uitbarsting. Ik had de indruk dat ze in de tussentijd in feite bezig waren spanning op te bouwen.
En gezien deze teef haar hele leven consequent laat zien alle andere teven enthousiast te haten, heb ik geen zin haar op haar ouwe dag bloot te stellen aan zo'n stressvol proces, want dat zou het ongetwijfeld zijn, zelfs als het tegen alle verwachtingen in zou lukken.
(Enige andere mogelijkheid áls ze eens met elkaar in contact komen en het lijkt liefde op het eerste gezicht, okay dan is het uiteraard te proberen, eerlijk gezegd acht ik die kans naderend naar 0...).
Mijn hoop , en nu loop ik een beetje absurd ver op de zaken vooruit, is dat als Kría goed aan de schapen is ze kan samenwerken met mijn huidige werkhond. Dat zou geweldig praktisch zijn.
Mijn vriend heeft haar engelse commando's aangeleerd, als ik dat zo zou houden hebben ze verschillende richtingscommando's...
Het plan is haar zondag te halen, morgen gaan we onze merrie naar de hengst brengen, en halen (spannend) twee jonge paarden op die twee maanden in training hebben gestaan, zijn daar voor het eerst onder het zadel gekomen. Die gaan we dan dus zelf voor het eerst rijden.