Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Super dat je het weegt. Dat hoor ik niet vaak (maar word ik blij van).
Krijgt ze nu naast de cavom ook nog vlees?
De richtlijn van cavom is vanaf 6 maanden 15-25g/kg. Bij 18kg is dat 270-450g.
Aangezien ze slecht eet zou ik eens kijken hoe ze het doet met 300g, zeker omdat ze toch niet mager is. 100g vlees vervangt 50g brok. Dus als ze 3x 100g vlees krijgt, mag ze daarnaast nog maar 3x50 brok.
paddington schreef:Wat kreeg de pup te eten bij de fokker vandaan? Brok of vers vlees?
Ik heb er 1 op gluten allergie hier dus ik voer zelf geen brok meer maar met vers vlees kan je
het zo duur maken als je zelf wilt.
Zolang je maar oplet dat je de volledige voeding hoofdzakelijk geeft.
Smuldier uit de supermarkt is vrij goedkoop en heeft ook volledige voeding en gewoon vlees.
Ik geef dit soms erbij bij mijn standaard vers vlees.
Ik voer zelf Lotgering en Dogmeat en ben tussen de 60/70 per maand kwijt voor 2 honden van 22 en 25 kg.
Nooit meer brokken drollen oprapen is voor mij al een zegen
laura1705 schreef:Ik vind haar niet mager, maar wel erg smal. Haar ribben zijn niet zichtbaar. Pas heeft ze een week niks gegeten, toen viel ze wel af.
laura1705 schreef:Ik ga denk ik eens proberen de hoeveelheid vlees wat op te voeren en iets minder brok. Misschien de zalmolie ook nog proberen. Helaas heb ik nog een hond die slecht eet (ouderdom), die krijgt nu het vlees van RAW maar vindt dat niet te vreten. Dus wellicht dat ik die ook over zet op cavom en vlees, worden ze ook niet zo jaloers op elkaar als ze hetzelfde in de bak hebben.
laura1705 schreef:Stand foto lukt nog niet echt, ze is nogal beweeglijk. Momenteel krijgt ze volledig vlees, hetzelfde als de andere hond. Ze krijgt ongeveer 600 gram per dag, dat gaat er redelijk in. Al doet ze er wel een tijdje over. Volgens de verpakking zou ze bijna een kilo mogen hebben, maar dat is echt veel te veel voor haar. Krijgt ze nooit weg.
Sjong schreef:Ik heb 2 poedels. Poedels staan bekend om hun notoire gezeik met eten. Bij mijn oudste heeft het 7 jaar geduurd om voeding te vinden die ze meestal eet. Mijn jongste stopt met eten na haar loopsheid. Als het te lang duurt kook ik voor haar en dan gaat ze vanzelf ook weer haar eigen voer eten. Bij mij eten ze blikvoer. Dat is het enige wat er in gaat. Lukullus vinden ze lekker, Rocco en animonda ook. Wat je ook eens kan proberen is een "zachte" brok zoals bosch soft of de zachte brok van Platinum of Wolf of the wild. Die vinden moeilijke eters vaak ook heel lekker.
Succes, ik weet hoe verveeld dat geklooi met eten is.
CharmingS schreef:Citaat:Zij eet heel slecht. Al vele soorten voer geprobeerd, maar wil eigenlijk niks. Eet ook gerust een week niks. Medisch is er niks aan de hand.
Wat voor medische onderzoeken zijn er al geweest? En heeft ze al wel eens werkelijk een week helemaal niets gegeten?
Ik zie dat je een pup hebt van 6 maanden die nu als het goed is iets meer als 3 maanden bij jou is, en je hebt al minstens 5 verschillende soorten voer geprobeerd.
Wellicht is het een goed idee om eens bij 1 merk te blijven en dat eens een tijd aan houden.
Wat doe je dagelijks met de hond? Een pup van 6 maanden hoort normaal best actief te zijn en veel energie te verbruiken, ook heeft een jonge hond voedingstoffen nodig om zich goed fysiek te kunnen ontwikkelen.. Ik vind het een vreemd verhaal.
Edit: Mijn chihuahua eet soms ook zijn brokken niet, hij krijgt dan van mij 5 minuten om er aan te beginnen en als hij dan nog niets heeft gegeten haal ik het weg en krijgt hij savonds nog een kans. Soms eet hij een dag niet en de dag erna wel weer.
Walkure schreef:CharmingS schreef:
Wat voor medische onderzoeken zijn er al geweest? En heeft ze al wel eens werkelijk een week helemaal niets gegeten?
Ik zie dat je een pup hebt van 6 maanden die nu als het goed is iets meer als 3 maanden bij jou is, en je hebt al minstens 5 verschillende soorten voer geprobeerd.
Wellicht is het een goed idee om eens bij 1 merk te blijven en dat eens een tijd aan houden.
Wat doe je dagelijks met de hond? Een pup van 6 maanden hoort normaal best actief te zijn en veel energie te verbruiken, ook heeft een jonge hond voedingstoffen nodig om zich goed fysiek te kunnen ontwikkelen.. Ik vind het een vreemd verhaal.
Edit: Mijn chihuahua eet soms ook zijn brokken niet, hij krijgt dan van mij 5 minuten om er aan te beginnen en als hij dan nog niets heeft gegeten haal ik het weg en krijgt hij savonds nog een kans. Soms eet hij een dag niet en de dag erna wel weer.
Ik zou inderdaad duidelijk gaan werken met 'regels'. Niet steeds wisselen van voeding maar een keertje een voeding aanhouden langere tijd. Een hond verhongert zichzelf niet zo snel. Brokken na 15 min weer weghalen, in de middag opnieuw aanbieden, geen aandacht, geen snoepjes e.d. Succes!
Sjong schreef:Heel eerlijk, ik dacht dit vroeger ook. Maar honden kunnen ver gaan mét niet eten. Niet zozeer zichzelf uithongeren maar wel zichzelf zo verzwakken dat ze vatbaar zijn voor vanalles. Mijn oudste moet rond de 20 kg wegen. Ze was altijd rond de 17 ( nu 20 overigens), maar ze heeft na haar laatste loopsheid ( daarna is ze ook hierom geholpen) echt een hele tijd gestopt met eten. En als ze at was het echt mondjesmaat. Ze heeft een dikke vacht maar zelfs daarmee viel op hoe mager ze was. Dat mager bleek dus net íets meer dan 11 kg te zijn. Ze had ook 0 bespiering meer. Ik ben toen echt eten voor haar gaan koken enorm haar wat binnen te laten krijgen, en gelukkig was ze wat aangekomen toen ze er giardia overheen kreeg. Ik denk echt als ze niet was aangekomen dat dat haar dood had kunnen worden. Ik zou er dus ook niet te licht over denken.
Citaat:Heel eerlijk, ik dacht dit vroeger ook. Maar honden kunnen ver gaan mét niet eten. Niet zozeer zichzelf uithongeren maar wel zichzelf zo verzwakken dat ze vatbaar zijn voor vanalles. Mijn oudste moet rond de 20 kg wegen. Ze was altijd rond de 17 ( nu 20 overigens), maar ze heeft na haar laatste loopsheid ( daarna is ze ook hierom geholpen) echt een hele tijd gestopt met eten. En als ze at was het echt mondjesmaat. Ze heeft een dikke vacht maar zelfs daarmee viel op hoe mager ze was. Dat mager bleek dus net íets meer dan 11 kg te zijn. Ze had ook 0 bespiering meer. Ik ben toen echt eten voor haar gaan koken enorm haar wat binnen te laten krijgen, en gelukkig was ze wat aangekomen toen ze er giardia overheen kreeg. Ik denk echt als ze niet was aangekomen dat dat haar dood had kunnen worden. Ik zou er dus ook niet te licht over denken.