Welke voeding voor pup?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Welke voeding voor pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:20

Mocht je nog een andere brok willen proberen
Darf brokken werden hier door onze reu super gegeten (en ik heb in zijn leven heel wat brokken geprobeerd , dat is echt een flinke lijst )
Ook het kvv van darf eten ze hier goed (tussen de 19 en de 25 euro per 5 kg , verpakt in 250 grams worstjes waardoor het ook fijn in een vriezer weg te stoppen is)
Ik heb de reu in zijn jonge jaren zelf nog al eens met de hand zitten voeren, want die at als pup echt heel beroerd (kreeg vers)
Uiteindelijk uitgevogeld dat hij allergisch is voor kip , dus kip geschrapt en toen ging vers al een stuk beter
Alleen met brok is het een zeikerd

En na een X aantal jaar darf gaan voeren
Dat at hij super en van de biologische kip had hij dis geen last

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 09:37

Mizora schreef:
Super dat je het weegt. Dat hoor ik niet vaak (maar word ik blij van).

Krijgt ze nu naast de cavom ook nog vlees?

De richtlijn van cavom is vanaf 6 maanden 15-25g/kg. Bij 18kg is dat 270-450g.
Aangezien ze slecht eet zou ik eens kijken hoe ze het doet met 300g, zeker omdat ze toch niet mager is. 100g vlees vervangt 50g brok. Dus als ze 3x 100g vlees krijgt, mag ze daarnaast nog maar 3x50 brok.

Ik ga denk ik eens proberen de hoeveelheid vlees wat op te voeren en iets minder brok. Misschien de zalmolie ook nog proberen. Helaas heb ik nog een hond die slecht eet (ouderdom), die krijgt nu het vlees van RAW maar vindt dat niet te vreten. Dus wellicht dat ik die ook over zet op cavom en vlees, worden ze ook niet zo jaloers op elkaar als ze hetzelfde in de bak hebben.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:57

Wat kreeg de pup te eten bij de fokker vandaan? Brok of vers vlees?

Ik heb er 1 op gluten allergie hier dus ik voer zelf geen brok meer maar met vers vlees kan je
het zo duur maken als je zelf wilt.

Zolang je maar oplet dat je de volledige voeding hoofdzakelijk geeft.
Smuldier uit de supermarkt is vrij goedkoop en heeft ook volledige voeding en gewoon vlees.
Ik geef dit soms erbij bij mijn standaard vers vlees.
Ik voer zelf Lotgering en Dogmeat en ben tussen de 60/70 per maand kwijt voor 2 honden van 22 en 25 kg.

Nooit meer brokken drollen oprapen is voor mij al een zegen _/-\o_

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 10:04

paddington schreef:
Wat kreeg de pup te eten bij de fokker vandaan? Brok of vers vlees?

Ik heb er 1 op gluten allergie hier dus ik voer zelf geen brok meer maar met vers vlees kan je
het zo duur maken als je zelf wilt.

Zolang je maar oplet dat je de volledige voeding hoofdzakelijk geeft.
Smuldier uit de supermarkt is vrij goedkoop en heeft ook volledige voeding en gewoon vlees.
Ik geef dit soms erbij bij mijn standaard vers vlees.
Ik voer zelf Lotgering en Dogmeat en ben tussen de 60/70 per maand kwijt voor 2 honden van 22 en 25 kg.

Nooit meer brokken drollen oprapen is voor mij al een zegen _/-\o_

Bij de fokker kreeg ze brokken (afkomstig uit Duitsland).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:22

laura1705 schreef:
Ik vind haar niet mager, maar wel erg smal. Haar ribben zijn niet zichtbaar. Pas heeft ze een week niks gegeten, toen viel ze wel af.

Smal is normaal.
Wil je eens een standfoto van de zijkant maken?

Ik denk dat ze meer dan voldoende binnen krijgt als je haar ribben niet kan zien... Zeker bij een korthaar zie je die heel snel.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 08:47

Stand foto lukt nog niet echt, ze is nogal beweeglijk. Momenteel krijgt ze volledig vlees, hetzelfde als de andere hond. Ze krijgt ongeveer 600 gram per dag, dat gaat er redelijk in. Al doet ze er wel een tijdje over. Volgens de verpakking zou ze bijna een kilo mogen hebben, maar dat is echt veel te veel voor haar. Krijgt ze nooit weg.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:58

laura1705 schreef:
Ik ga denk ik eens proberen de hoeveelheid vlees wat op te voeren en iets minder brok. Misschien de zalmolie ook nog proberen. Helaas heb ik nog een hond die slecht eet (ouderdom), die krijgt nu het vlees van RAW maar vindt dat niet te vreten. Dus wellicht dat ik die ook over zet op cavom en vlees, worden ze ook niet zo jaloers op elkaar als ze hetzelfde in de bak hebben.

Als ze nog jaloers worden op elkaars eten, dan vinden ze eten in elk geval interessant genoeg...
Hier is dat wel de truc soms: als mijn hond of die van mijn ouders een week slecht eet, zetten we ze mooi even bij elkaar, dan willen ze allebei niet hun eten verliezen aan de ander en eten ze het gauw op...
(twee reuen, al vanaf jongs af aan elkaar gewend)

Maar wat anderen ook zeggen: smal/ slank/ nét de ribben kunnen zien, vind ik nooit zo zorgwekkend. Het overgrote deel van de honden is gewoon te zwaar. Een weimaraner en een duitse staande horen beide niet grof / stevig te zijn, daar mag je de laatste rib best zien bijv.
(ik heb zelf een podengo, en daar mag je de laatste 2 ribben in stand zien én eventueel heupbeenderen, hoewel dat laatste meer bij de showdieren is, de echte jagers hebben daar gewoon spier omheen zitten -- waar ik mijn pod dus soms bést vol vind, vinden mensen op straat hem vaak erg smal. Perceptie in NL is toch dat wat steviger 'normaal' gevonden wordt, ook als het dat eigenlijk niet is...)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:02

Wij voeren al jaren Cavon voor jong en oud daarnaast Smuldier alle smaken
Bij de brok doen wij altijd een scheut schapenvet erover heen

Ook komt elke week de slager aan huis met vers hart, lever en tong

Honden krijgen elke week nu 4 dagen 2 keer per dag vers vlees en 3 dagen 2 keer brokken en avonds smuldier erbij

We voeren 2 keer per dag

Alles gaat erin als koek en ze zien er heel goed uit

Daarnaast krijg elke hond elke week een groot bot van de slager eten ze de merg uit en goed voor het gebit en elke dag 4 honden snacks
en 1 keer per week een vers eitje met schaal zijn ze een tijdje zoet mee alles gaat op en is heel gezond
Laatst bijgewerkt door sporten op 23-06-20 09:05, in het totaal 3 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:02

laura1705 schreef:
Stand foto lukt nog niet echt, ze is nogal beweeglijk. Momenteel krijgt ze volledig vlees, hetzelfde als de andere hond. Ze krijgt ongeveer 600 gram per dag, dat gaat er redelijk in. Al doet ze er wel een tijdje over. Volgens de verpakking zou ze bijna een kilo mogen hebben, maar dat is echt veel te veel voor haar. Krijgt ze nooit weg.

Toen mijn teef zoogde kreeg ze ook niet meer weg wat ze moest eten om op gewicht te blijven. Toen ben ik Duodog Paardenvet bij gaan geven. :)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:23

Renske gestoomde maaltijd bakjes? Zijn bakjes van 395 gram.

Sommige honden zijn geen brokken eters en andere honden houden juist niet van rauw of gestoomd vlees.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:52

Eet ze wel snacks/snoepjes/botjes? Of laat ze dat ook links liggen?

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 21:06

Rebel_Jits schreef:
Eet ze wel snacks/snoepjes/botjes? Of laat ze dat ook links liggen?

Jahoor dat wil ze wel. Ze schooit ook enorm en probeert eten van de kinderen te stelen.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:09

Ik volg even.
Wij krijgen over een paar weken onze pup, jeej!
Fokker geeft fokker opti grow.
Ervaringen?

Vorige hond eerst cavom daarna lotgering/carnibest en daarna nierdieet voer,brok, via dierenarts...

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:28

Ik heb 2 poedels. Poedels staan bekend om hun notoire gezeik met eten. Bij mijn oudste heeft het 7 jaar geduurd om voeding te vinden die ze meestal eet. Mijn jongste stopt met eten na haar loopsheid. Als het te lang duurt kook ik voor haar en dan gaat ze vanzelf ook weer haar eigen voer eten. Bij mij eten ze blikvoer. Dat is het enige wat er in gaat. Lukullus vinden ze lekker, Rocco en animonda ook. Wat je ook eens kan proberen is een "zachte" brok zoals bosch soft of de zachte brok van Platinum of Wolf of the wild. Die vinden moeilijke eters vaak ook heel lekker.
Succes, ik weet hoe verveeld dat geklooi met eten is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:32

Sjong schreef:
Ik heb 2 poedels. Poedels staan bekend om hun notoire gezeik met eten. Bij mijn oudste heeft het 7 jaar geduurd om voeding te vinden die ze meestal eet. Mijn jongste stopt met eten na haar loopsheid. Als het te lang duurt kook ik voor haar en dan gaat ze vanzelf ook weer haar eigen voer eten. Bij mij eten ze blikvoer. Dat is het enige wat er in gaat. Lukullus vinden ze lekker, Rocco en animonda ook. Wat je ook eens kan proberen is een "zachte" brok zoals bosch soft of de zachte brok van Platinum of Wolf of the wild. Die vinden moeilijke eters vaak ook heel lekker.
Succes, ik weet hoe verveeld dat geklooi met eten is.

Als zachtere brok goed werkt kun je ook eden semi moist proberen. Ik verkoop ze aan de meeste klanten als trainers omdat ze zo mega lekker ruiken.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:48

Wij hebben nu een hond (4 jr) heeft ook z'n tijden met slecht eten
Laat de brok dan de hele dag staan. Wij doen er wat soep over en binnen no time is het op. Dit trekt bij haar overigens wel bij. Na een aantal dagen of weken eet ze weer gewoon haar brokken.
Onze vorige hond (inmiddels overleden op 17 jr leeftijd) kreeg nooit brokken of vlees. Klinkt raar maar iedere dag kreeg ze boterham met kaas of leverpastei. Ze deed het er super op.
Misschien heb je er iets aan, misschien ook niet maar ervaringen kunnen wellicht helpen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:54

CharmingS schreef:
Citaat:
Zij eet heel slecht. Al vele soorten voer geprobeerd, maar wil eigenlijk niks. Eet ook gerust een week niks. Medisch is er niks aan de hand.

Wat voor medische onderzoeken zijn er al geweest? En heeft ze al wel eens werkelijk een week helemaal niets gegeten?

Ik zie dat je een pup hebt van 6 maanden die nu als het goed is iets meer als 3 maanden bij jou is, en je hebt al minstens 5 verschillende soorten voer geprobeerd.

Wellicht is het een goed idee om eens bij 1 merk te blijven en dat eens een tijd aan houden.

Wat doe je dagelijks met de hond? Een pup van 6 maanden hoort normaal best actief te zijn en veel energie te verbruiken, ook heeft een jonge hond voedingstoffen nodig om zich goed fysiek te kunnen ontwikkelen.. Ik vind het een vreemd verhaal.

Edit: Mijn chihuahua eet soms ook zijn brokken niet, hij krijgt dan van mij 5 minuten om er aan te beginnen en als hij dan nog niets heeft gegeten haal ik het weg en krijgt hij savonds nog een kans. Soms eet hij een dag niet en de dag erna wel weer.

Ik zou inderdaad duidelijk gaan werken met 'regels'. Niet steeds wisselen van voeding maar een keertje een voeding aanhouden langere tijd. Een hond verhongert zichzelf niet zo snel. Brokken na 15 min weer weghalen, in de middag opnieuw aanbieden, geen aandacht, geen snoepjes e.d. Succes!

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 21:26

Bedankt voor alle reacties. Het gaat nog steeds wisselend per dag. Ze krijgt nu cavom brokken met een beetje zalmolie. Ze krijgt er wat vlees bij, verschillende smaken wissel ik af.
Ik zet het neer, bij geen interesse haal ik het weg. Meestal eet ze nu ‘s middags een bak leeg, dus krijgt ongeveer 1/3 binnen van wat ik aanbiedt. Voorlopig gaan we maar zo door.

Ik heb nog een beetje hoop dat ze beter eet als ze gesteriliseerd is, maar dan duurt nog een tijdje.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:34

Misschien kan je nog Fresh meat proberen, die heb je in allerlei soorten, van hert tot kip aan zalm, en allerlei andere soorten vis. Hoogwaardige vlees brok binnen 24 uur verwerkt. Of eventueel jarco! Heeft ook een hoge acceptatie

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:20

Walkure schreef:
CharmingS schreef:

Wat voor medische onderzoeken zijn er al geweest? En heeft ze al wel eens werkelijk een week helemaal niets gegeten?

Ik zie dat je een pup hebt van 6 maanden die nu als het goed is iets meer als 3 maanden bij jou is, en je hebt al minstens 5 verschillende soorten voer geprobeerd.

Wellicht is het een goed idee om eens bij 1 merk te blijven en dat eens een tijd aan houden.

Wat doe je dagelijks met de hond? Een pup van 6 maanden hoort normaal best actief te zijn en veel energie te verbruiken, ook heeft een jonge hond voedingstoffen nodig om zich goed fysiek te kunnen ontwikkelen.. Ik vind het een vreemd verhaal.

Edit: Mijn chihuahua eet soms ook zijn brokken niet, hij krijgt dan van mij 5 minuten om er aan te beginnen en als hij dan nog niets heeft gegeten haal ik het weg en krijgt hij savonds nog een kans. Soms eet hij een dag niet en de dag erna wel weer.

Ik zou inderdaad duidelijk gaan werken met 'regels'. Niet steeds wisselen van voeding maar een keertje een voeding aanhouden langere tijd. Een hond verhongert zichzelf niet zo snel. Brokken na 15 min weer weghalen, in de middag opnieuw aanbieden, geen aandacht, geen snoepjes e.d. Succes!

Heel eerlijk, ik dacht dit vroeger ook. Maar honden kunnen ver gaan mét niet eten. Niet zozeer zichzelf uithongeren maar wel zichzelf zo verzwakken dat ze vatbaar zijn voor vanalles. Mijn oudste moet rond de 20 kg wegen. Ze was altijd rond de 17 ( nu 20 overigens), maar ze heeft na haar laatste loopsheid ( daarna is ze ook hierom geholpen) echt een hele tijd gestopt met eten. En als ze at was het echt mondjesmaat. Ze heeft een dikke vacht maar zelfs daarmee viel op hoe mager ze was. Dat mager bleek dus net íets meer dan 11 kg te zijn. Ze had ook 0 bespiering meer. Ik ben toen echt eten voor haar gaan koken enorm haar wat binnen te laten krijgen, en gelukkig was ze wat aangekomen toen ze er giardia overheen kreeg. Ik denk echt als ze niet was aangekomen dat dat haar dood had kunnen worden. Ik zou er dus ook niet te licht over denken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:24

Sjong schreef:
Heel eerlijk, ik dacht dit vroeger ook. Maar honden kunnen ver gaan mét niet eten. Niet zozeer zichzelf uithongeren maar wel zichzelf zo verzwakken dat ze vatbaar zijn voor vanalles. Mijn oudste moet rond de 20 kg wegen. Ze was altijd rond de 17 ( nu 20 overigens), maar ze heeft na haar laatste loopsheid ( daarna is ze ook hierom geholpen) echt een hele tijd gestopt met eten. En als ze at was het echt mondjesmaat. Ze heeft een dikke vacht maar zelfs daarmee viel op hoe mager ze was. Dat mager bleek dus net íets meer dan 11 kg te zijn. Ze had ook 0 bespiering meer. Ik ben toen echt eten voor haar gaan koken enorm haar wat binnen te laten krijgen, en gelukkig was ze wat aangekomen toen ze er giardia overheen kreeg. Ik denk echt als ze niet was aangekomen dat dat haar dood had kunnen worden. Ik zou er dus ook niet te licht over denken.

Eens. Zusje van ene van mijn honden eet gewoon nooit zelf. Als in echt niet. Ze is medisch volledig binnenstebuiten gekeerd maar niks te vinden. Broertje eet ook eigenlijk niet zelf. Ze worden nu al jaren 'gedwangvoert' en dat gaat prima. Maar de stap tot zelf eten lijken ze niet te kunnen maken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:09

Citaat:

Dan nog vraag ik me af wat voor medische onderzoeken er zijn gedaan, is makkelijk praten om te zeggen dat het ook gedaan is. Maar een ontlastingsonderzoek zegt niet altijd wat..