Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjong schreef:Ik gebruik nu Advantix bij mijn poedels. Waarvan 1 ook snel hotspots heeft en sindsdien geen teek gezien. Je mag het alleen niet geven als je ook katten hebt
moonsparkle schreef:Nope nooit wat gebruikt maar wat ik zei hij had eigenlijk bijna nooit een teek, maar als ik reviews op websites en op forums lees word ik ook niet erg overtuigd van een bepaald middel. Ik lees toch best wat over ernstige bijwerkingenmisschien ga ik er toch voor de zekerheid de dierenarts over bellen. Ik neig het meest naar adventix, hoewel ik daar ook wel over las dat sommige honden er een heftige allergische reactie op kregen.
Olympia96 schreef:Die seresto banden zijn geweldig! Hier ook voor de katten. De ene had elke dag meerdere teken, echt absurd. Sinds de band geen 1 meer te bekennen. En mijn andere katje reageerde met epileptische aanvallen op pipetjes in de nek en die doet het ook super goed op het bandje.
nowylover schreef:Sjong schreef:Ik gebruik nu Advantix bij mijn poedels. Waarvan 1 ook snel hotspots heeft en sindsdien geen teek gezien. Je mag het alleen niet geven als je ook katten hebt
Dat je het niet mag geven als je katten hebt is niet helemaal waar. Je mag het niet bij de kat doen daar heb je Advantage voor omdat er in Advantix een middel in zit waar katten niet tegen kunnen.
Maartje1990 schreef:Hier een seresto gebruiker bij katten en hond. Destijds flink onderzocht naar de werkzaamheid van de middeltjes en toen op seresto uitgekomen.
Wbt bravecto ik ben van mening dat juist omdat dit zoveel aandacht en slechte reviews heeft dit beter is onderzocht en dus de veiligheid beter gegarandeerd kan worden. Ik denk dat het net zo'n spookverhalen zijn als dat je autisme krijgt van vaccinaties
Tooske schreef:Tjeetje jij hebt nog nooit iets gegeven? Wat een geluk dat hij nog nooit ziek is geworden. Hier een hond die 3 tekenziektes opliep en dat werd hem bijna fataal. Zelfs dus met bescherming! Nu elke 4 weken een pipet advantix.
Jessix schreef:Sjong schreef:Ik gebruik nu Advantix bij mijn poedels. Waarvan 1 ook snel hotspots heeft en sindsdien geen teek gezien. Je mag het alleen niet geven als je ook katten hebt
Oh echt? Ik gebruik het al jaren. Doe het wel op waar de katten niet bij zijn, meestal voor het slapen gaan of een lange wandeling.