Lau schreef:Al kunnen poedersuiker volgens mij we dragend zijn van meerdere katers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Hoe de vererving van de point kleuren is weet ik niet.
Roodvos schreef:NatasjavE schreef:Hoe de vererving van de point kleuren is weet ik niet.
Point is recessief. De Noor x Ragdoll moeder draagt dus point maar toont het niet.
Uit een kruising met een Ragdoll zou je (in theorie) de helft van de kittens met een point kleur verwachten.
TS, waren er ook hele witte kittens in het nest? Een point wordt licht geboren en kleurt daarna pas door. Als er helemaal geen point-kittens waren is dat ook een aanwijzing dat de gegeven vader niet de vader is.
En een p.oes kan inderdaad van meerdere katers drachtig raken. Als de de p.oes toen ze krols was buiten heeft gelopen, of als p.oes is ontsnapt, dan kan ze ook nog gedekt zijn door de buurkater. En dan zelfs een gemengd nest werpen.
Roodvos schreef:NatasjavE schreef:Hoe de vererving van de point kleuren is weet ik niet.
Point is recessief. De Noor x Ragdoll moeder draagt dus point maar toont het niet.
Uit een kruising met een Ragdoll zou je (in theorie) de helft van de kittens met een point kleur verwachten.
TS, waren er ook hele witte kittens in het nest? Een point wordt licht geboren en kleurt daarna pas door. Als er helemaal geen point-kittens waren is dat ook een aanwijzing dat de gegeven vader niet de vader is.
En een p.oes kan inderdaad van meerdere katers drachtig raken. Als de de p.oes toen ze krols was buiten heeft gelopen, of als p.oes is ontsnapt, dan kan ze ook nog gedekt zijn door de buurkater. En dan zelfs een gemengd nest werpen.
zonnebloem18 schreef:Ogen blijven ook echt niet blauw. Ik heb nog nooit een rood cyperse kat gezien met blauwe ogen.
Mooie moederpoes trouwens, hoop wel dat je niet te veel betaalt. Alles alles netjes gedaan is (ontwormen, ontvlooien, chippen en vaccinaties) dan is dat echt niet meer dan 150 euro waard.
NatasjavE schreef:Roodvos schreef:Point is recessief. De Noor x Ragdoll moeder draagt dus point maar toont het niet.
Door toeval kan het toch ook zijn dat er geen enkel point kitten in het nest zit?
(en een volgende keer uit dezelfde combi juist allemaal wel?)