Het eerste tuigje is bij de borst niet verstelbaar, jammer. Het andere tuigje spreekt me nog niet zo aan. Heb zoiets wel eens in mijn handen gehad maar dat tuig is niet onderlegd en dat heeft wel mijn voorkeur.
Wat je zegt was me ook al opgevallen, dat veel tuigen weinig okselvrijheid geven.
Ik heb zelf nog een MAG tuig voor mijn sbt. Maar 3 cm is wat breed voor die van jou denk ik. Je zou eens met the doglounge contact op kunnen nemen of Gallus of MAG iets naar jou wens kunnen maken. Of extreme dog gear en ik geloof dat bambamdogtoys ook zelf maakt.
Ik ben zelf ook opzoek naar een goed tuig vandaar dat ik ook mee lees en reageer. Voor onze oudste hoeft het niet al teveel poespas te hebben die loopt eigenlijk altijd los maar de jongste is fiks aan puberen en glipt soms uit zijn tuig.
Ik vind het MAG tuig van hierboven wel mooi en lijkt ook ver genoeg naar achter te zitten . Prijs is ook nog leuk zag dat er ook tuigen genoemd worden van tegen de 100 euro in onze maat en dat wordt beetje te gek.
Wij hebben ook AnnyX tuigjes en na lang zoeken en veel passen wel blij mee op kleine dingetjes na, maar dat is lastig met ons model hondjes.
Wij hebben 2x kruising JR*mops. De kop is net zo breed als de nek of minder breed. Ze hebben een brede borst. Ze zijn klein, maar wegen wel ong 9kg bij een goede vorm, dus geen overgewicht!
Ze konden overal uit en dat is bij deze alleen het teefje nu 1keer gelukt, maar toen zat ze uit nood even vast aan een paaltje. Kwam terug, zag wat bij de paarden en moest snel handelen en hondjes niet in de weg hebben.
De hals kan niet kleiner en hebben ze wat ruimte. Bij de borst zit het eigenlijk iets te strak, maar een maat groter kan echt niet.
Het materiaal is heel mooi en degelijk. Ziet er na een half jaar nog steeds netjes uit en niks kapot. Gaat ook echt niet stinken.
Wij hebben bij Dabo's desing politie lijnen in ong gelijke kleur laten maken. Wel met de grote sluitingen, maar die voelen ze niet.
Ik heb een petlando en AliExpress voor onze terriër mix. Bevallen beide heel goed, laten de oksel mooi vrij en drogen snel na het zwemmen. Ik heb ook eens een ruffwear en doc copenhagen geprobeerd, die waren beide veel te wijd tussen z'n voorpoten. Daar weigerde hij mee te lopen.
De petlando
De AliExpress
NorwayFjord
Geplaatst: 12-06-20 17:37
Ik heb voor Mulan een Anny-X, hiervoor een Dog Copenhagen gehad maar vond de ruimte bij de oksel niet genoeg vrij. De Anny-X heeft dat wel en ben er super tevreden over.
De meeste tuigjes lijken toch te dicht achter de oksel te sluiten voor mijn hond of hebben te veel ‘padding’ wat niet mijn voorkeur heeft. Ik ben best een beetje kieskeurig .