Ontstoken wonde hond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Re: Ontstoken wonde hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:31

Goed vergelijken met vandaag is het belangrijkste :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:34

_xManadisx_ schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik zou t eens een paar dagen verzorgen zoals je nu gedaan hebt en het eens in de gaten houden. Als de wond toch ineens heel vies word of je merkt iets aan de hond kun je zo terecht :)

Ik zou inderdaad even kijken hoe het morgenochtend is maar als het er niet goed uit ziet zeker bellen en niet gaan afwachten of het echt heel vies is. De zin dan kun je zo terecht klopt. Maar niets is vervelender in een dierenartsenpraktijk dan dat er iemand belt die zegt: mijn hond heeft al een week een wond, ik heb het even aangekeken maar nu gaat het echt niet goed en ik wil nu langskomen. Dat kan niet altijd gelijk.

Je kan t natuurlijk ook uit zn verband trekken..
maar met een hond die ziek oogt of een etterende wond kan ik gewoon dezelfde dag nog bij mijn DA terecht. Laatst nog met t vermoeden dat t oogje niet alleen ontstoken was..
Maar t is ook maar net hoe je t brengt. Als jij zegt; goh mn hond had een wondje die onschuldig leek, dus die heb ik schoon gehouden maar nu vertrouw ik t niet, dan kun je prima langs komen..
TS verzorgt de wond prima, en als t echt goed ontstoken zou zijn, dan is t al snel vrij vies..
De wond is schoongemaakt en ziet er volgens TS al beter uit. Maar uit een wond kan vocht komen. Dus t kan alleen al van wondvocht morgen wat viezig zijn. Dat vind ik niet vies (genoeg) om voor naar de DA te rennen. Want dit is normaal. Blijft er etter uit komen dan is het heel vies en hebben we t over iets anders..
Maar ik heb TS wel zo slim ingeschat dat ze t verschil tussen “vies van wondvocht” en “vies van etter” wel kan begrijpen/inschatten..

Morgen even aankijken. Ze is vast ook gewoon fit etc verwacht ik. :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:40

Ik denk dat het inderdaad ook een teek was. Hondje van ons had iets soortgelijks.. Goed schoongemaakt en in de gaten gehouden, na rond 5dagen was er nauwlijks nog iets te zien. Wel belangrijk om het haar er even weg te halen, om het goed schoon te houden, maar dat hebben jullie al gedaan begree ik.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 09:43

Afbeelding
Het ziet er nu zo uit. Zat al een beetje een korstje op en geen etter of bloed meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:45

Sclimpre schreef:
Een abces dat opengebarsten is?

Idd, mijn kat heeft dit ook altijd en ziet er precies zo uit. Ik maak het altijd goed schoon, probeer het nog wat uit te drukken (met de nadruk op probeer ~~}> ) en druppel er dan wat jodium in. Vaak is het dan snel weg :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:50

Ziet er netjes uit! :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:13

Inderdaad netjes. Even in de gaten houden of de rode ring eromheen in de volgende dagen ook wegtrekt.
Persoonlijk zou ik het gewoon in de gaten houden en nu niet naar de dierenarts gaan.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:35

Hier zou ik ook biet voor langsgaan en zelf ook niemand voor laten komen. Ziet er een stuk beter uit dan gisteren. Vooral goed in de gaten houden :)