Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
fannetje schreef:Ik zou ze de keuze geven. Of Diegene gaat zelf, of jij gaat en anders 114 bellen. Kan hij/zij kiezen. En misschien even onderbouwen waarom jij vindt dat de hond(en) medische zorg nodig hebben.
Bovendien, als die heup ontwricht is, is doorlopen echt geen optie, daar moet wat mee gebeuren. Dat is een zeer pijnlijk iets namelijk. Maar weet je dat zeker? Misschien is diegene wel bang om te gaan, omdat er dan afscheid genomen moet worden. maar misschien uitleggen dat dit voor een dier niet draaglijk is en dat er iig een keuze moet worden gemaakt.
Peuk schreef:Laten we daar vooral geen discussie over beginnen. Daar heb ik het topic niet voor aan gemaakt. In dit geval kijkt de persoon wel anders naar dierenwelzijn.Maartje1990 schreef:Lastig.. het klinkt alsof het je broer of zus betreft?
Heb je nog andere familieleden die eventueel deze persoon zouden kunnen laten inzien dat hij/zij naat dr dierenarts moet?
Nee. Andere familieleden kijken er niet naar om.
Kinke schreef:opbollen?
MarlindeRooz schreef:Maar je hebt die koe toch ook zwanger gemaakt als pink. Naja misschien was ze wel bijna 2. Echt kiezen voor welzijn om een baby koe te bezwangeren voor je eigen winst. Sorry maar fundamenteel gezien doet een boer het voor eigen portemonnee en niet voor de dieren.
En ja, ik kom uit een melkvee familie. Weet donders goed hoe het er aan toe gaat.
heidy_wilco schreef:Peuk schreef:Ik begrijp de reacties. Ik houd heel veel van dieren, maar ik hou ook veel van dit gezinslid. Ik ben bang als ik die keuze maak dat het kan zorgen voor grote ruzie.
Maar aan de reacties te zien zit er niet veel anders op.
Heel veel sterkte, Je hebt je hart op de juiste plaats.
Ik zou als ik jou was niet anoniem de dierenbescherming bellen. Ik denk dat als jij het anoniem meld, dit gezinslid het nog steeds wel door heeft dat jij het bent. Je kan wel tegen haar zeggen: Ik geef je dit ultimatum (Ga naar de dierenarts voor die tijd en geef je honden de verzorging die een hond moet hebben), als dit niet gebeurd, zie ik geen andere oplossing dan de dierenbescherming erbij halen. Hierbij mag je ook gerust je eigen gevoel erbij pakken.
Dan ben je niet achter haar rug gegaan en heb je haar nog een laatste kans gegeven om het zelf recht te zetten.
Peuk schreef:Ik doelde met boeren mentaliteit eigenlijk vooral op de nuchterheid/minder snel ergens een probleem van in zien. Niet per se dat boeren hun dieren slecht behandelen. Ik ben zelf op de boerderij opgegroeid.
Bij deze ook het verzoek om de discussie eventueel ergens anders voort te zetten.
Ineke2 schreef:Triest... de gemiddelde boer laat echt geen dier langer met een ontwrichte heup en hele erge jeuk rondlopen als nodig.
Kortom wat er dan ook gebeurd zorg ajb dat die dieren bij een dierenarts komen. Als geld geen issue is vind ik het meer dan schandalig dat dit niet eerder gebeurd is.
Als het mijn familie had geweest dan had ik daar wel ruzie voor over en heus snap wel dat dat heel moeilijk is, maar die dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen.
Kimbers schreef:Jemig jongens, laat het losvan een mug een olifant maken dit.
Ben je er al uit wat je gaat doen ts?
Ibbel schreef:TS, je familielid gooit het op 'ouderdom' en 'hoort erbij'. Maar mensen gaan toch net zo goed naar de huisarts met ouderdomsklachten? Die gaan toch ook aan de leesbril of het gehoorapparaat als het zonder niet meer gaat? Die laten toch ook een versleten knie vervangen? Maw, je blijft als mens toch ook niet aanmodderen met 'het is de ouderdom' als je er wat aan kunt doen?
Kun je met dat argument nog wat?
Peuk schreef:Er zijn geen financiële problemen, maar gezien de problemen van de oudere hond zal dit gezinslid er dan voor kiezen om haar in te laten slapen. Dit heeft de persoon in kwestie namelijk meerdere keren aangehaald. Er voor kiezen om het beestje op te lappen gaat niet gebeuren dat weet ik zeker. En helaas kan ik dat financieel gezien ook niet dragen als de kosten hoog oplopen.
Liesje1611 schreef:144 bellen, enige juiste optie in dezeMelden kan ook anoniem.
Edit: het liefst je melding aanvullen met foto's van de honden, hoe meer "materiaal" hoe beter de melding te beoordelen is etc.