Oude herder met bloedneus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:11

Jeetje wat naar ! Als hij zoveel bloed heeft verloren hebben ze dan nu bloed bijgegeven ? Mogelijk heb ik daar overheen gelezen.
Sterkte !

Bloed is het makkelijkste te verwijderen met KOUD water overigens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 18:47

De oorzaak van de wond is echt onbekend. Niet groot maar op een goed doorbloede plek. Zijn forse postuur is zijn geluk geweest. Hij was en is nog mooi roze kwa slijmvliezen. Hartslag bloeddruk en ademhaling ok dus geen transfusie nodig.

Hij heeft vandaag inmiddels twee keer blikvoer met pillen op en ook wat brok vanavond. Geplast gepoept en net een minirndje gelopen. Vanmorgen is er nog een enorme bloedprop uitgekomen. Vanmiddag helaas een fkise bloedneus opgewekt door een overenthousiaste oude stuiterbal.

Ze wilde hem hyper als ze altijd iis heel blij zeggen dat haar tweede stiefbaasje weer thuiskwam. Spring spring tegen hem op waardoor zijn neus meteen weer begon te bloeden. Zij voelde zich kwetsbaar als ze is meteen schuldig. :(:) . En zojuist heeft ex haar opgehaald voor een paar dagen logeren.iets wat normaal nooit gebeurd omdat ze enorm aan elkaar gehecht zijn. Maar hij moet echt rust houden tot de neus goed geheeld is. En zij heeft veel beweging nodig ook en in haar stuiterigheid helpt ze hem niet.

Zal voor beide raar zijn omdat ze al bijna 12 jaar bij elkaar zijn. Ja zijn vriendinnetje is 14 en stuitert door de ruimte nog steeds. :))

Veraaaaah

Re: Oude herder met bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:51

Agh arme hond! Die zal ook wel flink beduusd en geschrokken zijn geweest.
Gelukkig redelijk positief nieuws. Voor jou heel veel sterkte en voor de hond beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 19:12

Zijn vierde bloedneus ontstaan in zijn slaap maakte hem echt overstuur wat resulteerde in paniekerig door de hele benedenverdieping lopen al bloedend en niezend. Ik ga zo weer richting huis en soppen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:30

Hebben ze het niet dicht gebrand? Zou eventueel nog een oplossing kunnen zijn als het weer terug blijft komen.

Je schrikt je rot denk ik als je al dat bloed ziet en dan zoveel bloedneuzen in een korte tijd, daar zal hij vast nog wel even last van hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 21:05

Het zat te hoog om helemaal dicht te branden. Is vooral kwestie van rustig houden. Wat hij gelukkig nu doet in zijn eentje. Hij vermaakt zich wonderwel ok nu

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 23:09

De eerste schoonmaak ronde is klaar nu. De bank moet morgen duidelijk weer, die is geraakt bij de eerste bloedneus. Is nubbucleer en hard geworden met vage witte en donkere vlekken. De rest van de vloer geschrobt met koud water en allesreiniger met eucalyptusgeur. Daarna nog met dweil afgenomen en daarna nog met een stoomschrobber erover heen.

De vloer ziet er bij kunstlicht mwa acceptabel uit, alle handdoeken, dweilen en bebloede kleedjes liggen buiten. Die gaan morgen in de was, ook krijgt de vloer een tweede goede schoonmaak beurt. Maar moet ik me ook op mijn minions vloermat storten, die is aardig geraakt. Morgen biotex of vlekkenmiddel oxi action gebruiken met koud water. Herder voelde zich best schuldig.

Zijn drinkbak is weer schoon, etensbak staat te weken. Ons avondeten gaat de kliko zo. Dan tijd om te gaan slapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 07:58

Zonder bloedneus de nacht doorgekomen. Gelukkig

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:32

Fijn, hoop dat het zo blijft

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 12:28

Inmiddels weer terug van de dierenarts. Gister begonnen met spugen door te weinig willen eten en de medicatie. Nu alles per injectie en eea mee aan maagzuurremmer en om het gras wst hij gister gegeten heeft vanwege misselijkheid beter af te voeren. Hopelijk gaat hij vandaag aan het eten weer. Ligt rosbief en soepvlees te ontdooien voor hem maar. Ligt iets te lang in de vriezer. Dan maar aan hem geven. Als hij maar gaat eten

Zijn temperatuur was ietsje te hoog en door gras poepen zijn poepgat tegen ontsteken aan. Kortom hij is er nog niet

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:32

Ach, arm dier. Hopelijk knapt hij snel op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 12:39

Hij is altijd al snel misselijk en niet de grootste eter. Zijn vriendinnetje is altijd een goede stimulans geweest om te eten. Ik moet dus oppassen dat rust en daardoor alleen hem niet gaat nekken omdat hij de prikkels mist om daardoor te eten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:05

Wat een pechvogeltje, eh, herder, jullie maken wat mee met hem, hopelijk knapt hij snel weer op, krakende wagens lopen het langst zeggen ze. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 13:37

*\o/* een paar mini stukjes rauwe rosbief :Y) . Gelukt, daarna zelf een hapje blikvoer. Duimen dat dit erin blijft. Hij heeft zowaar even "gewaakt". Nu weer slapen. Zijn ogen staan echt in standje baas ik voel me niet lekker :(:) . Maar ook nu weer, poe door zijn formaat heeft hij geluk gehad. Weer andere kliniek -O- deze zit wel dichterbij en doet ook nachtzorg.
Afbeelding

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:26

Mijn schoonouders hadden een Duitse herder(ook oud) die ineens bloedneuzen had. Het bloed spoot in een heel klein maar krachtig straaltje recht vooruit! Het begon steeds met een paar druppels en toen kwam de hond steeds hulp halen.
Zij is uiteindelijk wel ingeslapen. Het bleef bloeden, ondanks alle bezoekjes aan de dierenarts helaas.

Hopelijk knapt jouw hond op!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 14:54

Gelukkig is de oorzaak hier gevonden. Een accute wond en die ontsteking. Die kunnen genezen en hij heeft niet meer gebloed sinds vrijdag middag. Maar idd steeds terugkerende bloedingen is voor mij voor een hond geen kwaliteit van leven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:59

Ach, jemig, wat een rot situatie. Rot voor jou en voor de hond. Sterkte er mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 19:22

Gisteravond en vandaag zijn de ab pillen erin gebleven. Pijnstilling sapje werkt met eten beter. En ik nied nu ieder uur neetje rundvlees en blikvoer aan. Net samen met wat brokjes. Maar hij is slap. Uitlaten is slof slof plassen als een puppie mini hoopje en weer terug sloffen. Kortom hij is echt slapjes nog maar goddank niet meer gebraakt sinds zondag nacht.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-06-20 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:27

karuna schreef:
Oeps

Bloedneus?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 19:28

Nee zie boven. Was met update bezig toen messengerbericht binnen kwam en opeens oeps in topic neergezet. _O- twee schermen verwisselt :oo niet zo handig met heel erg prive info

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:57

karuna schreef:
Nee zie boven. Was met update bezig toen messengerbericht binnen kwam en opeens oeps in topic neergezet. _O- twee schermen verwisselt :oo niet zo handig met heel erg prive info

Gebeurd mij zo vaak komen de berichten bij heel ander persoon aan

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:53

karuna schreef:
Gisteravond en vandaag zijn de ab pillen erin gebleven. Pijnstilling sapje werkt met eten beter. En ik nied nu ieder uur neetje rundvlees en blikvoer aan. Net samen met wat brokjes. Maar hij is slap. Uitlaten is slof slof plassen als een puppie mini hoopje en weer terug sloffen. Kortom hij is echt slapjes nog maar goddank niet meer gebraakt sinds zondag nacht.

Ik ben normaal gezien niet van het blikjesvoer, maar heb net ook een hondje doodziek gehad, die heeft aan het infuus gelegen bij de DA, was ook niks meer in te krijgen, uitgedroogd en heel slap door het blijven spugen en diarree.
Die heeft blikvoer van Hills gehad, moet zeggen, dat ging hij op een bepaald moment zelf eten.
Duur, maar ik zag hem echt opknappen ervan.
Hill's Prescription Diet I/D Digestive Care met kip, stoofpotje.
Ziet er niet uit, ruikt vies, maar hond knapte er echt van op.
Hier zitten licht verteerbare voedingsstoffen en electrolyten in.
En wat ik ook erbij heb gegeven is meteen diatab.
Cerenia tegen het misselijk zijn van de DA meegekregen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 21:37

Ik heb wolf of wild. Dat kreeg hij al naast zijn brok om zijn pijnstillers in te verwerken. Even ander voer geeft gegarandeerd spugen en diarree. Het heeft lang geduurd voor ik voer gevonden had waar hij het goed op doet en wat hij blijft dooreten, vanavond heeft hij blikvoer en een handje brok weer op. Zo nog wat rundvlees aanbieden voor het slapen gaan. Dan heeft hij vandaag iets meer dan de helft van zijn normale dagportie op.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-06-20 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:45

Als je er maar iets inkrijgt wat ie binnen kan houden, en waar hij terug wat energie van krijgt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:37

Fijn dat hij wel weer wat eet. Heeft de dierenarts het nog geghad over supplementen om hem een beetje te helpen na het bloedverlies? Kan me voorstellen dat dat ook nog wel een flinke impact op zijn lijf heeft.