Jessix schreef:Ga persoonlijk met haar in gesprek, misschien bereik je haar dan beter. Ik zou de kattenharen etc. weg laten maar wel de zorg uiten over je kuikens. Dat wekt wellicht meer sympathie, dierenliefhebbers onder elkaar.![]()
Ik heb zelf 3 hectare grond en nog lopen mijn katten ook wel eens bij beide buren. Ik heb ze gevraagd of ze er last van hebben. De een heeft vissen (en ook 3 katten die op hun beurt ook wel weer bij mij op het terrein komen) en de andere inderdaad kippen en siervogels in de volière. Ze hebben er gelukkig geen last van. Mijn katten hebben geen interesse in de vissen de vogels, ze hebben misschien ook wel genoeg te jagen op hun eigen terrein. Als dat wel zo was geweest dan had ik voor een oplossing moeten zorgen. Ik vind het wel heel fijn om in gesprek te blijven met mijn buren. Heb je ergens last van, vertel het me dan gewoon.
Mijn buurman blijft trouwens wel bij de kuikens als die ze los in zijn tuin laat. Kan ook niet anders, we wonen midden in de bossen. Er zijn roofvogels, vossen en marters. Voor de rest van de dag heeft hij een grote ren waar ze veilig in zijn. Ik heb zelf vroeger ook kippen gehad en (valk)parkieten. Daar hebben de katten nooit achteraan gezeten. Ook niet als ze los waren.
Ik hoop dat je er uit komt met je buurvrouw.
Dat is ook de beste manier, zeker ook om de lucht open te houden onderling, alleen sommige mensen zijn nu eenmaal niet voor rede vatbaar, willen het niet zien, mijn kat loopt vrij rond omdat het een kat is, mijn hond blaft omdat hij waaks is, mijn haan kraait omdat hij niet beter weet, zo kan je oneindig doorgaan. Het feit blijft dat het jouw huisdier is en dus jouw verantwoording waar een ander geen overlast van hoeft te hebben.