Hond eet slecht/stopt met eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Hond eet slecht/stopt met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:54

Dacht hier eindelijk wat te hebben gevonden... Runner worsten... Na 1 week mag ik ze zelf eten grrrr

Kan niet helpen. Inmiddels blikvoer onderweg van betere merken. Ik voer sowieso nooit dagen lang hetzelfde overigens. Echter 3 a 5 x een vers vlees maaltijd max per week. Dagelijks 100 a 200 gram cavom compleet of lam en verder wissel ik allerlei merken, smaken enz brokken af. Vers, langhoudbare worsten en blik.

Hier bijna 2 jaar inmiddels en blijft schipperen. Zeker nu meneer behoorlijk gewond is gaat het eten echt beroert slecht. Hij is niet graat mager maar wel mager. Eten zegt hem gewoon niets. We hebben een herder die het ook had maar na noodzakelijke castratie is hij best redelijk gaan eten. Hij had ruim 10 kilo ondergewicht toen. Het blijft alsnog moeilijk om op gewicht te houden maar hij eet inmiddels niet echt slecht meer. Echter mijn terrier puur vanwege eet probleem ook castreren wil ik eigenlijk niet maar zit wel in overweging

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:24

Gini schreef:
Probeer de voerbak eens op een andere plek te zetten of eens een heel andere voerbak. Staat de voerbak op de grond? Probeer eens hoger te zetten. Wat zijn de voedertijden? Probeer daar eens mee te spelen en te kijken of dat verbetering brengt.
Omdat je al zoveel soorten voer geprobeerd heeft en ze toch hetzelfde probleem blijft vertonen, begin ik te denken dat het "probleem" niet zozeer aan het voer ligt, maar aan de randomstandigheden. Ik zou natuurlijk niet alles in 1 keer omgooien, maar als straks blijkt dat de oplossing gewoon de voerbak aan de andere kant van de kamer zetten is, dan is het natuurlijk nog relatief snel opgelost. :)

Dit wou ik ook zeggen. Misschien schraapt de bak over de grond en vindt ze dat geluid vervelend? In het begin kan het lekkere eten nog overtuigen, maar daarna.. Leg er een matje onder, misschien een stenen of siliconen bak gebruiken (ander gevoel dan dat koude metaal)..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:57

Ligt het wel aan het voer? Niet de spanning rondom het eten of de bak?

Ik heb dit drama net gehad, sinds maart at mijn hond super slecht, heel energiek dier. Mee naar de dierenarts geweest, bloed geprikt, zijn hormonen bleken van slag. Merkte in zijn gedrag vrij weinig maar zijn lijf had hier kennelijk wel flink last van. Hij heeft nu een chipje gekregen, zo genaamde chemische castratie en at na 3 weken weer als een bouwvakker.

Zou je vraag dus eens bij een dierenarts neerleggen..

sasja0705

Re: Hond eet slecht/stopt met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:49

Ok en sorry ,niet alles gelezen...
Maar ik heb hier een 9 jarige Belg (Terv)
Heb hem als herplaatser overgenomen met tweeënhalf.

Hij had een zwaar trauma en was en is een "stress= niet eten"
Hond.
Alles door gebrobeerd, alle mogelijke brokken, vers, barf,darf,zelf koken... noem het maar op.
Op een gegeven moment hielp alleen maar nog een beker creme fraiche over het voer
Ok, niet gezond maar ik dacht : kan mij niet schelen als die maar eet.

Das nr 1 maar bij hem spelde dus nig wat mee, namelijk allergie op kip.
2 jaar geleden begon een oorontsteking die wij niet baas konden worden. Ab's , prednison, noem maar op.
Niets hielp en ondertussen is hij stokdoof.
Maar, naar veel googelen dus gevonden dat het intolerantienkan zijn...
En ja hoor: op kip.
En kip zit in zowat alle brokken en vers en helemaal bij de "hyperallergene"..

En voor de mensen die mij nu als gek verklaren :
Ik heb een voer gevonden waar echt geen kip (ook geen kippenvet) inzit : en meneer eet het zonder enig probleem al sinds maanden .

Voor mijn gevoel was het niet-eten dus niet alleen wegen stress maar ik denk echt, dat hij wist, dat het voer voor hem niet goed was...