Blaasgruis kat - natvoer dieet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenexa

Re: Blaasgruis kat - natvoer dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 07:39

Wat aardig Evelyn79, ocean is precies een smaak die niet lekker gevonden wordt. Wat kunnen katten kieskeurig zijn he!

Het valt nog niet mee een kieskeurige kat goed te voeren. Hij eet overal maar een paar happen van en gaat dan weet wat anders doen. Wat lastig is want dan eet de andere kat het dus op. Laat die nou net een gevoelige maag hebben dus die kotst al 2 dagen het hele huis onder. Voor de medicijnen heb ik nu de kattensoep, die vind hij erg lekker en eet hij een half zakje wel van op. Dus dat kan mooi 2 keer per dag met zijn medicijnen er door. Maar de rest van de dag valt nog niet mee. Voor nu niet zo erg ik ben vandaag en morgen nog vrij, maar als ik straks weer moet werken ben ik van 8-20 weg. (Niet alleen werk, maar ook paard).

Voeren jullie in maaltijden? Zoja, hoeveel en wat? Ik zat te denken aan ochtend en avond natvoer, overdag en s'nachts brokjes in zijn bal. Ik krijg er met minder brokjes niet genoeg voer in ben ik bang.

Wat hij erg lekker vind maar ik weet niet of ze het mogen is het water uit een tonijn blikje. Als ik zelf een blikje tonijn heb krijgen ze daar vaak een plukje van, laatste keer heb ik ze dat met wat van dat water uit dat blikje gegeven. Smullen. Maar ik weet niet of het wel goed voor ze is anders kan ik dat ook wel wat vaker halen, weet iemand dat?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:39

Lenexa schreef:
.

Wat hij erg lekker vind maar ik weet niet of ze het mogen is het water uit een tonijn blikje. Als ik zelf een blikje tonijn heb krijgen ze daar vaak een plukje van, laatste keer heb ik ze dat met wat van dat water uit dat blikje gegeven. Smullen. Maar ik weet niet of het wel goed voor ze is anders kan ik dat ook wel wat vaker halen, weet iemand dat?

Bij mij zei de dierenartsassistente dat juist als tip.
Dat ik hem dat gerust kon geven.

Wat een gekke beesten zijn het ook he, de ocean hoeft ie niet en het tonijnwater smult ie van. Heb je hem al verteld dat dat ook ocean is :D :=

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:37

Ik geef het tonijnwater soms wel eens een beetje verdund, want qua zoutgehalte is het eigenlijk niet zo goed voor ze. En ja, katten zijn maf soms wat eten betreft :D .

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:46

wat een goede tip van jouw dierenarts. de meeste dierenartsen adviseren gelijk een ( duur) merk brokken voor katten met blaasgruis.
natvoer is in ieder geval beter dan droge brokken voor dit probleem.
je kunt eens kijken bij mac's natvoer voor katten. ze hebben allerlei smaken en het is betaalbaar.

ik voer zelf mijn 2 katten 3 keer per dag natvoer/ kvv en 1 keer per dag brokjes van power of nature.
soms een verse vis ( sardine, makreel, tonijn, vinden ze heerlijk!)

ik zou zeker 1 of 2 keer per dag natvoer geven voor jouw kat zodat hij altijd genoeg vocht binnen krijgt.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:05

Wij hebben de katten al jaren op Sanimed anti-struvite. Vinden ze heerlijk en sindsdien geen blaasgruis meer gehad.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:24

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 18:36

Superfijn zoveel opties, gaat een wereld voor me open. Ik ga voor nu in ieder geval op zoek naar brokjes die hij lekker vind. Die ik nu heb vind hij lekker maar mag hij maar een bepaalde tijd.
Ik ga 2 keer per dag natvoer voeren met wat extra water en dan aanvullen met urinary brokjes. Op dagen dat ik meer thuis ben kan ik altijd nog een extra natvoer maaltijd geven. En dan even aankijken hoe hij het doet! Hij is nu in ieder geval zijn blije zelf.