Mijn kat braakt wekelijks, ik wil nieuw voer! Maar wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:19

Allejandro schreef:
Liesje1611 schreef:
Plus dat er dus echt duidelijk brokken in het braaksel zitten.

Hele brokken? Dan heb je je antwoord en schrokt hij dus wel degelijk want anders had je geen 'hele' brokjes gevonden. ;-)
Vaak is dit het probleem!

Niet per se. Zat kauwen die kleine brokjes gewoon heel doorslikken. Ze vermalen voer immers ook niet want ze hebben knipkiezen om het in slikbare stukjes te krijgen.

Het komt wel vaak voor hoor, daar heb je gelijk in. Maar aangezien TS aangaf dat hij niet te snel eet, hoeft dat niet per se.

Desondanks voor TS, je zou een slowfeeder/voerspel kunnen proberen, dan weet je het iig zeker :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:42

Liesje1611 schreef:
Waar letten jullie op bij het kiezen van goed kattenvoer/vergelijken bij katten die gevoelig zijn voor braken? Ik lees dat in ieder geval een hoog eiwit% en een laag koolhydraten% aan te raden is (in het algemeen), maar wat verder nog?

De grootte van de brokken dus.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:50

Hier een draak van een dame die voorheen inderdaad elke dag haar eten weer naar boven liet komen.
Ik heb echt álles al geprobeerd (Edgard en Cooper, RC, Canagan, Carnis etc.)
Kattengras was ook niet handig, dan kotste ze de gehele dag door :') en haar zus had nergens last van. En toen probeerde ik een klein zakje Carocroc, een aanbieding, en ik had toch al heel de dierenwinkel uitgetest, dan kon dit er ook nog wel bij.

Maar het ging zó goed, en ze glom opeens weer, en kotste bovendien niet meer.
Dus nu krijgen ze Carocroc in het ene bakje, en Smølke met vis en rijst in het andere bakje. En ze doen het beide super *\o/*
De Carocroc is zelfs zó lekker dat ze het ook als snoepjes willen, en daar wordt de teckel dan weer heel blij van (die het dus ook soms eet als snack).

debsoleino

Re: Mijn kat braakt wekelijks, ik wil nieuw voer! Maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:04

Mijn kat heeft ook last van braken. Ik voer al sinds dat ze klein is royal canin en ben sinds maart 2020 overgestapt op een ander soort van royal canin omdat ze niet veel naar buiten gaat, mega veel energie had en veel aan kwam. Sinds dien is het begonnen. Het ligt niet aan te snel eten want de brokjes zijn al opgelost. Ik heb royal canin een mailtje gestuurd met advies dus ben benieuwd.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:12

Het merk is: natural Health. En dan de Carnivore, large bites.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:28

De grootte van de brok is zeker een goede tip maar het feit dat hij en vrij vlot na het eten EN hele brokken uitbraakt heeft toch iets te maken met het (snel) eten, maar dat is mijn ervaring als (ragdoll) cattery hoor.

TS, heb je onbeperkt voer staan of voer je maar 1 of 2x per dag?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:37

In mijn ogen is het beste kattenvoer een goede kwaliteit natvoer, eventueel aangevuld met een klein beetje brok. Ik ben zelf erg fan van Animonda Carny, 50g/kg lichaamgewicht per dag. Mochten ze meer nodig hebben, dan kan je of het natvoer verder ophogen, of iets aan brokjes er doorheen doen.

Wel moet je met natvoer als basis opletten dat de soort die je voert compleet is. Een hoop luxere natvoersoorten zijn aanvullend voer, wat betekent dat ze niet meer dan 20% van het dieet zouden moeten zijn. Er moet op de verpakking echt "compleet" staan en een voeradvies zonder brokjes beschikbaar zijn.