Hond niet te handelen met uitlaten als er andere honden zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

Re: Hond niet te handelen met uitlaten als er andere honden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:24

Als je hond je arm uit de kom trekt heeft terugtrekken geen zin. Corrigeren kan alleen nog voordat je hond echt gaat springen etc. Dat kan de gedragstherapeut jou dus leren, wanneer je precies wat moet doen.

Sommige honden hebben echt mentale uitdaging nodig, vooral bepaalde rassen zoals herders, kun jij er niet een sport mee proberen zoals bijv. speurwerk? Hoeft echt niet fysiek zwaar te zijn.

En als je je man niet direct het huis uit wilt zetten, kun je ook afspreken dat voortaan alleen jij met de hond loopt en traint.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:25

Sneu dat de man van TS hier zo afgevallen wordt.
Kennelijk wilde hij deze hond niet, maar hij is uiteindelijk wel degene die er het meest mee moet lopen. En dan is het ook nog een lastige hond. Kan me goed voorstellen dat hij ervan baalt.
Zo wilde mijn man een chihuahua, ik absoluut niet, maar we hebben dus een chihuahua. Het dier is thuis echt wel lief en leuk, hij luistert perfect, heeft een grote will to please en als hij losloopt is het een heel prima hondje. Maar.... aan de riem is het een drama. Ik vind het een drama om het beest uit te laten en ik vind het vooral sneu voor het beest zelf. Ik loop er dan (godzijdank) het minst mee, maar mijn man heeft geen zin in cursussen of begeleiding van een gedragstherapeut om het aan te pakken. Ook van mij neemt hij niets aan,maar hij ziet wel dat 'mijn' hond met positieve beloning van drama-niet-aan-de-lijn-kunnen-lopen naar superhond aan de lijn is gegaan.
Ik snap je man zijn frustraties met betrekking tot de hond.
Ik heb geen oplossing voor je,maar als jij weinig tijd hebt en je man er serieus niets mee wil is herplaatsen echt een goede optie denk ik.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 21:26

_Cindy schreef:
Als je hond je arm uit de kom trekt heeft terugtrekken geen zin. Corrigeren kan alleen nog voordat je hond echt gaat springen etc. Dat kan de gedragstherapeut jou dus leren, wanneer je precies wat moet doen.

Sommige honden hebben echt mentale uitdaging nodig, vooral bepaalde rassen zoals herders, kun jij er niet een sport mee proberen zoals bijv. speurwerk? Hoeft echt niet fysiek zwaar te zijn.

En als je je man niet direct het huis uit wilt zetten, kun je ook afspreken dat voortaan alleen jij met de hond loopt en traint.

Dan zal ze maar 1x per dag buiten komen.
Dat lijkt me niet heel bevorderlijk voor haar en haar gedrag.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:30

Als dit probleem tussen je man en de hond is ga jij dit niet kunnen oplossen vrees ik...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 21:36

troi schreef:
Als dit probleem tussen je man en de hond is ga jij dit niet kunnen oplossen vrees ik...

Ik weet het -O-
Vandaar ook dat ik zit te denken aan herplaatsen.
Maar hoe tref je de juiste.
Iemand met verstand en liefst zonder andere dieren.
Geen broodfokker....

Uiteraard zou ik haar liever helemaal niet kwijt willen, maar constant ruzie over haar vind ik ook niet heel erg geslaagd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:37

Kan me trouwens wel voorstellen dat als je man al last heeft van zijn rug het niet echt heel fijn is om met een hond te lopen die zo reageert. Helemaal als je de hond eigenlijk niet echt wilde, maar wel degene bent die er mee uit moet.

Jij wilde de hond, dan denk ik dat het aan jou is om te kijken hoe je meer tijd kan creëren in jouw schema om er met de hond uit te gaan. Wat eerder de wekker zetten, na het avondeten je agenda leeg plannen of wat later naar bed gaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:38

Er zijn goede facebook herplaatsgroepen. Bijvoorbeeld via rasgroepen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:42

Jullie hebben een grote tuin, waar ze de hele dag buiten kunnen lopen, zeg je. Dus buiten komen ze genoeg. Dan is één keer per dag wandelen toch genoeg? Dan houd je het leuk voor je man, voor jezelf én voor de hond. Trainen, spelen etc kan je dan in de tuin doen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:43

Wat ik eruit begrijp: je man wil/kan niet met de hond lopen, en jij hebt er onvoldoende tijd voor. Komt nog bij dat de hond jarenlang geen andere hond heeft gezien. Het lijkt mij eerlijker naar de hond toe, om te zoeken naar een gezin dat wel genoeg tijd, motivatie en kennis van hondengedrag heeft. Voor veel rassen is er een organisatie die bemiddeld en een geschikte eigenaar zoekt. Op marktplaats zetten zou ik niet doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:46

Als je man echt niet wil dan zit er voor de hond niks anders op dan herplaatsen. Maar ik vind t oprecht jammer dat ie geen poging doet.. maar misschien kun jij als laatste optie met zowel man als hond naar anniek gaan en dat jij met de hond werkt. Misschien dat hij, als hij daadwerkelijk een andere hond ziet (dus jullie hond maar ander gedrag) dat ie t wil proberen. En als t werkt is dat voor beide leuk. Want als t werkt geeft dat hem wel een mega boost in zn onzekerheid.
En daar word ie zelf ook iets prettiger van.
Iets met; hier nog zo’n eigenwijs ding... waar gelukkig t kwartje wel gevallen is. :') alleen door wat naweeen van een hersenschudding heeft ie momenten dat ie even terug valt. Maar zodra hij weet even op t goede spoor gebracht word gaat t weer goed. De honden zijn ook echt “lastiger” bij hem als hij niet zo lekker in zn vel zit. Wat inmiddels vaak al een eyeopener is voor hem want hij weet dat hij degene is die t gedrag kan veranderen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 21:47

Zonnebloem, we wilden samen de hond.
Hij is zelf 2x mee geweest naar de fokker om er 1 uit te zoeken :+

En ja uiteraard probeer ik zo vaak als ik kan met haar te lopen.
Op zaterdag en zondag loop ik sws veel zelf met haar.

En nee, het is inderdaad niet fijn voor hem, met haar te lopen als je pijn hebt.

Christamoor, ze weigert behoefte te doen in de tuin.
Dus 1x per dag uit is echt te weinig.
De bulldog plast wel in de tuin als hij moet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:50

Is ze verder makkelijk trainbaar? Want plassen kun je op commando zetten.Chick heeft bij haar vorige baasjes geleerd dat ze niet in de tuin mag plassen. Maar sinds plassen op commando staat kan ik haar bijna overal laten plassen. :)
En zo kun je haar leren dat in de tuin plassen gewoon mag.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:50

ChristaMoor schreef:
Jullie hebben een grote tuin, waar ze de hele dag buiten kunnen lopen, zeg je. Dus buiten komen ze genoeg. Dan is één keer per dag wandelen toch genoeg? Dan houd je het leuk voor je man, voor jezelf én voor de hond. Trainen, spelen etc kan je dan in de tuin doen.

Is DE oplossing, vind ik ook. Er bestaat geen wet dat ze zoveel x zoveel minuten buiten op straat moeten wandelen. En als dit nu werkt voor jullie, so what?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 21:59

speurneusc schreef:
ChristaMoor schreef:

Is DE oplossing, vind ik ook. Er bestaat geen wet dat ze zoveel x zoveel minuten buiten op straat moeten wandelen. En als dit nu werkt voor jullie, so what?

Zoals ik zei, ze houdt haar plas en poep dan op de hele dag.
En ja pasje doen staat op commando, die gebruik ik met wandelen maar in de tuin doet ze het niet de trut.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:02

Misschien je man kleine stukjes overdag laten wandelen zodat ze haar behoefte buiten de tuin doet en jij zelf de grote wandelingen doet. En dan gewoon flink ravotten, apporteren en mentale spelletjes binnen de tuin.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:05

Wij hebben afgelopen winter een vrouw langs gehad van sterk op poten.

Onze hond trok aan de lijn, viel uit naar honden, en blafte naar mensen.

Sinds haar komst (2 uurtjes) is er heel veel veranderd. Ik kan relaxed wandelen, hij loopt inmiddels zelfs los in losloop gebied en speelt met andere honden en mensen in huis gaat steeds beter.

Sterk op poten is net zo iets als Anniek winters. Echt een aanrader.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:06

is ook zo aangeleerd

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 22:08

alice0cullen schreef:
Misschien je man kleine stukjes overdag laten wandelen zodat ze haar behoefte buiten de tuin doet en jij zelf de grote wandelingen doet. En dan gewoon flink ravotten, apporteren en mentale spelletjes binnen de tuin.

Het probleem daarmee is dat het enige veldje dat hier om de hoek is , een hondenuitlaatveldje is, met veel honden dus :')
Volgens mij heeft werkelijk iedereen hier een hond.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 22:12

blokje schreef:
Wij hebben afgelopen winter een vrouw langs gehad van sterk op poten.

Onze hond trok aan de lijn, viel uit naar honden, en blafte naar mensen.

Sinds haar komst (2 uurtjes) is er heel veel veranderd. Ik kan relaxed wandelen, hij loopt inmiddels zelfs los in losloop gebied en speelt met andere honden en mensen in huis gaat steeds beter.

Sterk op poten is net zo iets als Anniek winters. Echt een aanrader.

Waar zit zij?
Heb gezocht maar kan niet vinden in welke plaats het is.
Wij wonen in Overijssel.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:23

Met herplaatsen is ook niets mis, misschien is dat wel beter voor de hond. Bij mensen die haar allemaal graag willen! Maar zet je hond niet op marktplaats!! Ik zou contact opnemen met de rasvereniging daarvoor.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 22:28

Rasvereniging, moeten ze dan geen stamboom hebben?
Die heeft ze namelijk niet.

Ik heb al even op herplaatsgroepen gekeken op fb.
Er staan zoveel honden (herders) op ;(
Mila kan niet met andere dieren en niet los lopen.
Onze kattem vreet ze ook op als ik haar de kans geef.
Ik ben dan zo bang dat ze mensen treft die denken het wel even op te lossen, dit niet lukt en ze weer ergens anders heen moet.

Ik ben nog eerst even aan het kijken naar een andere gedragstherapeut.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:31

ClaudiaHS schreef:
Rasvereniging, moeten ze dan geen stamboom hebben?
Die heeft ze namelijk niet.

Ik heb al even op herplaatsgroepen gekeken op fb.
Er staan zoveel honden (herders) op ;(
Mila kan niet met andere dieren en niet los lopen.
Onze kattem vreet ze ook op als ik haar de kans geef.
Ik ben dan zo bang dat ze mensen treft die denken het wel even op te lossen, dit niet lukt en ze weer ergens anders heen moet.

Zou gewoon contact met de vereniging opnemen en vragen.
Er zijn ook wel stichtingen die helpen met herplaatsen en de mensen die interesse hebben wel goed screenen. Dat zou ik eerder doen. Heb mijn vorige hond via de rasvereniging herplaatst, kwam die in ieder geval terecht met mensen die verstand hadden van het ras.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 22:38

Als ik haar zou herplaatsen, is dat het allerbelangrijkste.
Mensen met verstand ervan.
Dat wil iedereen voor zijn dier, maar helaas zijn er genoeg nare oneerlijke mensen.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:40

Is t een optie een plekje te maken waar ze niet “mogen” komen in de tuin om dat als plasplekje te maken?
In de hoop dat ze t dan niet als tuin ziet.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:05

ClaudiaHS schreef:

Happytails in Beerzerveld. Ze hebben er echt verstand van en zeker ook met probleemhonden.