Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Cindy schreef:Als je hond je arm uit de kom trekt heeft terugtrekken geen zin. Corrigeren kan alleen nog voordat je hond echt gaat springen etc. Dat kan de gedragstherapeut jou dus leren, wanneer je precies wat moet doen.
Sommige honden hebben echt mentale uitdaging nodig, vooral bepaalde rassen zoals herders, kun jij er niet een sport mee proberen zoals bijv. speurwerk? Hoeft echt niet fysiek zwaar te zijn.
En als je je man niet direct het huis uit wilt zetten, kun je ook afspreken dat voortaan alleen jij met de hond loopt en traint.
troi schreef:Als dit probleem tussen je man en de hond is ga jij dit niet kunnen oplossen vrees ik...
ChristaMoor schreef:Jullie hebben een grote tuin, waar ze de hele dag buiten kunnen lopen, zeg je. Dus buiten komen ze genoeg. Dan is één keer per dag wandelen toch genoeg? Dan houd je het leuk voor je man, voor jezelf én voor de hond. Trainen, spelen etc kan je dan in de tuin doen.
speurneusc schreef:ChristaMoor schreef:Jullie hebben een grote tuin, waar ze de hele dag buiten kunnen lopen, zeg je. Dus buiten komen ze genoeg. Dan is één keer per dag wandelen toch genoeg? Dan houd je het leuk voor je man, voor jezelf én voor de hond. Trainen, spelen etc kan je dan in de tuin doen.
Is DE oplossing, vind ik ook. Er bestaat geen wet dat ze zoveel x zoveel minuten buiten op straat moeten wandelen. En als dit nu werkt voor jullie, so what?
alice0cullen schreef:Misschien je man kleine stukjes overdag laten wandelen zodat ze haar behoefte buiten de tuin doet en jij zelf de grote wandelingen doet. En dan gewoon flink ravotten, apporteren en mentale spelletjes binnen de tuin.
blokje schreef:Wij hebben afgelopen winter een vrouw langs gehad van sterk op poten.
Onze hond trok aan de lijn, viel uit naar honden, en blafte naar mensen.
Sinds haar komst (2 uurtjes) is er heel veel veranderd. Ik kan relaxed wandelen, hij loopt inmiddels zelfs los in losloop gebied en speelt met andere honden en mensen in huis gaat steeds beter.
Sterk op poten is net zo iets als Anniek winters. Echt een aanrader.
ClaudiaHS schreef:Rasvereniging, moeten ze dan geen stamboom hebben?
Die heeft ze namelijk niet.
Ik heb al even op herplaatsgroepen gekeken op fb.
Er staan zoveel honden (herders) op
Mila kan niet met andere dieren en niet los lopen.
Onze kattem vreet ze ook op als ik haar de kans geef.
Ik ben dan zo bang dat ze mensen treft die denken het wel even op te lossen, dit niet lukt en ze weer ergens anders heen moet.
Ik ben nog eerst even aan het kijken naar een andere gedragstherapeut.