Goede brok opgroeiende hond 11 mnd groot ras gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:54

Mindim schreef:
kiwiwitje schreef:
Is bij taste of the wild het calcium/fosfor gehalte te hoog? Want anders zou ik dat gewoon eens proberen bij hem :)

Ik voer verschillende soorten taste of the wild. Ik wil calcium tussen 0.7 en 1.2 hebben en fosfor tussen 0.6 en 1.1 bij taste of the wild High prairie is calcium 2.1 en fosfor 1.4 dus beiden te hoog.

Zal eens bij een andere variant kijken.

De Belcando junior Maxi heeft de juiste verhoudingen, zie ik.

Uit mijn hoofd(maar excuses als ik fout zit :P)
Is in ieder geval de calcium bij wolf of wilderness lager.
Want ik zit zelf ook graag lager dan wat je noemt van taste of the wild :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:10

Mindim schreef:
Peelie schreef:
Ik gaf mijn Bull Mastiff profine. De enige brok waar hij niet van aan de race ging en hij zag er altijd super goed uit!

Hij ziet er supergoed uit hoor, hij groeit goed, glanst enorm en is ook erg blij en vrolijk. Alleen die slappe ontlasting en stinkscheten :D

Mijn bull had ook problemen met de ontlasting, maar met profine eindelijk normale ontlasting. En hij was echt bijzonder gevoelig op de darmen. Echt niet grappig.

Baloedebeer

Re: Goede brok opgroeiende hond 11 mnd groot ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:16

Profine zeker voor opgroeiende honden erg fijn en verschillende smaak keuzes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:50

Dieuwertje92 schreef:
Profine zeker voor opgroeiende honden erg fijn en verschillende smaak keuzes

Behalve eiwit, is de rest van de bestanddelen hoger dan ik zou willen. Ze zeggen graanvrij op de verpakking, maar als je verder leest is het graan arm, want er zit wel mais in.
Toch bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:03

kiwiwitje schreef:

Klopt, calcium voor junior zit op het hoogst wat ik wil en fosfor ruim binnen de marges, ook bij Acana is het calcium hoger, fosfor is over het algemeen wel goed :D
Heb nu twee op het lijstje.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:13

Ik heb ze op vlees, mocht dat niet voorhanden zijn ga ik voor Orijen. Hoog in het vlees en geen granen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:15

Mindim schreef:
kiwiwitje schreef:

Klopt, calcium voor junior zit op het hoogst wat ik wil en fosfor ruim binnen de marges, ook bij Acana is het calcium hoger, fosfor is over het algemeen wel goed :D
Heb nu twee op het lijstje.

Van wolf of wildernes hoef je niet naar de junior de kijken. De ''gewone'' lijn is gelijk als de junior alleen de brokjes zijn kleiner.
Uit mn hoofd is de Wolf of wilderness taste of lijn iets hoger qua calcium en fosfor met de gewone lijn.
De Soft and strong van wolf of wilderness zit lager. Ik denk ''precies'' hoe jij t wil. maar die hebben een paar nieuwe waar nog niet de volledige analyse bij staat.

en dan heb je de elements lijn van wolf of wilderness daar is de lam aan de hoge kant. (1,5 geloof ik) maar de rest gelijk aan de ''gewone'' lijn.
Uit mn hoofd.. dus moet je zelf even checken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:55

kiwiwitje schreef:
Van wolf of wildernes hoef je niet naar de junior de kijken. De ''gewone'' lijn is gelijk als de junior alleen de brokjes zijn kleiner.
Uit mn hoofd is de Wolf of wilderness taste of lijn iets hoger qua calcium en fosfor met de gewone lijn.
De Soft and strong van wolf of wilderness zit lager. Ik denk ''precies'' hoe jij t wil. maar die hebben een paar nieuwe waar nog niet de volledige analyse bij staat.

en dan heb je de elements lijn van wolf of wilderness daar is de lam aan de hoge kant. (1,5 geloof ik) maar de rest gelijk aan de ''gewone'' lijn.
Uit mn hoofd.. dus moet je zelf even checken. :)

Ik heb inderdaad al wat volwassen voeders bekeken van WotW calcium en fosfor is daar prima mee, eiwit en vet hoger.
Er zijn inmiddels al aardig wat papiertjes volgekliederd :')

Ik bestel altijd mijn voer bij food4pets, dus sommige merken hebben wel meer voorkeur dan de andere.

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:59

Acana big breed brokken, heb je ook voor puppy's

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:40

kiwiwitje schreef:
Hier tevreden over wolf of wilderness. :)

Weet jij of er ook fysieke winkels zijn waar ze dit verkopen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:49

lenaa_tje schreef:
kiwiwitje schreef:
Hier tevreden over wolf of wilderness. :)

Weet jij of er ook fysieke winkels zijn waar ze dit verkopen?

Nee alleen voor zooplus helaas

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:59

Die had ik inderdaad ook gevonden. Een keer slechte ervaring gehad daar met een bezorging. Maar hoeft natuurlijk niet. Krijgen wel hoge recensies verder dus waarschijnlijk was het dan pech.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:55

Hier bestellen we altijd. En 9/10 x gaat t goed. Anders ligt t bijna altijd aan de post

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:27

Ik heb uiteindelijk voor mijn honden een goede brok gevonden in Wolfblut ik we wissel af met vleessoorten.

Ik bestel ook bij Food4pets

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:31

kiwiwitje schreef:
Hier bestellen we altijd. En 9/10 x gaat t goed. Anders ligt t bijna altijd aan de post

Nah iets met harde uitgedroogde seresto band. Geen doosje alleen plastic en duurde heel lang voordat dat opgelost was.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:57

Voor de hond ivm allergie purizon single meat, kan dat merk zeker aanraden hoog percentage vlees 65 of 70%. Voor de katten hebben we nutrivet 80% vlees ook te krijgen voor honden ivm allergie hond konden wij die niet aan hem voeren. Beidde merken zijn graanvrij.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:11

Wij gaven onze cane corso destijds smölke. Hele fijne brok voor hem. Van de rest moest hij altijd overgeven. Het was dat of Vers vlees. Vers vlees hebben we altijd kivo compleet. Voor onze Boerboel en Stafford beide. 1x heeeel af en toe 2x per dag ontlasting.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:11

Hier krijgen ze doglovers gold. Wordt gratis thuis bezorgd.
Weinig ontlasting.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:14

lenaa_tje schreef:
kiwiwitje schreef:

Nah iets met harde uitgedroogde seresto band. Geen doosje alleen plastic en duurde heel lang voordat dat opgelost was.

Oh das wel stom.. hier hebben we een x open gescheurde zakken gehad maar na foto gelijk alles opnieuw gehad

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:16

Heb je de ontlasting al laten nakijken op Giardia en wormen? Zo nee zou ik dat eerst doen.

Hier krijgen ze wooof zalm en dat is eindelijk voer waar ze het goed op doen.
Hiervoor gaf ik farmfood maar daar bleven ze van schijten en nu nog maar mooi 1 a 2x per dag ontlasting.
Goed op gewicht en mooi in de vacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 01:18

Indi_Vito schreef:
Heb je de ontlasting al laten nakijken op Giardia en wormen? Zo nee zou ik dat eerst doen.

Hier krijgen ze wooof zalm en dat is eindelijk voer waar ze het goed op doen.
Hiervoor gaf ik farmfood maar daar bleven ze van schijten en nu nog maar mooi 1 a 2x per dag ontlasting.
Goed op gewicht en mooi in de vacht!

Nee, ik heb niet laten testen, het is geen diarree hoor, ook geen flatsen, er zit nog prima vorm aan, maar ik vind het geen stevige drol en hij legt wel 5 hopen op een dag, dat vind ik veel. Hij vertoond ook geen symptomen verder, is goed op gewicht, glans je tegemoet, heeft een goede eetlust, is niet sloom. Niks te zien in de drollen. Giarda gaat ook over op andere honden en die hebben nergens last van.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 07:44

WoW zijn geen geperste brok toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:16

fannetje schreef:
Menino schreef:
Ik wilde ook Belcando adviseren.

Dat is wat mij betreft echt de beste brok die er is :) 80% vlees. Mijn mams is officieel verkooppunt en is in de fabriek geweest en die spreekt ook niets dan lof. Heeft verschillende brokken in het assortiment gehad, maar is zo enthousiast over belcando dat ze nnu alleen dit verkoopt.
Heeft het hele fabricageproces mogen bekijken en er gaat ook echt " goed " vlees in, en geen paardenhoeven en dat soort rotzooi om maar graan te elimineren.

Onze honden doen het er echt goed op. Mijn reu deed het niet lekker op vers vlees/KVV , en nu op Belcando gaat ie als een tierelier. Is echt enorm opgeknapt (verder ben ik voorstander van KVV hoor, dat is hier in huis de preferentie, maar voor onze hond was het simpelweg geen match. ) Wij hebben de brok met zalm, omdat hij soms jeuk krijgt van brokken met vleesvlees, en we komen er niet precies achter wat hetgeen is dat de jeuk veroorzaakt. Soms als het op is geven we wel eens brokken van de supermarkt of dierenwinkel, maar dan gaat meneer eigenlijk altijd meteen aan de race :')

Gemakshalve krijgt onze corgipup het ook en het zijn allebei echt glimwormpjes +:)+

Ik zit op de site van Belcando te kijken, maar ik snap niet hoe je aan die 80% vlees komt?
Er staat bij de meeste bij dat 75% van het eiwit dierlijk is. Maar als er staat dat 40% rijst is, dan kom je natuurlijk nooit aan je 80% vlees. En als ik dan ga tellen aan de vleesproducten kom je rond de 50-60% uit. Is op zich prima, maar niet de 80% die jij zegt.

Heb je gekeken bij de mastercraft lijn? Ze hebben verschillende prijsklasses. Zijn allemaal goed. Maar de duurste heeft het meeste vlees.

Ik geef zelf deze:

https://www.belcando.com/sites/default/ ... N%20GB.pdf

met 80% zalm. Maar ook de andere producten in de mastercraft hebben volgens mij allemaal minimaal 80% vlees.

De jonge honden brokken zijn inderdaad anders van samenstelling, maar dat is denk ik met een reden. Onze pup heeft een poosje ook bovenstaande brok gehad. Maar merkte dat die door het hoge vetpercentage een beetje heftig was voor haar. Heel veel kleine zachte drolletjes, terwijl de grote hond het er prima op doet.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:22

Ah, nee die had ik niet gezien. Dan klopt die 80% daar wel.
Is ook aardig aan de prijs, maar lijkt me idd verder een mooi voer.
Ik voer nu zelf vers (Kivo), maar hiervoor Orijen voor large breed pup/jonge hond gehad.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:55

Kijk even op https://www.voerwijzer.com daar vind je mooie overzichten en analyses van voer.

Ik vind het standpunt van dog Lovers gold wel plausibel dat ze geen puppy brokken hebben. Actieve honden en honden in de groei voer je meer. Oudere honden minder.

Ik zie hier ook reacties van mensen die aangeven dat hun hond dunne ontlasting heeft of scheten laat. Dat kan ook komen door teveel eiwit (dus te hoog eiwitgehalte). Heb ook gelezen dat het een reactie op kip of andere voedingsbron kan zijn.

Grappig vond ik ooit de uitspraak van de eigenaresse van de honden opvang. Ze zei dat elke hond bij haar ongeveer andere brokken krijgt. Maar alle honden zien er goed en gezond uit.