helaas geen oplossing hier, ik stond namelijk gister ook heel raar te kijken toen onze kat een open gesneden limoen aan het aflebberen was Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ricie schreef:Verschrikkelijk, kat heeft denk ik een te kort aan opvoeding![]()
Zonder grappen, is er onlangs iets veranderd in huis of voeding? Hoe lang doet hij dit al? Is dit ineens ontstaan of altijd al geweest?
Maureen95 schreef:Zoals Gracezellaa al aangeeft is een deksel misschien handig. Hier is er een voorbeeld van:
https://www.google.com/search?q=fruitsc ... KMFyWg5j8M
Verder zou ik tijdens het eten een plantenspuit naast je neerzetten. Wanneer je kat om eten gaat bedelen of op je tafel springt gewoon even een spuit zijn kant op. Je kan natuurlijk ook je stem gebruiken als je liever geen plantenspuit gebruikt
). Vooral omdat hij doof is en ik hem geen hartverzakking wil geven. Als hij namelijk sporadisch wel eens op het aanrecht/eettafel zit als we binnenkomen en hij ziet ons pas op het laatste moment, dan springt hij een meter de lucht in en moet daar echt van bijkomen.. Dat vind ik weer zielig

ellepel schreef:je noemt het pica.
op google vind je wel meer info.
wij hadden er vroeger eentje, dat was een siamees.
schijnt dat bepaalde rassen er aanleg voor hebben?
daar hielp het om die een bot te geven ( uiteraard geschikt voor katten)of eendagskuikens te eten
![]()
kijk in elk geval of er een tekort kan zijn,desnoods aan vitamines, maar dat kan ook een tekort aan vezel zijn.
dan is groffer voer of een grotere brok soms ook nog aan te raden.
en verder dus toch de boel maar op gaan ruimen denk ik ?
Ik heb ook 2 zulke exemplaren !
silverdapple schreef:Deed me hieraan denken
[ Afbeelding ]
Verder vind ik deze reactie het herhalen waard (want zelf kom ik niet verder dan voedsel verstoppen in een keukenkastje dat je dicht kan maken):ellepel schreef:je noemt het pica.
op google vind je wel meer info.
wij hadden er vroeger eentje, dat was een siamees.
schijnt dat bepaalde rassen er aanleg voor hebben?
daar hielp het om die een bot te geven ( uiteraard geschikt voor katten)of eendagskuikens te eten
![]()
kijk in elk geval of er een tekort kan zijn,desnoods aan vitamines, maar dat kan ook een tekort aan vezel zijn.
dan is groffer voer of een grotere brok soms ook nog aan te raden.
en verder dus toch de boel maar op gaan ruimen denk ik ?

. Beide katten vinden mandarijn echt verschrikkelijk vies, zelfs als ze er alleen maar aan ruiken. Wie weet helpt het om stukjes mandarijn in je fruitschaal te leggen haha.
BopjeBo schreef:Let je wel op dat sommige groentes en fruit giftig zijn voor katten? Bijv rauwe spersiebonen...
sasja0705 schreef:Wat er al gezegd is : Pica...
of even constant honger... als hij 2 x daags 25gr krijgt
Of heb ik overlezen en er staan brokjes onbeperkt ?

Ook appels en druiven (pitloos!) waren geliefd.
Wat lijkt die op mijn poes!
.