Goed hondenvoer gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:49

CharmingS schreef:
viphorse schreef:
Is het niet zo dat een wat duurdere brok zichzelf terug verdiend ?
Dus hoe meer voedingsstoffen in de broek hoe minder je hoeft te geven en dus uiteindelijk bijna net zo veel kwijt bent ?

Kan het verkeerd hebben hoor ik geef vers vlees en geen brok .

Dat klopt in zekere zin ook wel.
Alleen ik hoor zoveel van mensen dat ze een goedkoper merk brok voeren en daar heel erg tevreden over zijn. Ik hoor bijvoorbeeld op de mijn hondenvereninging dat die heel erg tevreden zijn over Cavom en dat is ook wel een betaalbare brok alleen krijgen mijn honden daar slechte ontlasting van helaas..

Vers vlees ben ik geen voorstander van bij mijn honden, ten eerste werd hun vacht dof, daarnaast hele dunne/breierige ontlasting en ze gingen er echt enorm van stinken. Ik geloof best dat andere honden het er wel goed op kunnen doen. Ik heb het 2 maanden geprobeerd en toen weer terug naar brokken gegaan.

Maar er zijn net als bij brok diverse varianten. Kvv is goedkoper en hoe je het went of keert het is vlees. Dus beter.

Ik zou opzoek gaan naar een goede kvv. Hier twee chihuahuas die het er zelfs goed op doen.

Hier geef ik verschillende merken. En verschillende smaken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:51

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 11:54

@ VuurVleugels: Thanks ik ga er eens naar kijken :)
Ik probeer inderdaad wel altijd te kijken dat er geen of weinig graan in de brokken zitten, ik ben dan wel weer voorstander van zoete aardappel (dat zit in wolfsblut ook).
@ BeFunny: Kvv ga ik niet meer aan beginnen, ik wil ze graag brokken voeren.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:55

Lijkt er misschien wel op dat je voor je teef dan een andere keuze moet maken dan voor de reu.

En niet hetzelfde voor voor beide honden, die blijkbaar toch nogal andere behoeften hebben.

Verder is Mizora, die al reageerde, écht goed op dit onderwerp.
Dus neem haar berichten vooral serieus.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 11:56

EmptyWords

Re: Goed hondenvoer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:58

Ik krijg ook reclame van die in balance voer. Als ik het zo lees zou het prima brok moeten zijn, helemaal voor die prijs....

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:02

Je zou WOOOF zalm kunnen proberen, die is 27 euro voor 14 kilo en heeft een voedingwaarde van 3785kJ. Wooof levert snel en ik was er ook best tevreden over. Ik voerde het vooral omdat mijn oude reu (die nu overleden is) een kip-allergie had en daarom hier het goed op deed.
Nu ben ik terug op Cavom voor mijn honden, puur omdat het de hoogte energiewaarde heeft voor een normale prijs.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:02

Femke_Tweety schreef:
Lijkt er misschien wel op dat je voor je teef dan een andere keuze moet maken dan voor de reu.

En niet hetzelfde voor voor beide honden, die blijkbaar toch nogal andere behoeften hebben.

Verder is Mizora, die al reageerde, écht goed op dit onderwerp.
Dus neem haar berichten vooral serieus.

Ik neem iedereen die de moeite heeft genomen mij te adviseren serieus :)

Als het echt nodig is om mijn teef op een ander soort brok te zetten dan de reu dan zal ik dat ook zeker gaan doen. Mijn reu is omdat die 3 keer per week mee gaat trainen wel actiever als mijn teef, maar daarbij hebben ze wel beide gevoelige darmen. Ik zou dan mijn teef iets minder moeten geven of mijn reu juist iets meer omdat hij moeilijk aankomt in gewicht. Mijn teef mag op dit moment ook nog wel 1 of 1,5 kg er bij hebben. En mijn reu weegt nu 25 kg terwijl hij 2 maanden terug nog 27 kg woog. Nu is hij tijdens de Corona lockdown wel vaker mee naar het bos geweest dan normaal en zijn we nu ook actief aan het zwemmen, dat zou er ook nog mee te maken kunnen hebben..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:03

Hoeveel gram voer je nu van welk merk om je honden enigszins op gewicht te houden?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:09

Kaus schreef:
Hoeveel gram voer je nu van welk merk om je honden enigszins op gewicht te houden?

Ik ben dus sinds maandag http://www.dommelschewatermolen.nl/asso ... h-energy/2 gaan voeren. Alleen ik heb daar geen fijn gevoel bij, bij mijn teef hoor ik haar buik iedere keer rommelen en zei begint alweer veel breierige ontlasting te krijgen. Dus ik wil hem wel opmaken maar dan over naar een andere brok. Maar hier krijgen ze 360 gram per dag van.

Ben zelf geen voorstander van continu wisselen van brokken en mijn honden vinden dat zelf denk ik ook niet zo fijn. Dus ik had daar al wat eerder naar moeten kijken..

Maar ik wacht nog even op het telefoontje van RC en als dat niets word ga ik toch eens kijken naar INBalance dat ziet er niet slecht uit op het eerste gezicht..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:10

Femke_Tweety schreef:
Heb je prins wel eens bekeken / geprobeerd?

Wij waren ook erg blij met Prins. Hond zag er super uit, gespierd, glanzende vacht, goede ontlasting.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:13

Ik zou de reu op dagen dat hij sport dit geven
https://www.prinspetfoods.nl/hond/prins ... -excellent

En de overige dagen dan bijvoorbeeld inBalance.

De zalm variant van inBalance is vergelijkbaar met de veel duurdere darf voll. Ik ben op inBalance uitgekomen tien de zalm van darf tijdelijk niet te bestellen was. En tot de conclusie gekomen dat het net zo goed is.voor ons wel minder practisch die grote zakken in vergelijking met die kleine tonnetjes van Darf. Maar prijs technisch heel gunstig.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-05-20 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:15

Mijn ouders voeren al jaren naar tevredenheid Kenner (eigen merk van Welkoop). Ik heb me er toevallig de afgelopen week even in verdiept (we hopen dat de labrador van mijn ouders zwanger is, zodat mijn vriend en ik een pup uit haar nest kunnen nemen). Ik neig nu naar Kenner Natuurlijk compleet (20 kilo voor €34,95, nu zelfs nog 20% korting). Gemaakt van natuurlijke stoffen en geen tarwe. In mijn zoektocht las ik ook goede ervaringen met voer van Aldi en Lidl.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:24

Dat klopt in zekere zin ook wel.
Alleen ik hoor zoveel van mensen dat ze een goedkoper merk brok voeren en daar heel erg tevreden over zijn. Ik hoor bijvoorbeeld op de mijn hondenvereninging dat die heel erg tevreden zijn over Cavom en dat is ook wel een betaalbare brok alleen krijgen mijn honden daar slechte ontlasting van helaas..

Vers vlees ben ik geen voorstander van bij mijn honden, ten eerste werd hun vacht dof, daarnaast hele dunne/breierige ontlasting en ze gingen er echt enorm van stinken. Ik geloof best dat andere honden het er wel goed op kunnen doen. Ik heb het 2 maanden geprobeerd en toen weer terug naar brokken gegaan.[/quote]

Maar er zijn net als bij brok diverse varianten. Kvv is goedkoper en hoe je het went of keert het is vlees. Dus beter.

Ik zou opzoek gaan naar een goede kvv. Hier twee chihuahuas die het er zelfs goed op doen.

Hier geef ik verschillende merken. En verschillende smaken.[/quote]

Ik snap je ts ! Als je er niet achter staat dan niet doen.

Ik heb altijd prins vers vlees gevoerd naar tevredenheid maar de oudste had regelmatig dunne ontlasting etc. Ik heb mezelf verdiept in KVV en voer nu Kivo en Haaksbarf soms ook barfmenu. Ik wissel wel KVV af in merken en geef ook wel eens een week echt Barff en dan verschillende dieren . Had de eerste weken een hond met erg dunne poep en doffe vacht maar dat werd minder en zie nu hoe goed ze het beide erop doen. Mooie harde poep en vooraf weinig en glanzende honden.

Maar nogmaals ts als je niet wil niet doen.
Ik hoor hier veel goede dingen over prins brokken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:27

CharmingS schreef:
Kaus schreef:

Ik ben dus sinds maandag http://www.dommelschewatermolen.nl/asso ... h-energy/2 gaan voeren. Alleen ik heb daar geen fijn gevoel bij, bij mijn teef hoor ik haar buik iedere keer rommelen en zei begint alweer veel breierige ontlasting te krijgen. Dus ik wil hem wel opmaken maar dan over naar een andere brok. Maar hier krijgen ze 360 gram per dag van.

Ben zelf geen voorstander van continu wisselen van brokken en mijn honden vinden dat zelf denk ik ook niet zo fijn. Dus ik had daar al wat eerder naar moeten kijken..

Maar ik wacht nog even op het telefoontje van RC en als dat niets word ga ik toch eens kijken naar INBalance dat ziet er niet slecht uit op het eerste gezicht..

Mijn vraag was vooral om even te zien wat je honden dan nodig zouden hebben. Ik geef namelijk van de 4800 veel minder dan de adh. En mijn hond doet het er super goed op puur omdat het makkelijker te verteren is.

Dus wat voerde je hiervoor? Welke versie van RC en hoeveel gram?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:03

Inbalance lijkt wooof te zijn in een duurdere verpakking. In het verleden zelfs inclusief dezelfde spelfout. Het eerste ingrediënt is geen zalm, maar een mengproduct van zalmmeel en ontsloten maïs, waarbij de maïs veruit de boventoon voert. Daarnaast slaat de 65% op het gedeelte eiwitten dat van de zalm af komt, dus 17% van het product is zalmeiwit, en bij elkaar verwacht ik dat er maximaal 25% zalm is (want het vet bestaat voor een deel uit gevogeltevet en de koolhydraten kunnen niet uit dierlijk product komen).

Het feit dat dit soort fratsen uitgehaald worden zijn voor mij al rode vlaggen. Daarnaast moet er vaak vrij veel van gevoerd worden. Wat ook logisch is met 3785 kcal/kg, wat laag is voor normale brok, laat staan een HE brok.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:18

Mizora schreef:
Inbalance lijkt wooof te zijn in een duurdere verpakking. In het verleden zelfs inclusief dezelfde spelfout. Het eerste ingrediënt is geen zalm, maar een mengproduct van zalmmeel en ontsloten maïs, waarbij de maïs veruit de boventoon voert. Daarnaast slaat de 65% op het gedeelte eiwitten dat van de zalm af komt, dus 17% van het product is zalmeiwit, en bij elkaar verwacht ik dat er maximaal 25% zalm is (want het vet bestaat voor een deel uit gevogeltevet en de koolhydraten kunnen niet uit dierlijk product komen).

Het feit dat dit soort fratsen uitgehaald worden zijn voor mij al rode vlaggen. Daarnaast moet er vaak vrij veel van gevoerd worden. Wat ook logisch is met 3785 kcal/kg, wat laag is voor normale brok, laat staan een HE brok.

Ik vond het al zo goedkoop, thnx

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:21

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:25

Ik heb een hele actieve border collie waar ik heel veel mee onderneem en hij krijgt Prins standaard. 40 euro uit mijn hoofd en 15 kg.
Ben er heel tevreden mee

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:32

Mizora schreef:

Het feit dat dit soort fratsen uitgehaald worden zijn voor mij al rode vlaggen.

Daarnaast moet er vaak vrij veel van gevoerd worden. Wat ook logisch is met 3785 kcal/kg, wat laag is voor normale brok, laat staan een HE brok.

Wooof ken ik niet.
Ik voer het als training voertjes naast kvv want dat is wat wij voeren.

Maar het lijkt iig precies het zelfde als darf. En omdat mijn hondjes het lekker vinden vind ik het prima.

Er werd naar een goedkopere brok gevraagd. Ik vind het persoonlijk een goede brok.maar zou het niet als enigste voeren.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:37

Denise_Storm schreef:
Mijn ouders voeren al jaren naar tevredenheid Kenner (eigen merk van Welkoop). Ik heb me er toevallig de afgelopen week even in verdiept (we hopen dat de labrador van mijn ouders zwanger is, zodat mijn vriend en ik een pup uit haar nest kunnen nemen). Ik neig nu naar Kenner Natuurlijk compleet (20 kilo voor €34,95, nu zelfs nog 20% korting). Gemaakt van natuurlijke stoffen en geen tarwe. In mijn zoektocht las ik ook goede ervaringen met voer van Aldi en Lidl.

Mijn zusje heeft voer van de Aldi en Lidl gevoerd n.a.v. goede verhalen op internet. Bij d'r eerste dierenartsbezoek vroeg de dierenarts meteen of ze van voer veranderd was, gebit zag er minder mooi uit, ze was veel dikker geworden. Dierenarts gaf toen aan dat de brok van de Aldi en Lidl wel heel smakelijk was, maar door alle toevoegingen (en dus ook teveel zouten) het vaker voor gezondheidsproblemen zorgde. En nee ze heeft toen geen speciaal voer geadviseerd wat alleen bij de dierenarts te verkrijgen is, maar inderdaad een aantal merken genoemd.

Zelf voeren we al jaren naar volle tevredenheid farmfood en dan krijgt ze 1 keer per dag 250 gram vers vlees.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 13:44

Kaus schreef:
Kaus schreef:

Mijn vraag was vooral om even te zien wat je honden dan nodig zouden hebben. Ik geef namelijk van de 4800 veel minder dan de adh. En mijn hond doet het er super goed op puur omdat het makkelijker te verteren is.

Dus wat voerde je hiervoor? Welke versie van RC en hoeveel gram?[/quote]

Ik voerde hiervoor Neutered RC 340 gr per dag en op trainingsdagen gaf ik hem wat extra.

Ik zie inderdaad ook veel positiefs voorbij komen over Prins, dat zou ik ook nog eens kunnen overwegen.

Voer van Lidl of Aldi ga ik niet eens over na denken, mijn vader voerden dat aan zijn honden en een ervan is dood gegaan aan geelzucht en had zware overgewicht(dat was een border collie) en die andere had continu diarree en zijn laatste hond is dood gegaan aan nierfalen. En het zal vast wel dat er honden zijn die het er op overleven maar het lijkt mij geen goed voer.

Dus die INBalance is dus eigenlijk te mooi om waar te zijn?

Heb ik nog een vraagje. Allebei mijn herders eten gras, en niet een sprietje zo af en toe. Maar als ze een veld zien met hoog gras of lange sprieten langs een boom eten ze echt weg als koeien. Mij is altijd verteld dat ze gras eten om te braken, maar braken doen ze echt zelden.. Kan dat ook een vervelende gewoonte zijn of kan dat ook met voeding te maken hebben?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:46

Kijk anders eens naar https://www.voerwijzer.com/

Daar kun je goed vergelijken.

Voor gras eten en rommelende maag darmen zou ik contact opnemen met een da. Dit zou zomaar maagzuur kunnen zijn. Of helemaal niks. Maar ik denk dat dat vaak wel voer gerelateerd is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:51

Gras, zeker jong gras, smaakt zoeter. Ken meer honden die gras eten dan die t niet doen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:53

CharmingS schreef:
Heb ik nog een vraagje. Allebei mijn herders eten gras, en niet een sprietje zo af en toe. Maar als ze een veld zien met hoog gras of lange sprieten langs een boom eten ze echt weg als koeien. Mij is altijd verteld dat ze gras eten om te braken, maar braken doen ze echt zelden.. Kan dat ook een vervelende gewoonte zijn of kan dat ook met voeding te maken hebben?

Hier eten de meeste op dit moment ook gras, het jonge gras blijkt heel smakelijk te zijn voor ze. Over een tijdje houden ze er ook weer mee op om dit te eten.
Onze honden braken er ook niet van.