Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hemellichaam schreef:Jammer dat sommige mensen de post niet serieus nemen. Mij lijkt het niet normaal dat een kat zijn achterste niet meer kan wassen en de poten wil ontlasten.
Als ik jou was en ik heb het gevoel dat er echt iets niet klopt dan zou ik voor een second opinion gaan, dat kan in ieder geval al helpen voor je eigen gerustheid.
Misschien kan je een foto van de kat plaatsen waar het extra vel waar je het over hebt goed te zien is, dat is ook makkelijker voor mensen op bokt om een mening te vormen over of het er (niet) normaal uit ziet. Van achter een scherm zonder beelden valt hier moeilijk iets op te zeggen.
Maartje1990 schreef:Ts, wij hadden ook een poes met een aardige hangbuik. En ja er moet wat vel zijn voor te springen maar ook niet te veel. Onze kat was ook echt te dik (bijna 5 kg ipv 3.5 wat ze zou moeten wegen) dus ze krijgt iov onbeperkt nu beperkt voer en zij́n dagelijks met haar gaan wandelen (dis is uiteraard wel opgebouwd en aangeleerd). We lopen nu dagelijks bijna anderhalve km en soms 2 maal daags. En ondertussen is ze 900 gram kwijt en dat hang buikje veeeeel minder! Dus min advies is om dat eerst eens te gaan doen en serieus met je kat gaan wandelen.
De kater links (loopt vanaf dag 1 graag mee) de poes rechts (vond wandelen vreselijk moest haar echt geleerd worden maar loopt nu goed mee)
[ [url=m/3V6I3w.jpg]Afbeelding[/url] ]
CharmingS schreef:![]()
Ik weet dat dit een serieus bedoeld topic is maar please, ik zie het hoofd van de dierenarts al voor me als je vraagt om een liposuctie bij een kat
![]()
Nee zonder gekheid, als je je zorgen maakt bel de DA voor een afspraak en laat haar even nakijken. Mijn chihuahua begint ook ouder te worden en vind het echt niet meer leuk als je hem oppakt, is niet meer zo snel en speelt zo af en toe nog eens een paar seconden.. Dat is normaal.
Wel goed van je en lief dat je zoveel van je kat houd dat je hem zelfs een liposuctie wil geven. Ik wou dat jij mijn baasje was ik wil ook wel een liposuctie
Maartje1990 schreef:CharmingS schreef:![]()
Ik weet dat dit een serieus bedoeld topic is maar please, ik zie het hoofd van de dierenarts al voor me als je vraagt om een liposuctie bij een kat
![]()
Nee zonder gekheid, als je je zorgen maakt bel de DA voor een afspraak en laat haar even nakijken. Mijn chihuahua begint ook ouder te worden en vind het echt niet meer leuk als je hem oppakt, is niet meer zo snel en speelt zo af en toe nog eens een paar seconden.. Dat is normaal.
Wel goed van je en lief dat je zoveel van je kat houd dat je hem zelfs een liposuctie wil geven. Ik wou dat jij mijn baasje was ik wil ook wel een liposuctie
Een kat van 5 is echt nog niet ouder...
Anouk_H schreef:Heb je een foto van je kat?