Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
raket schreef:Il zou eens met de kat op visite gaan bij de buurman. Als dat makkelijk gaat zou mijn voorkeur zijn: als de buurman thuis is bij de buurman en als de buurman weg is in eigen huis.
Temeraire schreef:Ik zou denk ik alvast een test weekend proberen. Bij je buurman thuis, of bij je moeder thuis, waar de voorkeur maar naar uit gaat.
Dan weet je alvast of het thuis inderdaad klikt met die andere kant of het hondje, en dan weet je waar ze het beste heen kan. En of ze een andere omgeving erg vindt.
Ik snap het goed hoor, ik heb 2 katten die aandacht ook erg belangrijk vinden. Toen ze een lang weekend alleen 2 keer daags gevoerd werden en er verder niemand was, waren ze al duidelijk van streek.
En dan zijn ze zelfs met zijn 2en, toen ik eerst nog 1 kat had was het nog erger. Nu hebben ze elkaar en dat scheelt wel veel al.
Voor mij ook een ding als ik weer eens weg wil (zal niet langer dan een week zijn). Liefst heb ik iemand die een week in huis komt. Voor de ene kat is verhuizen geen probleem, die wil overal wel zijn zolang hij aandacht krijgt, maar de andere vindt een nieuwe omgeving wel erg spannend en heeft een tijd nodig om te wennen...
Mijn ouders hadden een aantal jaar geleden een kat waarbij eerst ook alleen de buren even kwamen voeren, maar die kat vond dat echt niet tof meer. Toen is ze 3 weken naar mij gekomen. Ik had zelf toen nog geen katten dus dat was geen probleem verder. We dachten dat ze erg zou moeten wennen aan de nieuwe omgeving, ze was ook al een jaar of 15 en nooit echt van huis geweest. Maar ze kwam het reismandje uit, checkte kattenbak en voerbakje, ging vervolgens gelijk liggen slapen en deed alsof ze er al jaren woonde![]()
Scheelt denk ik wel dat ze mij al kende.
raket schreef:Il zou eens met de kat op visite gaan bij de buurman. Als dat makkelijk gaat zou mijn voorkeur zijn: als de buurman thuis is bij de buurman en als de buurman weg is in eigen huis.
Ik had een oude kat die niet graag alleen was. Daar paste een jonger stalgenootje op. Voor haar leuk om even op zichzelf te wonen en mojn kat vond het gezellig.
boemel schreef:Mijn katten gingen voorheen naar kattenpension Hettie in Didam (ze adverteert op MP).
Ze had allemaal mini huiskamers voor haar pensionkatten ingericht. En ze gaf ze heel veel aandacht. Ze gaat rustig een boek zitten lezen bij de kat, zodat ie lekker op schoot kan.
Het geld dat ze verdient, gebruikt ze voor haar opvangdieren (van kip tot paard).
Wellicht is dat een optie?
wortel115 schreef:Is er geen aandacht voor de dieren in een pension dan? Mijn hondje gaat regelmatig een paar dagen naar een pension als wij weg zijn of zelfs voor een paar weken als we naar Nederland komen. Er is daar behalve de eigenaren full time personeel. En de dieren krijgen voldoende aandacht en speeltijd. Ik was de eerste keer heel bezorgd maar mijn hondje die echt altijd bij mij is en ook bij ons in bed slaapt heeft het daar erg naar haar zin.
Dus als he er niet uitkomt met iemand in je huis of de kat bij iemand anders in huis kun je altijd nog eens rondzoeken naar een pension dat wel voldoende aandacht geeft.
Autumnn schreef:Ik zou het ook proberen bij je moeder. Hebben we met onze kat voor een maand ook gedaan. Is natuurlijk wel een andere kat, maar die van ons was echt binnen een paar dagen gewend.