1,5 maand weg, wat te doen met kat?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:04

Il zou eens met de kat op visite gaan bij de buurman. Als dat makkelijk gaat zou mijn voorkeur zijn: als de buurman thuis is bij de buurman en als de buurman weg is in eigen huis.

Ik had een oude kat die niet graag alleen was. Daar paste een jonger stalgenootje op. Voor haar leuk om even op zichzelf te wonen en mojn kat vond het gezellig.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:06

Is er geen aandacht voor de dieren in een pension dan? Mijn hondje gaat regelmatig een paar dagen naar een pension als wij weg zijn of zelfs voor een paar weken als we naar Nederland komen. Er is daar behalve de eigenaren full time personeel. En de dieren krijgen voldoende aandacht en speeltijd. Ik was de eerste keer heel bezorgd maar mijn hondje die echt altijd bij mij is en ook bij ons in bed slaapt heeft het daar erg naar haar zin.
Dus als he er niet uitkomt met iemand in je huis of de kat bij iemand anders in huis kun je altijd nog eens rondzoeken naar een pension dat wel voldoende aandacht geeft.

Autumnn

Re: 1,5 maand weg, wat te doen met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:09

Ik zou het ook proberen bij je moeder. Hebben we met onze kat voor een maand ook gedaan. Is natuurlijk wel een andere kat, maar die van ons was echt binnen een paar dagen gewend :).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:10

raket schreef:
Il zou eens met de kat op visite gaan bij de buurman. Als dat makkelijk gaat zou mijn voorkeur zijn: als de buurman thuis is bij de buurman en als de buurman weg is in eigen huis.

Ik zou ook hiervoor kiezen. Makkelijkste optie. En de kat lekker thuis.

Ik ben enkele jaren geleden een maand weg geweest. Bij mij is de buurvrouw 2x per dag gekomen om te knuffelen en eten te geven. Ze hebben dat prima overleefd.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:12

Ik zou denk ik alvast een test weekend proberen. Bij je buurman thuis, of bij je moeder thuis, waar de voorkeur maar naar uit gaat.
Dan weet je alvast of het thuis inderdaad klikt met die andere kant of het hondje, en dan weet je waar ze het beste heen kan. En of ze een andere omgeving erg vindt.

Ik snap het goed hoor, ik heb 2 katten die aandacht ook erg belangrijk vinden. Toen ze een lang weekend alleen 2 keer daags gevoerd werden en er verder niemand was, waren ze al duidelijk van streek.
En dan zijn ze zelfs met zijn 2en, toen ik eerst nog 1 kat had was het nog erger. Nu hebben ze elkaar en dat scheelt wel veel al.
Voor mij ook een ding als ik weer eens weg wil (zal niet langer dan een week zijn). Liefst heb ik iemand die een week in huis komt. Voor de ene kat is verhuizen geen probleem, die wil overal wel zijn zolang hij aandacht krijgt, maar de andere vindt een nieuwe omgeving wel erg spannend en heeft een tijd nodig om te wennen...

Mijn ouders hadden een aantal jaar geleden een kat waarbij eerst ook alleen de buren even kwamen voeren, maar die kat vond dat echt niet tof meer. Toen is ze 3 weken naar mij gekomen. Ik had zelf toen nog geen katten dus dat was geen probleem verder. We dachten dat ze erg zou moeten wennen aan de nieuwe omgeving, ze was ook al een jaar of 15 en nooit echt van huis geweest. Maar ze kwam het reismandje uit, checkte kattenbak en voerbakje, ging vervolgens gelijk liggen slapen en deed alsof ze er al jaren woonde :')
Scheelt denk ik wel dat ze mij al kende.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:13

Zelf zou ik denk ik kiezen op vakantie bij je moeder.
Dat zal wennen zijn maar het geeft ook afleiding.
Want ze weet niet waar jullie zijn en dat kan haar ook erg van slag maken, ik denk dat als ze thuis of bij de buurman is misschien meer.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 12:24

Temeraire schreef:
Ik zou denk ik alvast een test weekend proberen. Bij je buurman thuis, of bij je moeder thuis, waar de voorkeur maar naar uit gaat.
Dan weet je alvast of het thuis inderdaad klikt met die andere kant of het hondje, en dan weet je waar ze het beste heen kan. En of ze een andere omgeving erg vindt.

Ik snap het goed hoor, ik heb 2 katten die aandacht ook erg belangrijk vinden. Toen ze een lang weekend alleen 2 keer daags gevoerd werden en er verder niemand was, waren ze al duidelijk van streek.
En dan zijn ze zelfs met zijn 2en, toen ik eerst nog 1 kat had was het nog erger. Nu hebben ze elkaar en dat scheelt wel veel al.
Voor mij ook een ding als ik weer eens weg wil (zal niet langer dan een week zijn). Liefst heb ik iemand die een week in huis komt. Voor de ene kat is verhuizen geen probleem, die wil overal wel zijn zolang hij aandacht krijgt, maar de andere vindt een nieuwe omgeving wel erg spannend en heeft een tijd nodig om te wennen...

Mijn ouders hadden een aantal jaar geleden een kat waarbij eerst ook alleen de buren even kwamen voeren, maar die kat vond dat echt niet tof meer. Toen is ze 3 weken naar mij gekomen. Ik had zelf toen nog geen katten dus dat was geen probleem verder. We dachten dat ze erg zou moeten wennen aan de nieuwe omgeving, ze was ook al een jaar of 15 en nooit echt van huis geweest. Maar ze kwam het reismandje uit, checkte kattenbak en voerbakje, ging vervolgens gelijk liggen slapen en deed alsof ze er al jaren woonde :')
Scheelt denk ik wel dat ze mij al kende.

Dat merkten we na onze wintersport dus ook. En we hoorden het ook van iedereen die haar toen verzorgde dat ze echt bleef plakken zeg maar, dus dat willen we haar zeker geen maand aan doen... Mijn moeder komt hier zo goed als wekelijks, dus die kent ze ook wel....

raket schreef:

Ik had een oude kat die niet graag alleen was. Daar paste een jonger stalgenootje op. Voor haar leuk om even op zichzelf te wonen en mojn kat vond het gezellig.

Buurman is afgekeurd en dus 24/7 thuis. Behalve voor dingen zoals bv boodschappen, hondje uitlaten enz enz.

boemel schreef:
Mijn katten gingen voorheen naar kattenpension Hettie in Didam (ze adverteert op MP).

Ze had allemaal mini huiskamers voor haar pensionkatten ingericht. En ze gaf ze heel veel aandacht. Ze gaat rustig een boek zitten lezen bij de kat, zodat ie lekker op schoot kan.

Het geld dat ze verdient, gebruikt ze voor haar opvangdieren (van kip tot paard).

Wellicht is dat een optie?

Didam is te ver rijden. Ze vind autorijden echt verschrikkelijk! Alleen daarvan is ze vaak al een dag van slag... Maar wel bedankt voor het meedenken!

wortel115 schreef:
Is er geen aandacht voor de dieren in een pension dan? Mijn hondje gaat regelmatig een paar dagen naar een pension als wij weg zijn of zelfs voor een paar weken als we naar Nederland komen. Er is daar behalve de eigenaren full time personeel. En de dieren krijgen voldoende aandacht en speeltijd. Ik was de eerste keer heel bezorgd maar mijn hondje die echt altijd bij mij is en ook bij ons in bed slaapt heeft het daar erg naar haar zin.
Dus als he er niet uitkomt met iemand in je huis of de kat bij iemand anders in huis kun je altijd nog eens rondzoeken naar een pension dat wel voldoende aandacht geeft.

Wij hebben ons hondje vroeger (toen ik nog thuis woonde) wel eens in een pension gedaan, en daar kwam hij zou "getraumatiseerd" van terug, dat we dat echt als allerlaatste redmiddel/optie zien.

Autumnn schreef:
Ik zou het ook proberen bij je moeder. Hebben we met onze kat voor een maand ook gedaan. Is natuurlijk wel een andere kat, maar die van ons was echt binnen een paar dagen gewend :).

Bedankt!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:32

Mensen vergeten wel dat de meeste katten ontzettend stressgevoelig zijn en geen dieren zijn om zo maar even te verslepen. En zeker niet naar een huis waar al andere dieren, en zeker katten zitten. Daar krijg je vaak onderlinge strijd van die absoluut niet bevorderend is voor de gezondheid van de kat. Je hebt er ook genoeg die heel makkelijk zijn maar ik ken ook de andere kant.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:41

Mijn kattten zijn ooit met zijn 6 in pension geweest. Was een chaletje met verwarming en ren er aan,zag er helemaal leuk uit. Maar toch vonden ze het vreselijk, de gene die thuis de grootste mond had veranderde in een schuw vogeltje. Ik dacht juist omdat ze samen waren het een goed idee was.,
Sindsdien is er iemand in huis als we weggaan,nu hebben we veel dieren dus dat is altijd makkelijk kunnen ze de rest ook doen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:44

https://www.holidaylink.com/

Je zou hier eens kunnen kijken. Mensen die een huis zoeken om op te passen en mensen die mensen zoeken voor bijvoorbeeld vakantie enz. Dan blijft de kat gewoon in haar eigen omgeving en is er iemand in het huis.

Mijn moeder heeft al jaren mensen in huis als zij op vakantie gaan (5-6 weken, minimaal 2 keer per jaar). Bevalt ze heel erg goed.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:47

Als ik op vakantie ga komt de kattenoppas voor mijn 2 katten. Zij komt 2x per dag 30 minuten. Vaak kwam mijn vader dan nog om de dag even een uurtje tv kijken. Die van mij lopen ook buiten. Toen ik terug kwam werd ik niet eens uitbundig begroet. Moest gelijk het luikje open maken en weg waren ze :+ hadden mij overduidelijk niet gemist.

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:53

ik zou ook voor de optie buurman gaan. Bij mijn ouders hadden wij vroeger een kat die zodra wij de koffers aan het pakken waren al vertrok naar de buren, omdat dat het vaste vakantie adres was. Bovendien mocht ze toch 'ontsnappen' uit de tuin o.i.d. dan is ze in haar eigen omgeving en makkelijker terug te vinden dan wanneer het in een totaal voor haar onbekende omgeving is. Dus ik zou haar proef laten logeren bij de buurman en zijn hondje. Je hebt nog ruim de tijd om dat op te bouwen. Je kan eerst een paar keer daar samen op visite gaan en haar daarna telkens wat langer alleen bij de buurman laten.
Lief trouwens van de buurman dat hij zo lang wil oppassen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:58

Mijn ouders hebben tijdens hun vakantie een meisje van 19 die dagelijks een uurtje met de katten komt knuffelen en spelen, de bak schoonmaakt en ze eten geeft.
Daar wordt ze uiteraard voor betaald.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:22

Zou toch kijken of je oppas in je eigen huis kunt vinden , rondvragen in kennissen kring , advertentie op mp plaatsen. Ik weet niet in welke stad je woont maar genoeg jonge mensen die het wel prettig vinden om een paar weken op zichzelf te zijn. Desnoods twee vriendinnen, of jongere familieleden van vrienden. Je hebt nog een jaar om iemand te vinden maar denk dat het voor je kat erg prettig is om savonds lekker op schoot te liggen . En je hebt meteen mensen die op je huis passen, post apart leggen en bloemen water geven en de tuin bijhouden. Eventueel tegen een kleine vergoeding per week.