Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Schrokken en uitkotsen is de normale manier van hondachtigen om te eten. In een roedel is het pakken wat je pakken kan van de prooi, naar binnen schrokken en later op een rustig moment uitkotsen en opnieuw opeten. Da's gewoon de natuur. Dat ze niet kauwen is ook normaal.
Laat 'm z'n uitgekotste voer maar gewoon opeten als er geen andere reden tot kotsen is (maw, als je geen rare dingen in de kots ziet zitten). Kennelijk heeft-ie af en toe behoefte aan "herkauwen". Eén keer in de 2-3 weken vind ik niet excessief overigens, en misschien mindert het wel áls je hem de gelegenheid geeft het uitgekotste voer weer op te eten. Als je het opruimt heeft-ie een reden om nóg meer te schrokken tenslotte.
Mloes schreef:Heb deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/anti-schrok-vo ... 032329124/
Heeft goede reviews. Ben benieuwd!
Kuggur schreef:KimD schreef:Je kunt ook de brokken voeren tijdens een training in plaats van op gezette tijden.
De hoeveelheid brokken die de hond nodig heeft gebruiken tijdens trainingen. 'Ditch the bowl' training.
Dat kan alleen als je voerbeloning gebruikt in training. Als wij trainen wordt er niet gegeten.
Kuggur schreef:Oh. Je raad dus iets aan wat je zelf niet toepast.
Ik zou het denk ik, zelfs als er getraind wordt met voedselbeloning het behoorlijk onpraktisch vinden de hele voedselbehoefte van een hond zó uit te delen.
Zie meer in andere oplossingen die hier geopperd worden, voerballen, anti schrok voerbak en zo.
speurneusc schreef:Eten geven in de wc, uitstrooien over de vloer, hond er in, deur dicht en uit de buurt blijven. Hond vertrouwt je voor geen meter en wil je voor zijn om al het voer zo snel mogelijk weg te hebben.
speurneusc schreef:Eten geven in de wc, uitstrooien over de vloer, hond er in, deur dicht en uit de buurt blijven. Hond vertrouwt je voor geen meter en wil je voor zijn om al het voer zo snel mogelijk weg te hebben.
Mloes schreef:Ibbel schreef:Schrokken en uitkotsen is de normale manier van hondachtigen om te eten. In een roedel is het pakken wat je pakken kan van de prooi, naar binnen schrokken en later op een rustig moment uitkotsen en opnieuw opeten. Da's gewoon de natuur. Dat ze niet kauwen is ook normaal.
Laat 'm z'n uitgekotste voer maar gewoon opeten als er geen andere reden tot kotsen is (maw, als je geen rare dingen in de kots ziet zitten). Kennelijk heeft-ie af en toe behoefte aan "herkauwen". Eén keer in de 2-3 weken vind ik niet excessief overigens, en misschien mindert het wel áls je hem de gelegenheid geeft het uitgekotste voer weer op te eten. Als je het opruimt heeft-ie een reden om nóg meer te schrokken tenslotte.
Oh echt! Dat wist ik niet. Hij wilde het eergister inderdaad weer opeten, maar heb het gauw opgeruimd. Volgende keer dus laten opeten
speurneusc schreef:Voedsel instinct train je er niet uit, enige wat je er wel in kan trainen is dus voedsel nijd... en dat wil je echt niet, blijkbaar is ie op het randje snel snel snel eten dan kan er niemand meer aan komen is alles van mij, overlevingsinstincten. Als je daarin gaat roeren, dus bak afnemen etc. krijg je dat ie het gaat voorkomen dat je zijn eten afpakt en dus er voor gaat vechten.
Kijk hoe een roedel eet: pakken wat je pakken kan en er eventueel voor vechten, dat is wat je hond nu uitbeeld. En zeker als ie al angstig was etc.
Nikass schreef:Met een beetje geluk wordt het na een jaartje opruimen vanzelf minder. Dat was tenminste met mijn reu zo.
Dat roedels zo zouden vechten om hun eten, over wat voor roedels heb je het dan Speurneusc?
Bij wolven is dat namelijk niet zo. Iedereen kent zijn plaats en als er eentje eens te vrijpostig is, is een korte duidelijke correctie voldoende.
speurneusc schreef:Nikass schreef:Met een beetje geluk wordt het na een jaartje opruimen vanzelf minder. Dat was tenminste met mijn reu zo.
Dat roedels zo zouden vechten om hun eten, over wat voor roedels heb je het dan Speurneusc?
Bij wolven is dat namelijk niet zo. Iedereen kent zijn plaats en als er eentje eens te vrijpostig is, is een korte duidelijke correctie voldoende.
https://www.youtube.com/watch?v=bD3OL7Fyrp8
dit bv zo snel mogelijk eten anders pakt een ander dat