Er komt een pup in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:45

Palmera schreef:
Ik ben tegen benches. Een mand/kussen/deken whatever is net zo goed die eigen rustige plek. Dus waarom daar een hekwerk omheen moet zitten zal wel puur voor het gemak van het baasje zijn. ;)

Dit vond ik ook! Tot wij onze pup kregen.... Wij hadden er ook zo eentje als noviceh: wou de hele tijd spelen, raakte helemaal overprikkeld wat leidde tot doorbijten en heel vervelend/doordrammend gedrag. Ik heb zitten huilen want ik wist niet meer wat ik met die hond moest aanvangen, straffen hielp niet, negeren al helemaal niet. Oplossing? Puppy in de bench en ik naar de winkel. Na 2 dagen en véééél slapen hadden we een hele andere pup. Het probleem was namelijk dat hij dus inderdaad zelf niet ging rusten en als we hem alleen in de bench lieten dan sliep meneer ineens wel.

Ondertussen hebben we ookal een paar kussens/manden gekocht maar dat is weg gegooid geld want meneer ligt vele liever op de harde tegels :+

Voor slopen is het gewoon goed opletten! Wij hebben overal in huis verschillende kauwstokjes en -botjes liggen, maar toch had meneer soms de voorkeur aan iets anders(stekkers!). Als we tijd hadden om hem in het oog te houden dan mocht hij overal komen, als we bezig waren met iets dan werd zijn ruimte beperkt. Wij hebben bv een hondenhekje tussen de keuken en living staan, als ik dan bijvoorbeeld in de keuken bezig was dan deed ik het hekje dicht dan kon hij al niks uitspoken in de living.

Voor het alleen blijven, wij zijn begonnen met opbouwen. Eerst een paar minuten alleen in de bench en dan proberen uit te bouwen. Hij had bij de fokster al bench/alleen training gehad maar dat verliep hier dus totaal niet vlot, hij bleef janken. Maar als we dan echt weg waren (en hij was helemaal alleen) dan was er ineens niks aan de hand en ging meneer rustig slapen. We hebben overigens nooit problemen gehad met alleen laten, meneer blijft altijd rustig/slaapt als wij weg zijn. Wij zetten wel altijd de tv op als we weg zijn! Dan hebben ze nog iets te horen én ze horen niet zoveel geluiden van buiten af en dat geeft vaak ook rust.

Freggle_Edge

Re: Er komt een pup in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:28

Ik gebruik de bench alleen in de auto.
Toen mijn tweede hond erbij kwam heb ik wel een bench neer gezet. Ik ging er vanuit dat de pup anders te weinig rust zou krijgen. Maar dat bleek totaal niet het geval. Beide honden zijn dan ook zonder bench opgevoed. De oudste heeft er ook echt een hekel aan. Alle positieve bench training ten spijt, die hond kreeg zoveel stress van opgesloten zitten, dat is het niet waard.
De pup vond het wel best in de bench, maar als het niet nodig is, dan liever niet. Ik zit ook niet graag opgesloten.

liberia

Re: Er komt een pup in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:51

Onze labrador is nu zeven. Als pup gekregen en gelijk aan de bench laten wennen. Grootste model maar kleiner gemaakt met een schotje, zo groeide hij met haar mee. Haar eten kreeg en krijgt ze nog steeds in de bench en daarna ging en gaat ze slapen. Zelfs met de deur open gaat ze daar na het eten slapen. Het is echt haar plek. Als ze het te druk vind gaat ze er ook liggen. Wij vonden en vinden het ideaal.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:00

Hier geen kooi voor de hondjes, ik heb werkelijk voor nog geen pup of hond een kooi nodig gehad, puppies slapen in bed, en mogen overdags gewoon doen wat ze willen, ze vallen vanzelf wel in slaap, liefst op schoot, de eerste weken ben ik altijd met ze samen. Ja er gaat weleens wat kapot maar ach, dat is nu eenmaal zo als je een puppie in huis hebt..ook met 7 pupjes in huis heb ik nog geen dag een kooi nodig gehad..maar goed ik heb ook wat tegen die dingen.

Mocht je een plekje willen creëren waar ze even veilig kunnen zitten zou ik voor een puppie ren gaan, daar kan je een mooie ruimte van maken.

Maar geniet ervan, niets zo leuk als een puppie <3