Palmera schreef:Ik ben tegen benches. Een mand/kussen/deken whatever is net zo goed die eigen rustige plek. Dus waarom daar een hekwerk omheen moet zitten zal wel puur voor het gemak van het baasje zijn.
Dit vond ik ook! Tot wij onze pup kregen.... Wij hadden er ook zo eentje als noviceh: wou de hele tijd spelen, raakte helemaal overprikkeld wat leidde tot doorbijten en heel vervelend/doordrammend gedrag. Ik heb zitten huilen want ik wist niet meer wat ik met die hond moest aanvangen, straffen hielp niet, negeren al helemaal niet. Oplossing? Puppy in de bench en ik naar de winkel. Na 2 dagen en véééél slapen hadden we een hele andere pup. Het probleem was namelijk dat hij dus inderdaad zelf niet ging rusten en als we hem alleen in de bench lieten dan sliep meneer ineens wel.
Ondertussen hebben we ookal een paar kussens/manden gekocht maar dat is weg gegooid geld want meneer ligt vele liever op de harde tegels

Voor slopen is het gewoon goed opletten! Wij hebben overal in huis verschillende kauwstokjes en -botjes liggen, maar toch had meneer soms de voorkeur aan iets anders(stekkers!). Als we tijd hadden om hem in het oog te houden dan mocht hij overal komen, als we bezig waren met iets dan werd zijn ruimte beperkt. Wij hebben bv een hondenhekje tussen de keuken en living staan, als ik dan bijvoorbeeld in de keuken bezig was dan deed ik het hekje dicht dan kon hij al niks uitspoken in de living.
Voor het alleen blijven, wij zijn begonnen met opbouwen. Eerst een paar minuten alleen in de bench en dan proberen uit te bouwen. Hij had bij de fokster al bench/alleen training gehad maar dat verliep hier dus totaal niet vlot, hij bleef janken. Maar als we dan echt weg waren (en hij was helemaal alleen) dan was er ineens niks aan de hand en ging meneer rustig slapen. We hebben overigens nooit problemen gehad met alleen laten, meneer blijft altijd rustig/slaapt als wij weg zijn. Wij zetten wel altijd de tv op als we weg zijn! Dan hebben ze nog iets te horen én ze horen niet zoveel geluiden van buiten af en dat geeft vaak ook rust.