Kittens uit verschillende nestjes introduceren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 08:09

Het ijs is inmiddels gebroken tussen de 2! Gister begonnen ze samen in de gordijnen te klooien en nu rennen ze al de hele ochtend achter elkaar aan door het hele huis. Nog steeds wel wat gegrom als het wat te fel wordt maar dat is ook wel te verwachten. :)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:26

twee kittens zijn super leuk samen.
wij hebben broer en zus. eerst het katertje en 5 weken later zijn zusje.
1 dag hebben ze flink geruzied en sindsdien doen ze bijna alles samen. ( zijn nu bijna 2). super lief.
veel plezier met die 2.

FlameHorse

Re: Kittens uit verschillende nestjes introduceren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 22:16

Afbeelding

Inmiddels rennen ze het hele huis door van hot naar her, worden er de nodige klappen uitgedeeld en samen loungen op de warme tegeltjes moet natuurlijk ook gebeuren.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:18

Zo cute samen <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:21

Heel schattig, maar je hebt geen Siameesje, maar waarschijnlijk iets van een Ragdoll (kruising).
Dat kleintje lijkt nog heel jong, maar fijn dat ze samen zijn, katten zijn samen veel gelukkiger.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 22:31

Daphara schreef:
Heel schattig, maar je hebt geen Siameesje, maar waarschijnlijk iets van een Ragdoll (kruising).
Dat kleintje lijkt nog heel jong, maar fijn dat ze samen zijn, katten zijn samen veel gelukkiger.

Dat klopt inderdaad! De Siamese moeder is gekruist met een Ragdoll dekkater. Was alleen makkelijker om te refereren naar haar als ‘Siameesje’. De kleinste is inderdaad 2 weken eerder weggegaan dan normaal omdat ze uit een nestje van 9 kittens kwam. Ze is nu 10 weken. Het had niet onze voorkeur maar we konden er wel begrip voor opbrengen. :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:33

FlameHorse schreef:
Daphara schreef:

Dat klopt inderdaad! De Siamese moeder is gekruist met een Ragdoll dekkater. Was alleen makkelijker om te refereren naar haar als ‘Siameesje’. De kleinste is inderdaad 2 weken eerder weggegaan dan normaal omdat ze uit een nestje van 9 kittens kwam. Ze is nu 10 weken. Het had niet onze voorkeur maar we konden er wel begrip voor opbrengen. :)

Oké, dus je wist het al, die zwarte is ook een langhaar kruising of niet?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 22:39

Daphara schreef:
FlameHorse schreef:

Klopt! Moeder is een Noorse boskat en vader een Turkse Angora. Beiden dieren gezien, erg mooie katten! De kleinste geven we af en toe nog speciale melk bij omdat ze nog wat dun is. De fokster kreeg op gegeven moment moeite om ervoor te zorgen dat ze allemaal evenveel aten met zo’n groot nestje.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:59

FlameHorse schreef:
Daphara schreef:

Klopt! Moeder is een Noorse boskat en vader een Turkse Angora. Beiden dieren gezien, erg mooie katten! De kleinste geven we af en toe nog speciale melk bij omdat ze nog wat dun is. De fokster kreeg op gegeven moment moeite om ervoor te zorgen dat ze allemaal evenveel aten met zo’n groot nestje.

Ik zou even ontwormen met panacur pasta, via internet te bestellen (medpets). 3 dagen achter elkaar geven en daarna komt ze waarschijnlijk veel beter aan. Panacur na 2 weken nog eens 3 dagen herhalen.

Sinds er snaptesten voor Giardia zijn blijken heel veel katten in huishoudens met meerdere katten besmet ermee, zonder dat ze symptomatisch zijn. Panacur is het enige ontworm middel dat er tegen helpt. Wel beide katjes behandelen en vanaf dag 2 de kattenbak even dagelijks in een chloor sopje zetten.

Je kunt er ook eerst voor laten testen, maar ik raad sowieso mensen aan om 1x per jaar een kuurtje Panacur te doen. Ik doe het elk jaar voordat de nesten geboren worden en de kittens rond de 11 weken en dan nogmaals met 13 weken voordat ze verhuizen.

Voor de rest is Hills a/d een super voer om er snel wat gewicht bij te krijgen. Kittenbrok raad ik Purizon kitten aan, een raanvrije brok waar ze lekker op gewicht van komen, maar niet te dik worden. Brok mag je altijd hebben staan.

Als moeder trouwens een echte Siamees was geweest had je nu niet een langhaar kitten gehad, dus raszuiver was moeders niet, wat het kitten is duidelijk langhaar en een raszuivere Siamees draagt geen langhaar. Het langhaar gen is ressersief, dus ze moeten het van beide ouders meekrijgen om het te zijn. Maar dat maakt niet uit, ze ziet er leuk uit en ik herken er geen Siam, maar duidelijk wel Ragdoll in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:11

FlameHorse schreef:
insert foto van veeeeeeeeeeeeels te leuke poesjes

<3

Spoiler:
Ik mag geen nieuwe poezen.
Eerste de oude opmaken.
Dit is mijn mantra 8-)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 23:14

Bedankt voor de info, gaan we doen! Ze krijgen van ons zowel Prins kittenbrokjes en wat nat voer. De oudste heeft het daar al heel goed op gedaan dus nu even kijken of het ook bij de jongste goed bevalt. Vooralsnog eet ze erg goed.

Het nestje van de oudste had zowel langharige als kortharige kittens. De fokster heeft ons ook netjes verteld dat de moederpoes geen stamboom had en dus niet raszuiver. Wel heeft ze ea tests uitgevoerd en die hebben wij mogen inzien. Het katje dat wij hebben is verder dan ook een erg fijn en lief dier! :j

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 23:16

Nielojram schreef:
FlameHorse schreef:
insert foto van veeeeeeeeeeeeels te leuke poesjes

<3

Spoiler:
Ik mag geen nieuwe poezen.
Eerste de oude opmaken.
Dit is mijn mantra 8-)

Herkenbaar mantra. :D Onze vorige 3 katten zijn 14, 15 en 18 geworden. Oude dames zijn minstens zo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:24

<3
Ik heb hier 2x 16, 1x 14, 1x 12 en 1x 10.
En zo gezond als een lekkerbekje.

'Mijn' kat bij mijn ouders is 24 geworden..

Dan maar genieten van foto's zoals jij plaatst!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 08:54

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Missie geslaagd denk ik zo! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:19

Heerlijk toch. Zie je wel. Heeft even tijd nodig maar dan komt het ook echt wel goed.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:29

Het komt echt niet altijd goed hoor. Hier ook twee katten, vanaf kitten bij elkaar. Dat heeft nooit geklikt, ook nu na 12 jaar niet. Het is een gedoogbeleid, meer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 00:26

Kijk ze dan <3

Brothers in crime.

Heerlijk als ze zich zo voegen!