Losloopkonijnen in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:41

Hier ook 2 konijnen los lopen.
Overdag als ik aan het werk ben en ‘s nachts hebben ze de helft van mijn woonkamer waarin ze niks kapot kunnen maken. Zodra ik thuis kom hebben ze heel de woonkamer, hal en keuken tot hun beschikking.

Die van mij zijn met plassen zindelijk. Afentoe vind ik keutels van ze maar ze hebben lange haren waar het soms ook aan blijft hangen.

Het vrouwtje had wel vaak ongelukjes waardoor ik haar van de week heb laten steriliseren. Want heb vloerbedekking en dat is niet echt heel tof

Voor van de zomer heb ik een buitenren omdat het veel te warm wordt in mijn huis.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:49

anjali schreef:
Sosha schreef:
[ [url=m/8pKVDq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ging met mijn konijn prima. Was keurig zindelijk. Ik zal vast wel de snoeren weggewerkt hebben. Eerst liep hij alleen los als ik erbij was, maar al vrij snel vergat ik hem terug in de kooi te doen. Konijn woonde daarvoor in de hooi/stro opslag, maar daar had hij ook al een 'konijnenbak' waar hij netjes op ging.

Gaat dat wel goed met die hond samen?Want ik heb toch wel gezien dat tenslotte de hond het konijn toch grijpt.Al ging het eerst een tijd goed.

Ja hoor, maar die Akita was zo wie zo niet geïnteresseerd in iets vangen.
Ze huppelde vrolijk samen met de haasjes over het erf, of met de reetjes in het bos maar deed niks, en dat lijken die wilde dieren ook gewoon aan te voelen want rennen niet echt weg.
Ze bracht me nog eens naar een ziek egeltje in de wei.
En de hond kende het konijn al jaren door het grove gaas heen stonden ze altijd te 'klooien', ook nooit happen. Konijn en hond hebben jaren zo geleefd.

Zomaar een hond bij een konijn zetten moet je inderdaad niet doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:08

Ik heb altijd mannen en vrouwen laten castreren, anders blijven ze toch markeren. Bijkomend voordeel is dat gecastreerde vrouwtjes doorgaans ouder worden.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:09

Kidde schreef:
Voor de mensen met maar een konijn; hebben jullie hier bewust voor gekozen? TS als je een konijn neemt zou ik er in elk geval twee nemen

Nee, ik heb altijd konijnen in een koppel gehad. Deze heb ik echter gevonden in het bos. Hij was gedumpt. Ik heb hem laten castreren zodat ik er een maatje voor kon zoeken. Diverse koppelpogingen ondernomen, maar helaas blijft hij alles wegjagen (jong, oud, ram of voedster. Dus die hoop hebben we helaas opgegeven. Vandaar dat hij alleen zit.

Overigens knaagt hij alleen aan zijn eigen knaagbal en takken. Alle meubels en kabels laat hij met rust gelukkig. De planten heb ik wel op veilige hoogte staan.

Amber_anne

Re: Losloopkonijnen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:17

Ik heb ook konijnen los gehad maar die van mij maakte een ontzettende rommel. Waren niet helemaal zindelijk met poepjes en het hooi kwam toch overal.

Bedenk je wel ts dat als je ze snachts opsluit of als je weg bent dag dit wel genoeg ruimte moet zijn. De afmetingen kan je makkelijk vinden op internet maar denk daar goed over na.

Ben zelf ondertussen verhuisd en ze hebben nu hun eigen kamer, gaan hopelijk deze zomer naar buiten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:24

Hier twee konijnen die als ik thuis ben in de ren lopen die ik aan het hok heb vast gemaakt. Dit ook omdat ik toen de tijd nog een poes had rondlopen. De poes is vorige week helaas ingeslapen, maar nu ik dit topic weer lees en zie ga ik toch eens kijken of ik ze weer door de kamer heen kan laten lopen :) . Moet ik alleen wel de nodige aanpassingen doen. Want ze knagen overal aan :) .
Liet ze eerder wel eens in de slaapkamer los lopen waar echt niks kan gebeuren, maar nadat Zuko een keutel feestje op bed heeft gehouden is dat gestopt.