Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
C_arola schreef:Mijn ene kat heeft een nierspoeling gehad toen hij chronische nierfalen kreeg. Zijn waardes waren ontzettend hoog en het was een laatste optie aldus de dierenarts, we hebben dit een aantal dagen gedaan. Hij knapte daar binnen een paar dagen goed van op. Aangezien hij geen medicatie en nier dieetvoer wou eten hebben we hem op kvv gezet. Hij heeft daar nog ruim 2,5 jaar goed op geleefd. Zo’n 5 jaar geleden is hij ingeslapen.
Mijn andere kat (zijn broer) kreeg ook chronische nierfalen. Hij had geen nierspoeling nodig en hebben we op Orijen gezet omdat hij ook geen medicatie en nier dieetvoer wou eten. Daar heeft hij ruim 5 goed op geleefd. Hij is een half jaar geleden ingeslapen.
IngridM schreef:Er zijn wel verschillende spoelingen/ infusen. Er zijn er die echt bij dierenarts moeten maar als het alleen gaat over vocht kan dat onderhuids en dat kan thuis. Is volgens mij echt wat anders....
tita schreef:Alle beschadigingen zijn blijvend, het herstelt nooit meer zoals het was.
Nierfalen is gewoon goede reden om te laten i. Slapen.
Wat heb je eraan als je het leven rekt met 1 jaar...... zoveel momenten dat de kat zich ff niet lekker voelt.
Himyar schreef:Maar soms kan een paar maal een beetje dwangvoederen de kat weer aan de gang krijgen zelf weer te gaan eten. Onze poes was het kort erna al weer vergeten en werd niet schuw ofzo. En ze at kort daarna beter. Het kan zomaar zijn dat je kat weer maanden uit zichzelf blijft eten.
[BB] Kat flets, eet niet, drinkt niet.. Wat zou het kunnen zijn?
C_arola schreef:Dat is de reden waarom wij uiteindelijk geen nierdieet voer meer zijn gaan geven maar kwalitatief goed voer dat mijn katten wel wouden eten.
Himyar schreef:C_arola schreef:Dat is de reden waarom wij uiteindelijk geen nierdieet voer meer zijn gaan geven maar kwalitatief goed voer dat mijn katten wel wouden eten.
Onze kat was voor het nierfalen begon al heel kieskeurig, maar nu nog veel meer. Welk voer slaat bij jouw katten goed aan? Die van mij eet Gourmet, maar dat is kwalitatief niet bijster goed.
Hannanas schreef:Wauw wat een thuisprikkers allemaal!
Watme opvalt is dat weinig nierkatten maagzuurremmers krijgen (licht verhoogd ureum kan ook al pijnlijke slijmvliezen geven). Zijn er hier die dat wel door hun dierenarts geadviseerd krijgen?