Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Talietjuh schreef:Mijn poes heeft geen speciaal voer gekregen hoor.
Wistaire schreef:Bij mijn kat kon ik nooit urine opvangen met de speciale korrels, dan ging ie gewoon naast de bak zitten. Voor mij was de oplossing om gewoon een (klein) bakje klaar te zetten en zodra ik de kattenbak hoorde snel het bakje eronder te zetten. Idd het pollepel idee.
superpony schreef:Talietjuh schreef:Mijn poes heeft geen speciaal voer gekregen hoor.
Maar dat moet wel echt. Het blijft anders echt terugkomen. Soms is het stress gerelateerd, maar dan mag je bij een poes heel goed zoeken wat de stress veroorzaakt en of je die volledig kan wegnemen. Het zijn hele rare wezens.
Je hebt gewoon urinary en urinary stress van hill's prescription bijv.
xLeoniee schreef:Mijn kat krijgt standaard blaasontsteking als ze ander voer krijgt. Nu krijgt ze Hills Urinary Care en het is goed. Zodra ze ander voer krijgt is het meteen weer mis. Bij blaasontsteking krijgt ze een spuit ab bij de dierenarts en een kuur van een paar dagen.
Talietjuh schreef:]
Niet rottig bedoeld maar ik ga geen ander voer geven omdat jij het adviseerd. Ik snap dat het voor jouw kat goed werkt, maar zal zelf pas over gaan op ander voer als ik zelf dat advies v.d Da zou krijgen en de blaasontsteking niet weg zou gaan.
Onze poes heeft ook geen ander voer gehad na haar vorige blaasontsteking en het is toch bijna een jaar goed gegaan denk ik zo. Mocht het nu weer terug komen hierna zou ik het wel overwegen.
turtlelito schreef:Mijn poes heeft dit ook gehad. Je zag niet dat ze stress had, maar bij veranderingen kreeg ze meteen blaasontsteking. Urine wel laten testen, was nogal een project. Opvangen terwijl ze plaste was echt kansloos, de katkor korrels (die je nu ook hebt) vond ze echt niet genoeg om op te gaan zitten. Ze plaste ondertussen dan wel op vloer/bank etc.. Als oplossing heb ik 10 zakjes Katkor gekocht, dat vond ze acceptabel
. Er kwam niks uit het urineonderzoek alleen.
Op advies van de dierenarts toen een tijdje elke dag Novacam gegeven, om uit te sluiten dat er elke keer een klein ontstekinkje bleef zitten. Dat afgebouwd en sinds die tijd staat ze ook op de Hill's Urinary Stress. Ook het Hill's vlees geprobeerd, maar dat lust ze dan weer niet. Dus daarnaast krijgt ze voor de lekker en het vocht Felix (ja echt, ik weet het, slecht, maar schijnbaar zoooo lekker..).
Talietjuh schreef:turtlelito schreef:Mijn poes heeft dit ook gehad. Je zag niet dat ze stress had, maar bij veranderingen kreeg ze meteen blaasontsteking. Urine wel laten testen, was nogal een project. Opvangen terwijl ze plaste was echt kansloos, de katkor korrels (die je nu ook hebt) vond ze echt niet genoeg om op te gaan zitten. Ze plaste ondertussen dan wel op vloer/bank etc.. Als oplossing heb ik 10 zakjes Katkor gekocht, dat vond ze acceptabel
. Er kwam niks uit het urineonderzoek alleen.
Op advies van de dierenarts toen een tijdje elke dag Novacam gegeven, om uit te sluiten dat er elke keer een klein ontstekinkje bleef zitten. Dat afgebouwd en sinds die tijd staat ze ook op de Hill's Urinary Stress. Ook het Hill's vlees geprobeerd, maar dat lust ze dan weer niet. Dus daarnaast krijgt ze voor de lekker en het vocht Felix (ja echt, ik weet het, slecht, maar schijnbaar zoooo lekker..).
Arme jij 10 zakjes moeten kopen voor jouw kat, haha zie mijzelf dat straks misschien ook wel doen voor Rosy. Die is ook niet snel tevreden.
Klinkt als goede oplossing zo!
Is Felix slecht? Weet wel dat je ff de ingrediënten moet lezen op overtollig suiker of zout. Snap wel dat je voor de lekker iets wil geven, zelf ben ik daar voorzichtig mee.