boyca schreef:In de op staat duidelijk dat de hond aanvalt als hij wat gejat heeft van de baby (speen)
Ook als je hem van achter benaderd (dus dat kan ook zijn als je er langs wilt om weet ik veel waar naar toe te gaan) hij valt aan en gromt...
Er staat echt nergens hoe zij corrigeren. Hij valt dus aan zonder dat het hem ergens pijn doet.
En dit gaan jullie corrigeren met een Foei Fifi.
Ik kan jullie garanderen dat dit dan straks heel fout kan gaan als de baby gaat kruipen/lopen.
Dus ja bij mij vliegles (in de zin bij kop en kont pakken en op zijn plaats zetten) Niet schoppen dat staat namelijk ook nergens
Een hond hoeft niet aangeraakt te worden om pijn te kunnen hebben....
Maar als je maar lang genoeg met pijn rondloopt word je knettergek. En zelfs bang voor aanraking. Want een aanraking doet alleen maar meer pijn.
Dus nee de hond corrigeren is in deze echt not-done. Zeker voordat hij helemaal nagekeken is. Want gezien wat deze hond mee gemaakt heeft is het nagenoeg onmogelijk dat ie geen last heeft van zn lijf.
Door t uit elkaar getrokken zijn, de operatie (en dus verklevingen/littekenweefsel) door de stress van dat allemaal, t revalideren en een baby.
Alle ingrediënten voor pijn. 
cursebreaker schreef:Je hebt totaal geen idee wat voor eventueel andere signalen de hond vooraf afgeeft en er verder precies allemaal speelt want je hebt alleen dat wat de TS nu gegeven heeft en ziet verder niet wat er gebeurt (daarom belangrijk dat een therapeut naar de situatie kan kijken bv). Het is echt bizar dat je met dat beetje informatie gewoon zoiets durft te zeggen/voorstelt. TS moet gewoon met een fatsoenlijke therapeut contact opnemen en medisch uitsluitsel krijgen van een DA. Ik hoop echt van ganser harte dat mensen niet zomaar iets doen wat jij aanraadt aan de hand van een paar stukjes tekst zonder de hond überhaupt ooit te hebben gezien. Je creeërt juist een zo mogelijk nog gevaarlijkere situatie als je mensen zoiets 'adviseert'.
Je zegt zelf ook; er staat nergens hoe er gereageerd wordt. Je hebt dus gewoon geen volledig beeld van de situatie, dus dan hoor je ook niet zo'n 'statement' te maken vind ik over jouw manier van handelen, wat nog veel meer kwaad kan gaan doen.
Helemaal mee eens.