boyca schreef:Er staat nergens hoe jullie reageren als hij gromt / bijt.
Hij had bij mij ondanks alles toch even vliegles gehad, is hij helemaal.
Niet alles is op te lossen met fluwelen handschoenen.
Grommen en bijten is not done!! Wees daarin duidelijk en ik denk je echt je leiderschap moet gaan bekijken en niet van ooooh hij is zo gegrepen en nu nog steeds zielig!
Nee hij is genezen en dit gedrag is gewoon niet ok.
En dat moet hem toch echt even duidelijk gemaakt worden.
Straks gaat je baby kruipen en lopen en pakt hij/zij dingen van de hond en dan mag er absoluut niet gegromd worden etc.
wees niet te lief, wees duidelijk, lijn hem desnoods even aan in huis zodat je hem goed kan corrigeren.
Jij hebt deze puzzel al gelegd? Met dit kleine beetje info en zonder de hond gezien te hebben. Conclusie, geef hem vliegles
Gaat hier niet om een jonge hond die aan het puberen is. Dan denk ik zo streng/consequent als 't moet zo zacht als 't kan, maar dit hondje laat na trauma/verandering gezin ineens ander gedrag zien dan de afgelopen 6 7 jaar. Een onzekere hond (want dat is hij nu heel erg vermoed ik) aan gaan pakken is geen goed idee. Wel met je eens dat de hond niet zielig gevonden moet worden maar dat is best lastig na zo'n nare ervaring ook voor de eigenaar, beter voor de hond om dat achter je te laten, dat is zeker.
Door t uit elkaar getrokken zijn, de operatie (en dus verklevingen/littekenweefsel) door de stress van dat allemaal, t revalideren en een baby.