Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: Kat gooit drinkbakken om en sloopt fontein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:23

Euh drinkgedrag als van een konijn.. die zijn er ook in honden varianten ( had er een voor als ze in de bench zal en ik weg was kon gewoon een liter fles op even wat nat voer /leverworst om het tuitje en ze hebben het zo door

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:48

Die van mij deden precies hetzelfde
Heb een half jaar geleden de keramische drinkfontijn van Miaustore besteld is wel prijzig in aankoop maar is het zeker waard bak zelf weegt rond de 6 kilo en krijgen ze niet om
Heb sindsdien geen zwembad meer in de woonkamer gehad haha

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:50

Haha heel herkenbaar! Ruim een half jaar lang de katten van onze dochter hier te logeren gehad. Het waren 2 poesjes, van 2 en 3 jaar oud. De jongste deed dat ook hoor. Eerst een zware keramieken bak . Pootjes erin en schuiven maar en halve kamer nat. Laminaatvloer, dus niet zo handig. En het maakte niet uit of er veel of weinig water inzat, het ging over de vloer. Niet dagelijks maar wel 2/3 x in de week. Bij dochter de drinkfontein opgehaald. Ook feest. Ze haalde de bovenkant eraf en dan kwam je het filter tegen. Dat was heel grappig, zo'n raar stuk stof wat je mee kunt nemen. Het filter ging het halve huis door. ( ze woonden op de bovenverdieping) Op een gegeven moment kwam mijn man de trap op lopen en heeft echt heel vreemd staan kijken wat daar nu weer lag: het filter dus. En vervolgens konden we weer alles dweilen. Gelukkig wonen ze nu weer bij dochter dus wij hebben er geen last meer van.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:53

Daarom staat bij ons de drinkbak in de badkamer bij het doucheputje

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:54

Ohh ik lees mee!
Hier ook een kat die altijd bezig is met de waterbakken.

Als ik ‘s ochtends de woonkamer in kom, ligt de deksel van de waterfontein, de filtertjes liggen uit elkaar gesloopt en hij staat een kilometer verderop.

Nu een bak water neergezet, hondenbak. Zwaarder, met antislip rand er omheen.
Die staat ‘s ochtends midden in de woonkamer met een spoor van water waar hij vandaan kwam.
Zucht

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:02

Ik lees mee, zoooo herkenbaar.

Voor onze inmiddels overleden rooie met blaas problemen ene cat fonteintje gekocht waar 2 honden en 2 katten uit dronken.
De rooie wilde alsnog steeds nieuw water en zeurde erom, dus moesten we voor hem steeds een bakje vullen.

Toen kwam onze witte main coon van een half jaar en die sloopte de fontein en al het water lag ernaast. Hadden het stroom draadje weggewerkt en het stukje dat je ziet in gele buis, maar dat beet ze kapot.

Toen van alles neergezet wat zwaarder is, maar dan gaat ze gewoon erin en schept alles eruit met haar poten.
De andere kat wil alleen maar uit de gootsteen drinken en zit hele dag op het aanrecht.
Als het ze lukt gaan ze de douche in en vist de witte het putje eruit. Hebben nog een oude douche ( bezig met verbouwing ) dus vind het sws niet fris..........

De zwarte was wel gewend buiten te komen en daar zette ik de buitenkraan op druppelen met bakje eronder en dan zat hij daaronder.
Maar we hebben nog niks afgezet, dus ze leven nog in huis. Gelukkig daat deze vloer eruit, maar daarna wil ik voor een nieuwe vloer komt wel een goede oplossing. Dacht eerst; ik maak een kattendeurtje naar de garage en dan kunnen ze daar drinken, maar de honden moeten ook drinken en daar kunnen de katten dan ook weer bij.

Ik vind het waterballet niet leuk, maar ze moeten wel fris kunnen drinken.

Overigens kunnen onze hondjes ook wel flink slobberen en een heel spoor achterlaten. Ik heb in het begin serieus maanden te lange zindelijkheids training gedaan, omdat ik dacht dat ze nog in huis plasten.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:06

Ik snap het opsluiten van roofdieren nooit, dan krijg je dit soort problemen. De kat kan geen natuurlijk gedrag vertonen, dit probleem ga je niet oplossen vrees ik...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:07

Wij hebben er ook een die heel graag heel veel spettert en half in de waterbak gaat liggen enzo.
We wonen nu in een boerderij met stenen vloer dus inmiddels maakt het me niet uit.
In ons vorige huis hadden we een houten vloer en zo veel water maakte daar wel uit.

Wij hadden een grote rechthoekige ovenschaal als waterbak omdat we haar haar pleziertje niet wilden afpakken. Maar die waterbak stond op een groot dienblad met iets hoge randjes om het lekwater en de spetters in op te vangen. Werkte eigenlijk prima.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:34

Katten kennende... Maak het zo dat het juist de bedoeling is dat ze het omgooit :+

Lastig pobleem, maar ik ga stuk om de verhalen die hier voorbij komen :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:05

Mazida schreef:
Ik snap het opsluiten van roofdieren nooit, dan krijg je dit soort problemen. De kat kan geen natuurlijk gedrag vertonen, dit probleem ga je niet oplossen vrees ik...

Beetje kort door de bocht, sommige katten zijn gewoon waterratten. Coon's staan er zelfs om bekent.

Qimm schreef:
Katten kennende... Maak het zo dat het juist de bedoeling is dat ze het omgooit :+

:j
Ik heb een hondenhok gekocht.... en het werkt,

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:33

Mazida schreef:

Ja hoor kan best opgelost worden.
Liever een natte vloer dan een platgereden lijkje op de weg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:34

Mazida schreef:

Onzin, die van ons kwamen in ons vorige huis buiten en haalden daar water uit de kraan of een bakje en daar speelden ze ook met water.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:39

En daarbuiten; ik wil ze gewoon niet plat hebben. Dat kan dan de natuur zijn, maar dan moeten alle auto's en brommers en motoren maar weg, want die horen niet in hun leefgebied.

Onze main coon is doof en die kan echt niet op verkeer letten. Wij gaan dus straks weer iets afzetten en daarin kunnen ze dan heerlijk spelen en slapen.

Nickeltje, ik zou er toch iets onder leggen. Wij hadden een stenen vloer en daar worden de voegen wel lelijk van als de waterbak daar vast staat en er veel water naast gaat. Ik maakte het vaak schoon en droog, maar de kalkaanslag helemaal voorkomen als het continu nat wordt voorkom je niet.

Ik was net in het dorp en liep rondje door bazar. Daar een anti slip dieren place mat meegenomen. Is wel klein, maar ga eens zien..........

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:10

Caritas schreef:
Magrathea schreef:
Die van mij drinken tegenwoordig het liefst uit een teiltje >;)
Kunnen ze ook nog een beetje in spetteren zonder dat het er omheen al te vies wordt. Als het echt te gek word zet ik het in de badkamer, daar mogen ze zoveel troep maken als ze willen

Slim! Hier heeft ze idd ook weleens het emmertje stukje bij stukje verschoven om 'm over de drempel van de badkamer op de overloop te kiepen: laminaat krom getrokken. :=

Lekker _O-

Wat hier trouwens ook wel helpt is om af en toe actief een spelletje met het water te doen, bijvoorbeeld door snoepjes erin te gooien die ze eruit vissen. Na een tijdje zijn ze er ook wel klaar mee dan.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 11:56

Kan je je eigen topic ontstippen? Ik zie een berg nieuwe berichten waarvan ik de notificatie heb gemist.

Geweldig al die verhalen, ik zit echt hardop te lachen hier!

Een update van mijn kant:
Na wat miskopen hebben we sinds gisteren deze fontein staan, ik denk dat we een winner hebben! Op aanraden van de webshop hebben we deze nu:
https://www.catsclusive.nl/fonteinen/dr ... ein-38-ltr

Het is best een flinke fontein, met 3,8 L inhoud. Er zitten verschillende opzetstukken zodat je één of meerdere straaltjes water hebt. Je kunt ze ook nog draaien om de stroomsnelheid van het water te reguleren. Deze is van RVS, de onderdelen zitten in elkaar geschroefd. Knappe kat als ze die ontmanteld krijgt. De stroomdraad zit onder een klem die echt om de rand zit, ik verwacht niet dat ze hier heel snel loskrijgen. En is geen blootliggende draad op de bodem van de fontein, dus die kan hopelijk niet kapot gehengeld worden _O- Op de stroomdraad staat de poot van een kast, dat beperkt de sleepradius tot een minimum.

We hebben nu 1 straaltje water, ze hebben dan aan de zijkant genoeg ruimte om te drinken zonder een straaltje water op hun koppies te krijgen.

Ik heb helemaal dubbel gelegen om dat kleine zwarte monstertje.. Ze is er blij mee. Lekker hengelen naar het straaltje water.. Ze wilde tussen de kast en fontein door lopen, maar dat was te smal. Gevolg: natte voeten! Niet zo fijn. En dan doet ze het gewoon steeds weer! _O-
Speeltjes worden nog steeds vakkundig verdronken, bij voorkeur de visvormige. Dat is vast gewoon lief bedoeld van haar := Er wordt nog steeds gespetterd, maar ik neem het voor lief! Ik ben zo blij dat ze niet meer zonder water komen te zitten en altijd vers, stromend water tot hun beschikking hebben. Al dat gesop van ze maakte het water in bakjes snel vies en ze drinken toch meer uit de fontein. De waterspeeltuin is nu niet nodig, in plaats daarvan komt er een nieuw krabmeubel :)

Bedankt voor al jullie tips en vermakelijke verhalen! Van mij mogen ze blijven komen. _O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:59

Niet meer op voorraad :)) Kennelijk een hele goeie!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:13

_O-
Raap me op :D
Ik heb echt dubbel gelegen om jullie katten verhalen.
Wat dat betreft zijn die van mij vrij braaf. :D

Mazida schreef:

Onzin. Er is genoeg te verzinnen om een kat binnen ook uitdagingen te bieden. Wij hebben tig mentale spelletjes waar 1x per dag snoepjes in gaan. Daar zijn ze echt een paar uur mee bezig. Of nou ja, de jongste dan. De rest geeft het eerder op, dan zijn ze voorzien in de behoefte.
Jonge katten zijn altijd op zoek naar uitdagingen en (mentale) inspanning. Bied je het niet (kan gebeuren als je heel de dag werkt), gaan ze zelf wel op zoek :j
En ja, als ze niet naar buiten kunnen, dan gaan ze die uitdaging binnen zoeken. Bied ze de uitdaging en het is klaar. Alleen zijn sommige katten iets vindingrijker dan de ander :))
Altijd nog beter dan een platte kat of overlast bij de buren.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:39

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:43

Qimm schreef:

Als je dat zo maakt, gooit poes het gegarandeerd nooit meer om. :')

De verhalen hier zijn inderdaad hilarisch. :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:50

Wat een mooie fontein!!

Ik heb bij Intratuin weleens staan kijken naar zo een sier fontein voor in je huis. Die zijn wel zwaar volgens mij.

Maar we hebben de cat dinges. Wel wit plastic, maar ging voor de 2 katers goed. Nu de witte er is, is het een probleem.
De honden drinken er ook uit, dus ik vind een aardige inhoud wel fijn.

Onze honden zijn alleen ook apart.........die laten een heel spoor achter als ze gedronken hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:02

Mooi ding wel met die straaltjes! Die grijze van mij zou daar wel een kliederboel van gemaakt hebben denk ik, lekker water uit dat straaltje de kamer in slaan, joehoeee-hiephoi-yesssss *\%/* Haha.

Die honden waar na het drinken de goudvissen achteraan kunnen zwemmen....waardeloos is dat, blegh....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:36

Is inderdaad waardeloos. We hadden eerst plavuizen, dus vond het geen ramp. Hier gaat alles gestript worden en ligt heel stom laminaat, dus geen ramp. Ga straks eten en drinken wel een goede plek geven in natte ruimte waar we ook binnen gaan komen.

Het erge is dat ik eerst heel lang dacht dat ze niet zindelijk waren. Teefje is vanuit nest bij ons en heb ik echt 100x buiten gezet.
Maar reu was 6mnd en niet zindelijk. Hij was ook bang als we hem oppakte om buiten te zetten, maar ik zag steeds plasjes dacht ik.......

Maar goed, ze zijn heel erg goed zindelijk zeg maar.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 11:28

Update: we zijn inmiddels wat jaren, fonteinen en drinkbakken verder. De roestvrijstalen is ook uit de running gegaan, maar heeft het aardig lang volgehouden. Nadat alle klemmen eraf werden getrokken en verdwenen, het hele middendeel waar de pomp onder zat ook uit de bak werd gehengeld en de stroomdraad kapot werd geknauwd hebben we afscheid genomen. -O-
Daarna hebben we onder andere de kleine keramieken Miaustore geprobeerd in een lekbak. Soms werd de fontein over de rand van de lekbak heen getrokken. Het ging een tijdje goed tot de pomp het begaf. Het oude model pompje zat met zuignappen op de bodem en hield zich aardig staande onder hengelende kattenpootjes. Helaas wat het nieuwe model pompje 'zwevend' en viel ten prooi. Ik heb er inmiddels iemand anders blij mee kunnen maken.

We zijn nu beland op een grote keramieken drinkbak met een anti-sliprand. Het gaat goed, soms wordt hij wel iets van zijn plek gesjouwd maar het gaat relatief gezien fantastisch! Ja, er worden pootjes en speeltjes in gesopt. Helaas kom je er ook pas achter welke speeltjes gekleurde vlekken in de houten vloer achterlaten als het te laat is. Kleine kunstenaar :+
Enige nadeel is dat we toch een paar keer per dag water moeten verversen. Maar zolang die niet om gaat, ben ik niet bang dat de katten uitdrogen.

Dus, heb jij ook zo'n creatieveling met water in huis? Misschien is zo'n bak ook voor jou de oplossing! :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:40

Wat een terrorist zeg :')

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:45

Wat een terrorist idd. Maar eigenlijk zou ik zo graag beeldmateriaal hiervan zien ~~}>