Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 06:39

Renss schreef:
Moest meteen aan de touwhalsters denken van Love Lance. Zij hebben ook dingen voor honden en maken dat op maat.

Dit was ook mijn eerste gedachte. Hier heb ik ook mijn halsbanden laten maken voor mijn nogal extreem sterke wolfhonden. En dan met een aangepaste leadrope er aan. Alles met garnituur die ook voor de paarden worden gebruikt. Oerdegelijk!

LuckyReining

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 08:20

Ik en ondertussen een mooie oplossing gevonden. Dankjewel allemaal!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:06

Snap niet dat velen zo weg lopen met die biothane lijnen... Heb er 2 van 5 meter op het pension en beiden snijden als een gek. Heb nog liever het afgeknipte lint van een rollujn waar rol systeem van kapot is dan dat ik biothane in mijn handen heb. Al vanaf eerste dag snijden ze zo enorm. Sterk is het spul absoluut

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:17

LuckyReining schreef:
Ik en ondertussen een mooie oplossing gevonden. Dankjewel allemaal!

Wat is het geworden?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 10:15

Ik ben aan het kijken voor een biothane halsband. Maar nu lees ik hierboven dat dat onwijs snijd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:21

Zou kiezen voor een tuig. Dat scheelt ook in belasting van de nek. Julius K9. Onze stalhond kan hiermee zonder schade bij kop en kont worden gevat als ze niet luistert :D

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:25

Een stijgbeugelriem? heb je vast liggen en zijn best sterk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:29

Morganlefay schreef:
Zou kiezen voor een tuig. Dat scheelt ook in belasting van de nek. Julius K9. Onze stalhond kan hiermee zonder schade bij kop en kont worden gevat als ze niet luistert :D

Daar zijn ze zo uit als ze willen en die tuigen zijn erg belastend voor de schouders.

Extreme Dog Gear heeft supersterke halsbanden. Wel zou ik aan je touw een stuk elastiek zetten zodat je hond die klap niet in de nek opvangt. Je kunt die inzetstukjes kopen maar als je zelf handig bent kun je het ook zelf in touw verwerken.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:30

dierenfan schreef:
Snap niet dat velen zo weg lopen met die biothane lijnen... Heb er 2 van 5 meter op het pension en beiden snijden als een gek. Heb nog liever het afgeknipte lint van een rollujn waar rol systeem van kapot is dan dat ik biothane in mijn handen heb. Al vanaf eerste dag snijden ze zo enorm. Sterk is het spul absoluut

Dan doe je toch iets gigantisch fout. Wij gebruiken dit al jaren, maar echt jaren. Zowel in halsbanden, tuigen, riemen en neklijnen maar nog geen honden of mensen wat er last van heeft, of wondjes van.

Ik verwerk voor onze honden zelfs de tekenband in Biothane, dat hebben ze dus 9 maanden 24/7 om en ook daar niet één reactie op wat betreft wondjes of wat dan ook.

Zelfs mijn 3, 5, 10 & 15 meter lijn zijn van biothane zonder handvat en ook daar heb ik dat snijden nooit ervaren. Ik vraag me oprecht af of dan wel het juiste soort Biothane is gebruikt voor het maken van de lijnen die jij beschrijft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:31

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 10:33

Wauw dat zijn idd mooie stevige banden.

Ik ben zelf ook geen fan van een tuig. ik wil dat mijn hond de hele dag een halsband om heeft zodat ik haar altijd kan pakken als er iets is ( postwagen bijvoorbeeld anders heb ik straks een bumper in mijn tuin liggen, verder is ze onwijs lief hoor! )
Met een tuig vind ik dat toch minder prettig voor haar om daar de hele dag mee te lopen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:37

Een goed passend tuig zit niet in de weg. Maar je zegt dat ze niet vrij mag rond lopen als je met de paarden bezig bent dus dan leg je haar vast. Je kan dan toch voor t vast leggen een goed tuig gebruiken en verder gewoon een halsband? Want als ze zo achter iets aanvliegen als ze vast liggen dan is t vragen om schade in de nek..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:13

Afbeelding
Dit is een halsband met biothane adapter, geknoopt van zeer sterk paracord
Afbeelding
En dit is er een met een alumax sluiting.
Deze riemen maak ik voor pitbulls en andere sterke honden.
Voordeel van biothane is dat t niet schimmelt, uitdroogt of lelijk wordt..
De ringen en gespen zijn allemaal gelast, zodat ze niet snel kunnen breken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:08

https://www.de-rolleman.nl/ Deze man maakt geweldige stevige halsbanden. Ook zijn riemen vind ik prachtig en blijven ook prachtig.

Zijn website laat maar een heel klein gedeelte zien. Normaal is hij te vinden op shows. Hij is ook altijd te bellen/mailen voor eventuele wensen.
Ik zou wel voor een dubbel gevoerde gaan maar als je de situatie uitlegt kan hij je ook heel goed adviseren.

Het is wel leer natuurlijk dus zeker bij de hond die veel zwemt wordt die hier goed ingevet. Maar als je het dus goed onderhoud kan het zeker jaren mee!

Ik heb helaas geen foto van de grotere halsband. Wel eventueel van een kleinere.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:31

Misschien kan ik je helpen, voor mijn extreem grote Hollander heb ik een onderlegde halsband van Julius K9. Deze is leverbaar tot 80 cm en is 4 cm breed. Kost 36,95.
Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:46

Lukasje schreef:
De ketting is zo sterk als de zwakste schakel natuurlijk ... Ook de sluiting, de knip en het touw zijn belangrijk.
Is zelf maken een optie? Bij https://www.paracord.nl hebben ze ontzettend veel touw en gespen, D- en O-ringen, ook geschikt voor klimmen. Bij sommige staat de breekkracht bij. Ze hebben een superservice. Je zou hen kunnen mailen of bellen en het probleem voorleggen. Dan krijg je goed advies.

Whooo, wil jij even opletten met wat je schrijft?

Ik heb die website even bekeken en ja, ze verkopen inderdaad ook klimtouw. Maar dan wel onder het kopje "klimtouw"

Niet zomaar het paracord wat gebruikt wordt voor het klimmen.

Het "paracord" op deze site wat geschikt is om mee te klimmen, is helemaal geen paracord maar Prussik touw gefabriceerd door Edelrid, een grote speler in de bergsport wereld.

Normaal paracord is echt absoluut niet sterk genoeg en mag echt absoluut niet gebruikt worden in de klimsport.

Voor de ts: voor prusik touw kan je op meerdere websites terecht. Oa bij Bever.nl

(En ik heb nog 2 rollen van 100m staan, daar mag je ook wat van overnemen voor een zachte prijs)