Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Only2Bianca schreef:Niet aan beginnenBritjes zijn de aller aller leukste. Je wil nooit meer op vakantie, zijn echt te lief, laten meubels heel en zijn het meest besproken onderwerp hier in huis.
Wij hebben 2 broertjes uit het nest van een goede cattery. Na 5 jaar nog steeds contact mee en heel goed geïnformeerd.
Heel veel plezier met oriënteren en aanschaf.
Tatjanaa schreef:Beste Bokkers,
Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren voor onze eerste eigen kat. Het wordt sowieso een Brit, liefst blauw. Momenteel zijn wij opzoek naar goede cattery's in de buurt. Daarnaast wil ik graag goed voorbereid zijn aangezien wij vroeger zelf geen katten hebben gehad (ik wel hamsters en later paarden ivm allergische vader niets in huis).
Onderstaande punten hebben wij al over nagedacht
- Fokker; geteste ouderdieren (inzicht in de resultaten), huiselijke sfeer opgroeien, mogelijkheid om langs te komen en kennis te maken.
- Voeding; hoogwaardig brok en/of combinatie met KVV/Barf/vlees
Wat zijn dingen waarvan je graag wilde dat je ze eerder wist?
Discussie over wel/geen asielkat mag in een eigen toppic
Walkure schreef:Wat ik misschien wilde weten voor ik het al wist is wat Resistance eigenlijk ook zegt.. investeer niet in dure kattenspeeltjes, krabpalen of kattenbedden.. Die van ons speelt het liefst met elastiekjes of touwtjes en al die dure manden zijn ook voor niets. Ligt het liefst op een fleecekleed op de bank.
- Voor katten is plekjes op hoogte heel belangrijk, genoeg aantal kattenbakken,
- Oh, en een robotstofzuiger! Katten maken een puinhoop.. van het eten, van de kattenbak, van alles!
- En ze kotsen graag op het tapijt/kleedjes..
Hevonen schreef:Bij alle katten geldt dat je meubilair er niet mooier op wordt, maar je krijgt er wel heel veel voor terug.
heb er nu vier (1 oude poes en 3 katers in verschillende leeftijden), maar bij mij kunnen ze gelukkig wel naar buiten.
poes schreef:Ik zou er zelf niet snel meer twee houden, zeker bij binnenkatten niet. Katten stressen vaak enorm van elkaar.
Verder zijn katten best makkelijk
Resistance schreef:Ben benieuwd wat jij voor kat hebt Nicky, want de eerste die zich zo keurig gedraagt moet ik nog tegenkomen.Wel echt een gelukje voor je.
Resistance schreef:Ben benieuwd wat jij voor kat hebt Nicky, want de eerste die zich zo keurig gedraagt moet ik nog tegenkomen.Wel echt een gelukje voor je.
Onze hebben wel allebei een "bed", maar dat hebben ze zelf uitgekozen. We kregen weleens een kerstpakket wat in een mandje zat, spullen waren nog niet uit het mandje of poeslief zat er al in. Sindsdien heeft ze nooit meer een ander bed gewild, en onze andere wilde er ook één. Dus ook voor haar een mandje gehaald bij de action met een lekker zacht dekentje erin.
Overigens kreeg ik laatst een paaspakket met stro in een doos, en die viel ook in de smaak. Dus die staat ergens anders, zodat er bedkeuze is.
Qua speelgoed doen deze het best:
-papieren propjes
-droge fussili/penne
-elastiekjes
-papieren zakken
-dozen
Nicky91 schreef:Walkure schreef:Wat ik misschien wilde weten voor ik het al wist is wat Resistance eigenlijk ook zegt.. investeer niet in dure kattenspeeltjes, krabpalen of kattenbedden.. Die van ons speelt het liefst met elastiekjes of touwtjes en al die dure manden zijn ook voor niets. Ligt het liefst op een fleecekleed op de bank.
- Voor katten is plekjes op hoogte heel belangrijk, genoeg aantal kattenbakken,
- Oh, en een robotstofzuiger! Katten maken een puinhoop.. van het eten, van de kattenbak, van alles!
- En ze kotsen graag op het tapijt/kleedjes..
Ik herken dit juist helemaal niet...
mijne liggen heel graag op hun krabpalen, maar niet in mandjes(behalve mijn oosterse).
Mijn brit heeft nog nooit gespuugd... en een rommel maken doen ze allebei niet..![]()
Britten zijn sowieso wat meer luilakken.![]()
En als ze spelen is het van korte duur.
Mijn kat heeft nog nooit iets gesloopt, je moet wel zorgen dat je een krabpaal hebt anders nemen ze je stoelen/bank.. een kat heeft gewoon behoefte aan krabben.
BrittS schreef:Zoek een Brits korthaar met zoveel mogelijk neus. Een '''''goede'''' cattery zegt wat dat betreft niets, want ik ken er genoeg die ze graag met platte koppen fokken (want rasstandaard) en dat is gewoon zielig.
Verder: neem er 2.
bijna iedereen schreef:Robotstofzuiger
Emma schreef:Staar je niet blind op KVV, voor sommige dieren werkt het gewoon niet. Die van mij komt van de straat en omdat hij toen ik hem net kreeg enorme diarree had heb ik veel geprobeerd om hem daar vanaf te krijgen, inclusief een periode KVV. Hij werd er alleen maar slechter van, naast de diarree ging hij ook overgeven en hij at het echt niet graag. Hij doet het het beste op dieetbrokjes van Royal Canin. Na bijna een jaar gezeik gaat het nu ontzettend goed met hem en komt hij ook eindelijk voorzichtig wat aan.
BrittS schreef:Zoek een Brits korthaar met zoveel mogelijk neus. Een '''''goede'''' cattery zegt wat dat betreft niets, want ik ken er genoeg die ze graag met platte koppen fokken (want rasstandaard) en dat is gewoon zielig.
nouklime schreef:- Nooit geweten dat een krolse poes zo intens is!
- kattenpoep stinkt echt!
- ze kunnen NOOIT de bak uit komen zonder er troep te maken
- e l k e d a g stofzuigen haha
- nooit meer zwarte kleding aan
- ja ze gaan op je aanrecht zitten ook al mogen ze dat niet
- ja ze gaan aan je bank krabben als ze daar zin in hebben
- nee ze luisteren niet
Katten zijn de meest geweldig diertjes ever!
cissy schreef:Laat geen speeltjes aan hengeltjes slingeren, ze kunnen zichzelf daarmee ophangen/stikken als draadje onverhoopt om hen heen draait.
Draaikiep ramen afschermen met speciale afdek stukken. Veel katten hebben al het leven gelaten doordat ze klem kwamen te zitten.
Esther_ schreef:- Zorg voor een wat ruimere/platte bak, zodat de snorharen niet gelijk de rand raken.
Nicky91 schreef:Meet Oleg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding